Citat:
Ursprungligen postat av
Banzai-Perkele
Jag har testat med "down or just me" o.dyl. när jag upplevt problem och fått som svar att flashback.org verkligen är nere. Det är några minuter åt gången som det går ner.
Jag sitter f.ö. i Sverige med en sjujäkla lina och har inga problem med övriga internet.
Tja, det är vad jag har att meddela i alla fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
Det har strulat flera dagar av och till. Oftast har jag skitit i det efter ett par försök, så hur länge det legat nere vet jag inte, bara att jag nu börjar bli irriterad.
Problemet beror på att din uppkoppling nyligen använts för DDoS-attacker. Inte att du personligen sysslar med DDoS-attacker, utan att någon på ditt nät utnyttjas för att angripa Flashback. Det pågår ständigt attacker mot Flashback, och när dessa är aktiva så blockeras trafiken tillfälligt från de som angriper forumet.
Om du använder en VPN så är brukar det räcka med att byta nät. Vi arbetar nu på att förbättra detta ytterligare, vilket var orsaken till
(FB) Planerade driftstörningar 2020-10-18. Jag håller med om att det är ett problem, men tyvärr finns det personer som inte vill att forumet ska vara tillgängligt. Som kräver att vi raderar trådar som de ogillar.
admin