2015-08-22, 20:26
Medlem
Oranginas avatar
Vi syns i Maj igen grabbar!
2015-08-23, 07:01
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Vi syns i Maj igen grabbar!
Nä nu ska vi inte vara negativa.
2015-08-23, 12:39
Medlem
marc0p0l0s avatar
Även på Svenskafans kommer det ibland ut en del bra artiklar. Visserligen något kort, men en intervju med Ekdal om hur han upplever Bundesliga/Hamburg:
http://www.svenskafans.com/tyskland/exklusiv-intervju-med-albin-ekdal-536896.aspx

Undrar dock fortfarande lite om han vet vad han har gett sig in på med HSV? Nå väl, det är inte Stuttgart i alla fall.

Njuter av gårdagens trepoängare för Eintracht, om en timme spelar RB Leipzig mot St. Pauli. En duell som inte bara avgör vem som går upp i topp av ligan vid vinst, utan har flertalet andra dimensioner. Över 40 000 åskådare på Zentralstadion (som tar 44 000). Missa inte det.
2015-08-23, 17:35
Medlem
QCMAGs avatar
Jag tyckte att Forsberg gjorde det bra idag för Leipzig. De första 15 spelade RB bara längst högerkanten, vilket gjorde att Forsberg inte var delaktig ( startade på vänsterkanten ). Men när han rörde sig mer inåt planen så orsakade han problem. Han tog sig an 3 spelare och lyckades med att pricka stolpen i den 30~ minuten. Han var inte så bra i presspelet, men han var jävligt teknisk.
Matchen i sig kändes lite krampaktig, båda lagen blixtrade till men det var mest en kamp på mitten.

Men jävlar i min lilla låda vilken arena Leipzig har. Fick lite Nationalarena-vibbar.
2015-08-23, 18:31
Medlem
motvalls avatar
Tycker nog att gårdagens Bayernmatch bör kommenteras här, många uppförsbackar att komma över men ändå ett lyckligt slut. Den största elogen går till vår Thomas som verkligen visade hjärta hela matchen, för det behövdes kriga med en domare så enögd och en ständigt slitande byalag tillsammans med miss efter miss från mästarna.

Minns inte när jag såg FCB bilda böghög för ett mål i ligan en höstmatch, det kändes i ett rödvitt hjärta. Fantastisk moral, istället för fantastiskt spel, gav en förbannat skön seger. Müller for president.
2015-08-23, 18:50
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Tycker nog att gårdagens Bayernmatch bör kommenteras här, många uppförsbackar att komma över men äfndå ett lyckligt slut. Den största elogen går till vår Thomas som verkligen visade hjärta hela matchen, för det behövdes kriga med en domare så enögd och en ständigt slitande byalag tillsammans med miss efter miss från mästarna.

Minns inte när jag såg FCB bilda böghög för ett mål i ligan en höstmatch, det kändes i ett rödvitt hjärta. Fantastisk moral, istället för fantastiskt spel, gav en förbannat skön seger. Müller for president.
Som sagt jag skulle inte välja bort Müller för någon annan spelare i världen.
2015-08-23, 20:48
Medlem
G-spottornados avatar
Missade tyvärr fotbollen igår pga bröllop, men skönt som fan att både Müller och Lewandoski verkar vara i fin form!

Den 24:e oktober möter Bayern München FC Köln på hemmaplan, och senare på kvällen spelar Dave Matthews Band på Zenith. Perfekt weekend för mig dvs, men tänkte höra efter tips och råd här.

Är nog lite sent ute, kan bli en dyr resa. Kanske till och med är oktoberfest då?
I så fall kan jag drömma om det 😒

Om inte annat rekommenderar jag er som befinner er i München då att gå och se Dave Matthews Band. Skön, gungig rock/jazz-fusion!
https://youtu.be/1Cj2MK2WDDE
2015-08-23, 20:56
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-spottornado
Missade tyvärr fotbollen igår pga bröllop, men skönt som fan att både Müller och Lewandoski verkar vara i fin form!

Den 24:e oktober möter Bayern München FC Köln på hemmaplan, och senare på kvällen spelar Dave Matthews Band på Zenith. Perfekt weekend för mig dvs, men tänkte höra efter tips och råd här.

Är nog lite sent ute, kan bli en dyr resa. Kanske till och med är oktoberfest då?

Om inte annat rekommenderar jag er som befinner er i München då att gå och se Dave Matthews Band. Skön, gungig rock/jazz-fusion!
Gillar musiken.

Oktoberfest slutar den fjärde oktober så det är ju ganska långt ifrån. Däremot så är väl inte speldagar så långt fram i tiden terminerade vad jag vet. Det vill säga, i dagsläget vet du inte om matchen spelas fredag, lördag eller söndag den helgen.
2015-08-23, 21:19
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Som sagt jag skulle inte välja bort Müller för någon annan spelare i världen.

Håller givetvis med, men igår drev han laget trots att "Müllerrollen" oftast varit att fjanta och lura motståndarna de senaste säsongerna. Inte ens katalanen kan ha undgått se detta driv som visades, han blev ju inte utbytt i slutet!

Stor växlar måhända tycker ni utomBayern över denna förväntade vinst? Är inte trepoängaren i sig, ej heller att de gör ett sent mål genom att målkungen Lewandowski inbytts och visar varför han är i klubben. För nu finns ett nytt svin, kungen är död - leve konungen. Den bayeriske bonden..
2015-08-23, 22:23
Medlem
gato12s avatar
Hur i jösse namn kan ´Gladbach förlora hemma, mot Mainz...? Uselt.
2015-08-24, 06:38
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Hur i jösse namn kan ´Gladbach förlora hemma, mot Mainz...? Uselt.
Ja usel insats. Rafael lunkade runt och hängde med huvudet. Hazard och Traore visade vilja men saknade precision i passningar/avslut. Stindl helt osynlig i sin roll som "sexa". Förstår inte varför man inte ger honom chansen på Rafaels position istället.

Nästa vecka möter Gladbach Bremen borta och om de inte tar sig samman där så kan det nog bli riktigt jobbigt för Favré.
2015-08-24, 07:38
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-spottornado

Oktoberfesten slutar alltid första söndagen i oktober och startar två veckor innan.
I år kommer jag vara där och gå på die wiesn samt gå och se på två riktiga toppmatcher Lordens Vargar den 22/9 samt mot BvB den 3/10 fan vad jag längtar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in