Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 13:33
  #1
Medlem
Klunkenfulings avatar
"Miljöpartiet har inte längre som mål att bli det tredje största partiet. Nu är målet att ha ett stabilt tvåsiffrigt opinionsstöd 2017 och på sikt bli ett av de stora politiska partierna."

Grön ekonomi, feministisk ekonomi och immigration är några av de strategiska valen
för att lyfta partiet.

Vad tror ni?
Lever MP i en egen värld eller är man tillräckligt skickliga att övertyga svensken till uppsatta mål?

http://www.vk.se/1470751/mp-vill-bli-en-av-de-stora
Citera
2015-06-13, 13:40
  #2
Avstängd
Detta mål tror dom inte på själva. Det är bara spelat självförtroende.
Citera
2015-06-13, 13:40
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klunkenfuling
"Miljöpartiet har inte längre som mål att bli det tredje största partiet. Nu är målet att ha ett stabilt tvåsiffrigt opinionsstöd 2017 och på sikt bli ett av de stora politiska partierna."

Grön ekonomi, feministisk ekonomi och immigration är några av de strategiska valen
för att lyfta partiet.

Vad tror ni?
Lever MP i en egen värld eller är man tillräckligt skickliga att övertyga svensken till uppsatta mål?

http://www.vk.se/1470751/mp-vill-bli-en-av-de-stora

Jag tror MP får 2-siffrigt och kanske till och med 3-siffrigt i valet 2018, 2.9% eller 2.89%. Nånstans där siktar de in sig på.
Citera
2015-06-13, 13:43
  #4
Medlem
tzjs avatar
Dom har absolut en möjlighet att nå det målet, men inte inom de närmsta hundra åren tror jag. Åsa Romson har förstört för MP för många år framöver, och Fridolin är inte torr bakom öronen än.

MP:s politik är baserat på drömmar och fantasier bara. Dom kör väl den här driven som något slags dödsryck antagligen.
Citera
2015-06-13, 13:45
  #5
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klunkenfuling
"Miljöpartiet har inte längre som mål att bli det tredje största partiet. Nu är målet att ha ett stabilt tvåsiffrigt opinionsstöd 2017 och på sikt bli ett av de stora politiska partierna."

Grön ekonomi, feministisk ekonomi och immigration är några av de strategiska valen
för att lyfta partiet.

Vad tror ni?
Lever MP i en egen värld eller är man tillräckligt skickliga att övertyga svensken till uppsatta mål?

http://www.vk.se/1470751/mp-vill-bli-en-av-de-stora
Dom får nog snarare inrikta sig på att hålla sig kvar i riksdan. Inte en chans att dom skulle växa av att få visa upp sig som regeringsparti, det har ju inte heller gått något vidare hittills. Det verkliga stödet för deras politik är nog inte mer än ett par procent, övrigt nuvarande väljarstöd består av oinsatta och slentrianröstande.
Citera
2015-06-13, 13:59
  #6
Medlem
Smellmysockss avatar
Jag säger bara "lycka till". Med tanke på att deras väljarbas på södermalm inte kan öka i samma takt är det en omöjlighet. Höjd bensinskatt är liksom inte rätt sätt att försöka attrahera väljare i t ex Kiruna, addera invandringspolitiken och det kört för dem. De är ett enfrågeparti, radikala miljöfascister och ska vara glada ifall de är större än FP i nästa val.
Citera
2015-06-13, 20:18
  #7
Medlem
Dr_Kronas avatar
MP's enda chans att bli stora är att byta politik helt och hållet.
Dom får byta till SD's.
Citera
2015-06-13, 23:39
  #8
Medlem
Glauciuss avatar
Jag finner det mer sannolikt att Miljöpartiet faktiskt åker ut ur riksdagen än att de passerar 10% gränsen.
Citera
2015-06-17, 00:12
  #9
Medlem
SugaredThoughtss avatar
MP:s tid är förbi om unga tjejer vänder sig till feminismen istället. Ska de upp i stabilt tvåsiffrigt stöd måste de ändra såväl sin politik som sitt koncept i grunden.
Citera
2015-06-17, 14:09
  #10
Medlem
Slovoviks avatar
Det är fullt möjligt om de gör rätt drag. Hörni, jag vet att många här ogillar Mp, men om vi ska vara realistiska har de faktiskt en riktig chans, av följande anledningar: Ett, de sitter i en regering, vilket ger dem legitimitet. Två, de har profilerat sig i någonting som känns aktuellt. Detta kan vara allt som krävs för att stiga.
Citera
2015-06-17, 17:25
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slovovik
Det är fullt möjligt om de gör rätt drag. Hörni, jag vet att många här ogillar Mp, men om vi ska vara realistiska har de faktiskt en riktig chans, av följande anledningar: Ett, de sitter i en regering, vilket ger dem legitimitet. Två, de har profilerat sig i någonting som känns aktuellt. Detta kan vara allt som krävs för att stiga.

Har du kollat OU för MP? De stiger inte. Snarare är det en nackdel för ett flumparti att sitta i regeringen eftersom de då måste ta beslut och visa var de står. Då får folk upp ögonen för vilka flummar det är som styr partiet. Vice statsministern (MP) t.ex vägrar skaka hand med en svensk partiledare. När folk frågar vice statsministern, så ljuger hon och säger att hon glömt! Det säger ju allt om henne och MP. Hon har aldrig skakat hand med Åkesson tidigare utan har alltid "glömt" att göra det. MP är ett parti för flummare, lögnare och hatare.
__________________
Senast redigerad av delernen 2015-06-17 kl. 17:28.
Citera
2015-06-17, 21:41
  #12
Medlem
Slovoviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delernen
Har du kollat OU för MP? De stiger inte. Snarare är det en nackdel för ett flumparti att sitta i regeringen eftersom de då måste ta beslut och visa var de står. Då får folk upp ögonen för vilka flummar det är som styr partiet. Vice statsministern (MP) t.ex vägrar skaka hand med en svensk partiledare. När folk frågar vice statsministern, så ljuger hon och säger att hon glömt! Det säger ju allt om henne och MP. Hon har aldrig skakat hand med Åkesson tidigare utan har alltid "glömt" att göra det. MP är ett parti för flummare, lögnare och hatare.

Visst, jag har sett hur partiet står till just nu, men frågan var ju inte hur det såg ut idag. Ts fråga handlade om hur det skulle kunna se ut om två år. Jag tror inte att partiet kommer ha tvåsiffrigt stöd inom så kort tid, men det är nog möjligt att vända trenden. C har varit nere tidigare, men det har ju vänt. Hur många val har folk sagt att Kd skulle åka ut ur riksdagen vid det här laget?

Sedan, allt det där om att flumpartier förlorar på att sitta i regering. Okej, nu tänker jag vara lite hård, så ta det inte på fel sätt. Du pratar om hur du vill att det ska vara. Men det är inte alltid som man vill att det ska vara. Jag har gjort samma tankefel själv flera gånger.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback