Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-24, 05:21
  #121
Medlem
musttomtes avatar
https://static.flashback.org/js/vbul...min.js?v=12321

Godkänn så funkar flashback igen.
Citera
2015-09-24, 06:12
  #122
Medlem
Är det bara hos mig som avatarerna inte visas längre?
Citera
2015-09-24, 06:13
  #123
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Jo, jag har jobbat med flera sådana idioter. Det är därför jag stör mig på det. Man sitter på möten och hör "just fan, jag tror det är nån gång nu i höst det och det certet går ut" men ingen jävel kollar ens upp det. Det har givetvis inget med FB att göra men sånt slarv är så otroligt onödigt och det påverkar ju faktiskt väldigt mycket.
+1, så tidskrävande och svårt att fixa är det väl ändå inte?

Citat:
Ursprungligen postat av stiffUpper-lip
Är det bara hos mig som avatarerna inte visas längre?
Jag får fram dom efter att ha lagt in ett undantag för static adressen till flashback.
Citera
2015-09-24, 06:16
  #124
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Herregud, certifikatet på static har gått ut. Dessa misstag ska ju inte bara hända. Skeppet går under sen kooka stack eller?

Lösningen för er som har problem är att besöka https://static.flashback.org/ och klicka er förbi varningsrutan så kommer det gå.

Det gamla certifikatet på static har gått ut, vilket egentligen inte borde ha varit ett problem då detta har ersatts av ett nytt och bättre certifikat. Men tydligen verkar det ha blivit något fel i kommunikationen någonstans, eftersom detta problem uppstått. Teknikerna kollar på detta just nu.

admin
Citera
2015-09-24, 06:21
  #125
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Vi har samma problem på jobbet emellanåt. Det är alltid något certifikat nånstans som går ut utan att någon systemansvarig förnyat det i tid..

Ett problem är dock att vissa webläsare vägrar att visa sidor med utgångna certifikat, andra visar inte varför man får problem och därmed inte begär överskridande.

Det märkliga här är att vi varit väl medvetna om att certifikatet är på väg att gå ut, och att vi skaffat ett nytt i tid. Så detta borde inte ha hänt. Men vi undersöker saken just nu. Ska jag spekulera så beror det på att vi inte förnyat det gamla certifikatet, utan skaffat ett helt nytt och betydligt bättre certifikat. Någonstans har det blivit problem i kommunikationen här. Men vi lär nog få veta vad som är fel senare under dagen.

admin
Citera
2015-09-24, 06:23
  #126
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Det märkliga här är att vi varit väl medvetna om att certifikatet är på väg att gå ut, och att vi skaffat ett nytt i tid. Så detta borde inte ha hänt. Men vi undersöker saken just nu. Ska jag spekulera så beror det på att vi inte förnyat det gamla certifikatet, utan skaffat ett helt nytt och betydligt bättre certifikat. Någonstans har det blivit problem i kommunikationen här. Men vi lär nog få veta vad som är fel senare under dagen.

admin
Nu är det åtgärdat i alla fall. Normal drift återställd.
Citera
2015-09-24, 06:32
  #127
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Nu är det åtgärdat i alla fall. Normal drift återställd.

Ja, felet låg hos oss. Var ett par serverar där ändringen av certifikat inte informerats. De flesta uppdaterades automatiskt, men var ett par servrar där detta var tvungen att ändras på ett annat sätt.

admin
Citera
2015-09-25, 19:19
  #128
Medlem
fluffhajs avatar
Är det bara jag som upplever följande? http://fuskbugg.se/dl/ucq46g/fb.png
Har inget snigelinternet, allt annat fungerar klockrent. Bara Flashback som är ett återkommande problem.
Citera
2015-09-25, 20:39
  #129
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffhaj
Är det bara jag som upplever följande? http://fuskbugg.se/dl/ucq46g/fb.png
Har inget snigelinternet, allt annat fungerar klockrent. Bara Flashback som är ett återkommande problem.
Händer mig oavbrutet. Problemet är dessvärre inte löst.
Citera
2015-09-25, 20:59
  #130
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Händer mig oavbrutet. Problemet är dessvärre inte löst.

Det hände mig härom dagen, när Flashback krånglade, annars har det aldrig hänt.

Hur kommer det sig att endast ett ytterst fåtal personer har såna problem?
Citera
2015-09-25, 21:11
  #131
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Det hände mig härom dagen, när Flashback krånglade, annars har det aldrig hänt.

Hur kommer det sig att endast ett ytterst fåtal personer har såna problem?
Som användare svarar jag: ingen aning.

Jag har inga problem hemma då jag kan använda och godkänna certifikat som jag vill. Funkar utmärkt.

På jobbet däremot, där jag – av olika anledningar – surfar via Tor Browser så funkar såklart inte några certifikatsgodkännanden. Följden är att Flashback ser ut som total skit och rappakalja. Senast idag, fredag efter typ lunch.

Jävligt störigt.
Citera
2015-09-25, 21:13
  #132
Medlem
Ibland när jag går in på Flashback så är html koden borta så det är rörigt som fan. Trodde det var Chrome som var orsaken men antar att det är Flashback själva som har problem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback