Citat:
Ursprungligen postat av
YP4XQ
Tjejer är generellt svagare och för snälla eller veliga för att kunna försvara eller använda pistolen riktigt. Kommer hon våga dra fram den och lyckats hålla kvar den i en sådan situation? Kommer hon vilja skjuta om hon blir pressad tillräckligt, förstår hon när hon måste göra det - hon tänker kanske mer "SKA jag verkligen skjuta" och då är det redan för sent? Jag tror de inte tänker som män och gör vad som måste göras i en svår situation där man måste skada en annan part.
Tex avliva en påkörd stackars katt med hagelbrakare från 1 meters avstånd. Många kvinnor hade betalat 10k hos veterinären för att rädda livet på denna katt medans en man kunde resonerat "Bättre med 2 kronor för ett skott och sen är det klart".
Så vetefan... nej.. den kommer att bli tagen ifrån henne. Bättre med överfallslarm och thaiboxning.
Fan vad ni underskattar brudar. Jag som är uppväxt med systrar har en annan erfarenhet.
Jag tror mycket väl att många tjejer både klarar av det fysiskt och psykiskt, det handlar bara om mental och fysisk förberedelse. Man kan inte bara ge vapnet och säga hej då, man måste få mental förberedelse. Psyket spelar stor roll. Man kan även öva på det(överfall) några gånger i veckan/månaden, fast utan patroner. När man vänjer sig vid det så blir det inte så svårt.
Handlar om träning och mental förberedelse. Underskatta aldrig människans förmåga!