2022-06-15, 23:40
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Otroligt segt i kväll. Värre än på många månader.

Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Håller med, har varit segt från och till senaste veckan. Skulle kunna bero på ökad trafik till sidan då sommarlovet nu har börjat i stora delar av landet.

Noterar det ni skriver. Ska se om vi kan lista ut vad det kan bero på.

admin5
Citera
2022-06-15, 23:51
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Noterar det ni skriver. Ska se om vi kan lista ut vad det kan bero på.

admin5

Tack. Nu är det plötsligt mycket bättre.
Citera
2022-06-16, 01:47
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Detta skriver jag från Firefox på datorn eftersom jag plötsligt ikväll inte mer verkar kunna logga in på flashback från Operas webbläsare på datorn enbart.

Detta skedde direkt efter att jag loggade ut senast, och det var 1 minuts mellanrum till jag försökte
logga in igen, men då gick det inte och sedan dess aldrig mer verkar det som.

Det som sker i Opera är att jag trycker på logga in, men logga in knappen tar inte längre, inloggningsmenyn kommer inte fram längre, jag har prövat med "opera://settings/siteData" och deletat alla cookies med flashback, men det hjälper inte

Vad göra nu då?
Bump! det är nått korumperat enbart i min Opera installation som enbart drabbar flashback, för när jag öppnar en ny installerad version av Opera så kommer flasbacks inloggningsmenyn upp, jag tänker dock inte trasha min session med 160 öppna fönster bara för att den skulle vara korrupt så att den blockar flashback av någon anledning

Ska jag rensa all historik? (det kommer antagligen inte förändra nått)
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-06-16 kl. 01:51.
Citera
2022-06-16, 10:39
Avslutad
Ända sidan DDoS-attacken har Flashback blivit segare för mig och ofta kan man inte ladda sidor eller får ett felmeddelande (Bad Gateway t.ex.).

Är Admin och teknikerna medvetna om detta?
Citera
2022-06-16, 13:27
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Ända sidan DDoS-attacken har Flashback blivit segare för mig och ofta kan man inte ladda sidor eller får ett felmeddelande (Bad Gateway t.ex.).

(FB) Flashback krånglar (Sammanfogad)
Citera
2022-06-16, 14:45
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
(FB) Flashback krånglar (Sammanfogad)
? Ja det är den tråden han postat i. Vad tillförde ditt inlägg?
Citera
2022-06-16, 17:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

Inget. Som vanligt med andra ord.

Jag har också problem med logga in-touchknappen. Den tar inte när jag försöker logga in. Så får logga in genom att oinloggad svara på ett ämne så jag blir skickad till att logga in.
Citera
2022-06-16, 17:43
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

Inlägget jag länkade svarade på frågan som ställdes.
Citera
2022-06-16, 18:07
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-

Vi är, som jag skrev, högst medvetna om det. Teknikerna håller på och ser över var problemet ligger.

admin5
Citera
2022-06-20, 17:35
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Detta skriver jag från Firefox på datorn eftersom jag plötsligt ikväll inte mer verkar kunna logga in på flashback från Operas webbläsare på datorn enbart.

Detta skedde direkt efter att jag loggade ut senast, och det var 1 minuts mellanrum till jag försökte
logga in igen, men då gick det inte och sedan dess aldrig mer verkar det som.

Det som sker i Opera är att jag trycker på logga in, men logga in knappen tar inte längre, inloggningsmenyn kommer inte fram längre, jag har prövat med "opera://settings/siteData" och deletat alla cookies med flashback, men det hjälper inte

Vad göra nu då?

Citat:
Bump! det är nått korumperat enbart i min Opera installation som enbart drabbar flashback, för när jag öppnar en ny installerad version av Opera så kommer flasbacks inloggningsmenyn upp, jag tänker dock inte trasha min session med 160 öppna fönster bara för att den skulle vara korrupt så att den blockar flashback av någon anledning

Ska jag rensa all historik? (det kommer antagligen inte förändra nått)
Är någon intresserad av min utlösning? hur det gick för mig, när jag fixade detta extremt aparta fel, så skrik till när ni kommer så ska jag berätta
Citera
2022-06-20, 19:19
Medlem
Citat:
Är någon intresserad av min utlösning? hur det gick för mig, när jag fixade detta extremt aparta fel, så skrik till när ni kommer så ska jag berätta
Jag är intresserad av din utlösning och lösning på detta udda fel som du drabbats av.

Vänligen
rogerQ
Citera
2022-06-21, 02:07
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerQ
Jag är intresserad av din utlösning och lösning på detta udda fel som du drabbats av.

Vänligen
rogerQ
Jag använde Chromes historik-dödare och blev tvungen att radera "hämta bilder & filer"
i Chrome för att Flashbacks inloggnings-knapp ska föra en vidare till inskrivningen

Det låter som en logisk koppling dem emellan intessant?.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in