2020-07-11, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricky1891
Kommer inte in på flashback via datorn? Fungerar bra med telefonen. Ddos attack eller va det var igen?

Det är troligtvis störningar hos din operatör. Jag upplever också störningar och kommer inte in på en del hemsidor. Till exempel så har inte kunnat nå hemsidan ICA under hela dagen, men det fungerar bra via mobiltelefonen.
Citera
2020-07-11, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Det är troligtvis störningar hos din operatör. Jag upplever också störningar och kommer inte in på en del hemsidor. Till exempel så har inte kunnat nå hemsidan ICA under hela dagen, men det fungerar bra via mobiltelefonen.
Ja så kan det va.Lite till å från i några dagar nu.
Citera
2020-07-11, 22:48
Medlem
Aspsusas avatar
Mja. Kärvar litet med FB här också (Finland, 4G), inga andra sajter segar sig såhär utom FB just ikväll.

Inget farligt, och jag har inte hängt här så aktivt, noterade bara att det tajmat ut ett par gånger.
Citera
2020-07-11, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aspsusa
Mja. Kärvar litet med FB här också (Finland, 4G), inga andra sajter segar sig såhär utom FB just ikväll.

Inget farligt, och jag har inte hängt här så aktivt, noterade bara att det tajmat ut ett par gånger.
Samma för mej igen. Fungerade en kort stund med Tele2.Fungerar med telefonen som det är halebop på.
Citera
2020-10-20, 18:07
Medlem
Banzai-Perkeles avatar
Jag upplever att FB har varit nere i korta perioder flera gånger under de senaste dagarna. Bara under de senaste två timmarna idag har det hänt ett antal gånger.

Vad är det som sker?
Citera
2020-10-20, 18:10
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banzai-Perkele
Jag upplever att FB har varit nere i korta perioder flera gånger under de senaste dagarna. Bara under de senaste två timmarna idag har det hänt ett antal gånger.

Vad är det som sker?

Det var planerat driftunderhåll i förrgår (FB) Planerade driftstörningar 2020-10-18

Idag är det dock inget sånt vad jag vet.
Citera
2020-10-20, 18:18
Medlem
Banzai-Perkeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Det var planerat driftunderhåll i förrgår (FB) Planerade driftstörningar 2020-10-18

Jag har testat med "down or just me" o.dyl. när jag upplevt problem och fått som svar att flashback.org verkligen är nere. Det är några minuter åt gången som det går ner.
Jag sitter f.ö. i Sverige med en sjujäkla lina och har inga problem med övriga internet.

Tja, det är vad jag har att meddela i alla fall.
Citera
2020-10-21, 20:32
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:

Det har strulat flera dagar av och till. Oftast har jag skitit i det efter ett par försök, så hur länge det legat nere vet jag inte, bara att jag nu börjar bli irriterad.
Citera
2020-10-21, 20:38
Medlem
najass avatar
Citat:
Jag har testat med "down or just me" o.dyl. när jag upplevt problem och fått som svar att flashback.org verkligen är nere. Det är några minuter åt gången som det går ner.
Jag sitter f.ö. i Sverige med en sjujäkla lina och har inga problem med övriga internet.

Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det har strulat flera dagar av och till. Oftast har jag skitit i det efter ett par försök, så hur länge det legat nere vet jag inte, bara att jag nu börjar bli irriterad.

Ska höra med teknikerna
Citera
2020-10-21, 22:01
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ska höra med teknikerna
Precis efter jag skrivit detta så skulle jag posta i en tråd. Men nejdå. Gav upp efter ett par försök...
Citera
2020-10-22, 05:26
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Ja, det har varit lite problem några gånger de senaste dagarna.
Citera
2020-10-22, 08:40
Administrator
admins avatar
Citat:

Citat:

Problemet beror på att din uppkoppling nyligen använts för DDoS-attacker. Inte att du personligen sysslar med DDoS-attacker, utan att någon på ditt nät utnyttjas för att angripa Flashback. Det pågår ständigt attacker mot Flashback, och när dessa är aktiva så blockeras trafiken tillfälligt från de som angriper forumet.

Om du använder en VPN så är brukar det räcka med att byta nät. Vi arbetar nu på att förbättra detta ytterligare, vilket var orsaken till (FB) Planerade driftstörningar 2020-10-18. Jag håller med om att det är ett problem, men tyvärr finns det personer som inte vill att forumet ska vara tillgängligt. Som kräver att vi raderar trådar som de ogillar.

admin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in