2020-11-14, 15:51
Medlem
Tok-Franss avatar
Har tele2 och krånglet började i mitten av oktober, och blir bara värre och värre. Nu är det riktigt illa. Någon minut här och där fungerar FB, 96% haveri.
Citera
2020-11-14, 16:31
Medlem
Upplever samma problem som många andra, men endast på min dator. Via mobilen, som jag nu använder, flyter det på utmärkt.

Det jag kan bidra med är att jag haft problemet i en månad i varje fall, och formaterade samt installerade om mitt operativsystem igår (W10 om det spelar någon roll), och problemet kvarstår. En nyinstallerad dator utan cache eller en massa tillägg kommer fortfarande inte åt flashback ungefär 90% av tiden. Så spontant känns det som ett ISP-problem ur min synvinkel. Jag har bredband 2 i Göteborg.

Tycker detta är väldigt tråkigt, Flashback fungerar för mig som den i särklass största kunskapsbank som finns för mina intressen.
Citera
2020-11-14, 20:13
Medlem
Ser att man inte är ensam om problem med sidan. Irriterande som fan att flashback funkar endast vissa stunder på sistone. Fick vänta flera timmar bara på att kunna göra det här inlägget.
Citera
2020-11-14, 22:16
Medlem
Som andra fick jag också problem för nån vecka sedan. Felsökte bara lite snabbt precis så kanske är ute och cyklar.

Men testar jag från en anslutning via bahnhof fungerar det utan problem. Via tele2 eller bredband2 är det segt som sirap eller inte alls.

Med tanke på att det rullar på när man är i bahnhofs nät, borde problemet ligga i nån router eller länk mellan Bahnhof och i mitt fall level3. Alternativt har Bahnhof en ledsen IPS eller något annat skit som joxxar med paketen en när man kommer ”utifrån” mot Flashback.

Har dock inte dumpat trafiken för att se vad som händer.
Citera
2020-11-14, 22:32
Medlem
Men halleluja, nu verkar jag kunna skriva ett svar igen. Problem här sedan i oktober nån gång. Klart värre de senaste dagarna och idag är absolut fucking värst. Trodde först det berodde på långsam internetuppkoppling men det verkar inte va problemet. Man vill ju bara hänga sig i närmaste lyktstolpe ungefär. Testade för en stund sedan att se om det blir bättre när man inte är inloggad på sitt nick men det var samma skit.

Caches vart rensade för nån vecka sedan för att se om problemet skulle åtgärdas. Ungefär i samma veva som flashback började krångla så hade min dator gjort en automatisk uppdatering, vet inte om det är relaterat eller ej.
Citera
2020-11-15, 00:50
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Kanske lite långsökt men...någon som testat att byta till google eller cloudflares dns-servrar när det strular?

Tele2/Comviq via mobilen. Hopplöst att komma in på FB.

Ändra DNS har inte hjälpt.
Citera
2020-11-15, 02:11
Bannlyst
Ja nu är sidan oanvändbar, fungerar max i en kvart åt gången. Kanske på sin plats att Admin faktiskt ger oss någon information mer än att man vill ha donationer och att tekniker tittar på detta?
Senast redigerad av ArrigoSacchi 2020-11-15 kl. 02:21.
Citera
2020-11-15, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Omöjligt för mig från förra inlägget tills jag la mig vid 02 men nu får jag iväg detta inlägget och kanske 5min på forumet?
All annan surf på nätet är felfritt endast flashback

Först nu kommer jag in igen! Jaja..får väl sova mitt på dan då
Citera
2020-11-15, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Tele2/Comviq via mobilen. Hopplöst att komma in på FB.

Ändra DNS har inte hjälpt.

Har också Comviq, inga problem. Boendes i Malmö och har för mig att jag läste nånstans, nångång att även du är Malmöit(?).
Citera
2020-11-15, 03:42
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Har tele2 och krånglet började i mitten av oktober, och blir bara värre och värre. Nu är det riktigt illa. Någon minut här och där fungerar FB, 96% haveri.

Samma här med tele2 på mobilen, också där i mitten av oktober som det började, varit riktigt illa nu sista dagarna.
Citera
2020-11-15, 03:50
Medlem
Med 15.ooo inne så funkar det inte här
Citera
2020-11-15, 04:13
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Har också Comviq, inga problem. Boendes i Malmö och har för mig att jag läste nånstans, nångång att även du är Malmöit(?).
Just nu fungerar det. Malmö stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in