2018-09-24, 17:31
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Riktigt illa detta.. Tycker det borde dyka upp en notifikation på (den döda?) hemsidan flashback.se när forumet krånglar, typ låt oss veta att det är nere, anledning: underhåll? okänt? intrång/hacking? beräknad tid till det är åtgärdat osv..
Hade tänkt skriva samma sak.
Citera
2018-09-24, 18:34
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Riktigt illa detta.. Tycker det borde dyka upp en notifikation på (den döda?) hemsidan flashback.se när forumet krånglar, typ låt oss veta att det är nere, anledning: underhåll? okänt? intrång/hacking? beräknad tid till det är åtgärdat osv..
Instämmer, det är ju verkligen inte för mycket begärt.
Annars kan man gå in på denna länk bara för att konstatera att man inte är ensam om problemet:

http://isitdownrightnow.com/flashback.org.html

Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Alltid samma visa när det händer något intressant inom politiken. Då går Flashback omkull och slutar fungera.
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Talmansvalet givetvis. Borgarna släppte fram en kommunist som andra vice talman. Klart att det drar trafik.
Inte helt osannolikt. Flashback gick ju ner under valvakan också.
Men de tappar ju reklampengar när de ligger nere så länge under intressanta politiska händelser.

Men tekniskt strul har det varit hela veckan tycker jag och moderatorn ”Najas” har anmält detta till teknikern två ggr, utan ngt svar. Exempelvis så fungerar inte Inlägg-räkningen som den ska när man gjort ett nytt inlägg, utan ligger kvar samma antal på ex.vis 471 st. inlägg, trots att man gjort tre stycken fler, dessförinnan.
Citera
2018-09-24, 18:50
Medlem
LuluBrooksies avatar
Har från flera datorer /plattor/platser inte kommit åt flashback.org under hela dagen idag. Från förmiddag till nyss.
Vad pågår?
Varför har ni inte ett twitterkonto där ni informeear om driftstörningar eller åtminstone skriver en rad på Flashback.se?
Uruselt!
Citera
2018-09-24, 19:02
Medlem
jay.simpsons avatar
Alltid när det är något större samhällsengagemang eller politiskt spektakel ligger Flashback nere åtminstone för mig Idag inför omröstningen av talman låg Flashback nere från ca 11:30 till eftermiddagen ca 16:00-16:30.
Citera
2018-09-24, 19:07
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Instämmer, det är ju verkligen inte för mycket begärt.
Annars kan man gå in på denna länk bara för att konstatera att man inte är ensam om problemet:

http://isitdownrightnow.com/flashback.org.html

Inte helt osannolikt. Flashback gick ju ner under valvakan också.
Men de tappar ju reklampengar när de ligger nere så länge under intressanta politiska händelser.

Men tekniskt strul har det varit hela veckan tycker jag och moderatorn ”Najas” har anmält detta till teknikern två ggr, utan ngt svar. Exempelvis så fungerar inte Inlägg-räkningen som den ska när man gjort ett nytt inlägg, utan ligger kvar samma antal på ex.vis 471 st. inlägg, trots att man gjort tre stycken fler, dessförinnan.

Har postat om detta i forumbuggtråden. Inte för att jag har några förhoppningar om att det kommer att leda till något respons från de ansvariga, det brukar inlägg i den tråden aldrig göra.
Citera
2018-09-24, 19:09
Medlem
Citat:

Bra ide.
Citera
2018-09-24, 19:15
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Detta har jag själv och andra föreslagit flera gånger tidigare, dock utan något respons från de ansvariga.
Citera
2018-09-24, 19:17
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Alltid när det är något större samhällsengagemang eller politiskt spektakel ligger Flashback nere åtminstone för mig Idag inför omröstningen av talman låg Flashback nere från ca 11:30 till eftermiddagen ca 16:00-16:30.

Men under själva valet och valvakan var det inga problem med forumet. Men det är klart att talmansvalet är betydligt hetare.
Citera
2018-09-24, 19:32
Medlem
Redan 2007-2008 efterfrågades uppdatering på flashback.se, när .org ligger ner en längre stund.

Så Admins har ignorerat detta i runt 10 års tid. Det borde vara någon form av rekord i att skita i att ge någon form av feedback i frågan.
Citera
2018-09-24, 19:38
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagBlevFelaktigt
Redan 2007-2008 efterfrågades uppdatering på flashback.se, när .org ligger ner en längre stund.

Så Admins har ignorerat detta i runt 10 års tid. Det borde vara någon form av rekord i att skita i att ge någon form av feedback i frågan.
Vi får väl alla regga oss på travelforum och ta över den när fb strular.
Seriöst - såhär långa avbrott som der varit denna höst har det väl aldrig varit förr? Kanske med undantag den gången admin bjöd alla "staff" på fest och man stängde ner hela Flashback i ett dygn
Citera
2018-09-24, 19:47
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Bra ide.

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Detta har jag själv och andra föreslagit flera gånger tidigare, dock utan något respons från de ansvariga.
Känns inte som nån svår grej att ha lägga till i proceduren för de (betalda) teknikerna.
För många människor är flashback väldigt viktig/stor del av vardagen, då är det bra att kunna planera upp "jaha, det beräknas vara löst om 5 timmar, ja men då jag kan göra x och y tills dess" istället för att sitta och f5a och slösa tid i onödan

Förut fanns ju flashback på IRC och då kunde man snabbt få reda på saker där... nu är det mer discord som gäller, fast discord är ju inte bra rent säkerhetsmässigt så känns uteslutet... En simpel uppdatering på flashback.se bör inte ta mer än 1 minut för teknikerna att sätta dit.
Citera
2018-09-24, 20:23
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men under själva valet och valvakan var det inga problem med forumet. Men det är klart att talmansvalet är betydligt hetare.

Flashback var nere under själva valvakan (för mig i varje fall)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in