2022-06-21, 22:28
Medlem
Enmansdemos avatar
Varenda jävla kväll vid 10 tiden får flashback time out
Citera
2022-06-22, 21:57
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Vi är, som jag skrev, högst medvetna om det. Teknikerna håller på och ser över var problemet ligger.

admin5

Fortfarande otroligt segt. Om det inte blir timeout och Gateway Error matas det fram typ en rad i minuten. Ungefär som om man satt vid ett telefonmoden i Internets barndom.

Detta gäller dock bara om man är uppkopplad via TOR för anonymitetens skull. Annars är det hyfsat lätt att surfa på forumet, även via VPN. Har ni strypt trafiken på alla TOR-noder, även de svenska? Tidigare gick det ju att komma in via dessa när resten av TOR-nätverket var blockerat, men nu fungerar inte ens svenska noder.

Jag frågar därför att om det inte är ni som gör det börjar jag misstänka att det är någon man-in-the-middle eller annat sattyg.
Citera
2022-06-22, 22:19
Medlem
RostigHinks avatar
Nästan 45 000 besökare just nu så det är nog inte så konstigt att det blir lite segt.
Citera
2022-06-22, 23:16
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Nästan 45 000 besökare just nu så det är nog inte så konstigt att det blir lite segt.

Tror inte att det är det som är problemet, för just nu det är bara TOR som strular. Tidigare kunde man komma in lättare via svenska exitnoder men nu tycks även dessa vara blockerade.
Citera
2022-06-23, 14:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Tror inte att det är det som är problemet, för just nu det är bara TOR som strular. Tidigare kunde man komma in lättare via svenska exitnoder men nu tycks även dessa vara blockerade.
Jag kör också Tor, har inte gjort några inställningar. Mer än att klicka i "Kom ihåg mig" i inloggningsfönstret, som jag fick tips om här. Funkar bra, jag har fått "Bad Gateway" några gånger senaste veckan, men har kunnat backa till sidan innan & klickat igen, så har det funkat.
Citera
2022-06-23, 15:31
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag kör också Tor, har inte gjort några inställningar. Mer än att klicka i "Kom ihåg mig" i inloggningsfönstret, som jag fick tips om här. Funkar bra, jag har fått "Bad Gateway" några gånger senaste veckan, men har kunnat backa till sidan innan & klickat igen, så har det funkat.

Tack. Kanske jag ska sluta använda svenska exitnoder. Det lustiga är att det fungerar för det mesta, men väldigt väldigt långsamt. Precis som om Flashback eller deras leverantör strypt trafiken från de exitnoder som jag använder.
Citera
2022-06-23, 18:38
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink

Det ska inte vara nåt problem normalt sett, det är mer eller mindre en normalsiffra.

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Tack. Kanske jag ska sluta använda svenska exitnoder. Det lustiga är att det fungerar för det mesta, men väldigt väldigt långsamt. Precis som om Flashback eller deras leverantör strypt trafiken från de exitnoder som jag använder.

Teknikerna håller på och skruvar så svetten lackar. Jag noterar att det är fortsatta problem.

admin5
Citera
2022-06-23, 22:48
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Det ska inte vara nåt problem normalt sett, det är mer eller mindre en normalsiffra.

Teknikerna håller på och skruvar så svetten lackar. Jag noterar att det är fortsatta problem.

admin5
Okey, hoppas det löser sig. Tänkte starta ny tråd men så hittade jag denna. Vad som är segt för mig är att när jag klickar på länkar som är inlagda i forumet så tar det en evinnerlig tid att få dem nerladdade. Har varit så här nu ett par tre dagar. Annars funkar allt för mig blixtsnabbt i forumet.
Citera
2022-06-23, 22:54
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Okey, hoppas det löser sig. Tänkte starta ny tråd men så hittade jag denna. Vad som är segt för mig är att när jag klickar på länkar som är inlagda i forumet så tar det en evinnerlig tid att få dem nerladdade. Har varit så här nu ett par tre dagar. Annars funkar allt för mig blixtsnabbt i forumet.

Noterar det och för det vidare till teknikerna.

admin5
Citera
2022-06-23, 23:10
Medlem
kubuns avatar
Citat:

admin5
Oj, nu testade jag med Edge och ett alternativt konto jag har. Jag klickade på samma länkar jag nyligen gjort och nu funkade allt mycket snabbt. Jag kör på Chrome med detta konto och jag har rensat filer å historik men inte cookies då jag ogillar bli utloggad överallt.

Okey, nu rensade jag till och med cookies och jag kunde inte ens ladda ner sidan som jag fick supersnabbt med Edge. Mycket märkligt
Senast redigerad av kubun 2022-06-23 kl. 23:29.
Citera
2022-06-24, 00:44
Medlem
kubuns avatar
Citat:

admin5
Nu har jag verkligen testat. Har rensat allt kollat att allt är uppdaterat har 600Mbit/s ner och alla andra flikar är borta och det tog 35 sekunder att få denna länk nerladdad via Flashback med Chrome
https://www.instagram.com/p/CfEzGdLJ-FQ/

Jag rensade på nytt och öppnade endast google sökmotor lade in samma länk och sidan laddades ner momentant med Chrome.

Win 10 kör jag
Senast redigerad av kubun 2022-06-24 kl. 00:46.
Citera
2022-06-24, 00:50
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Nu har jag verkligen testat. Har rensat allt kollat att allt är uppdaterat har 600Mbit/s ner och alla andra flikar är borta och det tog 35 sekunder att få denna länk nerladdad via Flashback med Chrome
https://www.instagram.com/p/CfEzGdLJ-FQ/

Jag rensade på nytt och öppnade endast google sökmotor lade in samma länk och sidan laddades ner momentant med Chrome.

Win 10 kör jag

Jag för informationen vidare internt.

Tack för hjälpen.

admin5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här