2018-03-15, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toppan
Hej!

Jag har samma problem med mailen. Jag har loggats ut från mitt konto och kommer inte ihåg lösenordet, jag försöker begära nytt via mail men det vägrar funka. Detta är ett gammalt konto jag lyckades hitta och logga in på, men mitt riktiga konto är okontaktbart. Jag har varit inne på min mail och kunnat se flashbacks-mail i den, jag vet att det är den som gäller för mitt andra konto men ändå vägras det skicka ett "nytt lösenord" mail till den? help!

edit: har varit såhär i närmare en vecka nu.

Nu verkar det som någon nisse faktiskt har HACKAT mitt FB konto och säljer droger på drogforumet.
Nissen verkar ha lyckats byta min mail och därför kan jag inte återställa det.

Någon moderator som kan hjälpa mig här?
Hur kan man ens lyckas byta email utan att bekräfta det från mailen? detta är ju skandal. bra säkerhet flashback..

Edit: Jag sitter på flera gamla lösenord och mail från flashback till mitt konto som nu är hackat så jag kan bekräfta att det är mitt konto.
Senast redigerad av Toppan 2018-03-15 kl. 18:28.
Citera
2018-03-15, 19:04
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toppan
Nu verkar det som någon nisse faktiskt har HACKAT mitt FB konto och säljer droger på drogforumet.
Nissen verkar ha lyckats byta min mail och därför kan jag inte återställa det.

Någon moderator som kan hjälpa mig här?
Hur kan man ens lyckas byta email utan att bekräfta det från mailen? detta är ju skandal. bra säkerhet flashback..

Edit: Jag sitter på flera gamla lösenord och mail från flashback till mitt konto som nu är hackat så jag kan bekräfta att det är mitt konto.
Föreslår att du kontaktar #admin5 via PM om detta.
Citera
2018-09-10, 10:14
Medlem
Bluebeast72s avatar
Forumet behöver teknisk support asap, bengan vakna i källarn o gör ditt jobb bro.
Citera
2018-09-10, 10:26
Administrator
admins avatar
Det var två webbnoder som slutat fungera.
En av servrarna gick ner pga ett hårdvarufel, och är nu bortplockad.
Den andra servern fungerade efter omstart, och verkar nu fungera. Men vi kommer att hålla koll på den, samt titta närmare på varför detta har hänt.

admin
Citera
2018-09-11, 12:01
Medlem
sinewaves avatar
Fel CSRF token?

Nu på förmiddagen stötte jag på att jag hade 'fel CSRF token' vilket triggar rättighetsfel på serversidan på Flashback (vilket kort innebär att man inte kan skriva inlägg eller redigera sina egna inlägg då man inte kan verifieras).

Uppgradering, någon som strular med databasen eller något annat okänt?
Citera
2018-09-11, 23:06
Moderator
Tinuviels avatar
Tråd infogad.

// mod
Citera
2018-09-17, 22:42
Medlem
Nu under kvällen har det länge varit stört omöjligt att logga in. Jag är knappast den ende, som upplevt detta. Har Flashback inte kapacitet för fler än 50 k besökare, eller vad kan det bero på?
Citera
2018-09-17, 23:17
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Nu under kvällen har det länge varit stört omöjligt att logga in. Jag är knappast den ende, som upplevt detta. Har Flashback inte kapacitet för fler än 50 k besökare, eller vad kan det bero på?
Inte haft några problem själv, är det manuell inloggning du har problem med? provat rensa kakor?
Citera
2018-09-17, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Inte haft några problem själv, är det manuell inloggning du har problem med? provat rensa kakor?

Jag rensar alltid kakor. Vad är manuell inloggning?
Citera
2018-09-23, 10:18
Medlem
Är det verkligen bara jag, som upplever problem med Flashback? Senast nu för någon halvtimme sedan kunde jag inte få upp hemsidan ens. Att skriva inlägg blir emellanåt också omöjligt.
Citera
2018-09-24, 16:23
Medlem
GormDenGamles avatar
Jaha. Nere i sex, sju timmar - igen.
Är det ingen som kan ordna upp i detta?
Citera
2018-09-24, 16:28
Medlem
Snapcounts avatar
Varit nere hela dagen för mig, vems fel var det denna gång ?

-Judarna ?
-Nazzarna ?
-Trump ?
-Putin ?
-Den "fete" i NK ?

Och varför förfaller detta vara ett återkommande problem ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in