2018-09-27, 09:15
Bannlyst
Har jag aldrig gjort men jag har inte gillat deras "Hej! Hej! Tjena!" eftersom det är falskt. De vill ju bara ha av mina pengar. "Min tiggarkona" har varit borta ett tag nu och jag uppskattar frånvaron av zigenaren, inte närvaron av henne.
Citera
2018-09-27, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-tard
Jag misstänker också att invandrare står för merparten av våldet mot tiggarzigenarna. Det är vanligtvis mer accepterat att använda våld mot denna avskydda grupp i många andra länder.
I mitt gamla hemland var vi faktiskt förskonade från zigenare, men jag är säker på att ingen (inte ens tidningarna) hade rört ett finger om man hade kört in ett knogjärn i käften på någon som räcker fram en pappmugg och skränar "hej hej! Money please! Tack Tack, Hej hej!".

Jag själv är en av de mer integrerade invandrare och har lärt mig med tiden att metoder som var ok i landet där jag växte upp, inte alltid är uppskattade i Sverige och istället för att knyta näven runt knogjärnet, gör jag idag som svenskarna och knyter näven i fickan.

Däremot har jag full förståelse för att inte alla nyanlända kan hantera sina reflexer när det gäller zigenare. Lockelsen att spöa upp en av dessa är helt enkelt mycket stor.

Jag är svensk.

En jävla zigenarkärring möter jag varje dag påväg till och hem från jobbet. Jag är trött, grinig och stressad som vanligt. Fryser.

Å hon sitter där å säger: Sofia. Sofia. Å rycker med sin kopp och så ligger de ofta någon macka i knät på henne.

JAG HETER FORTFARANDE inte Sofia. Hon sitter och softar med en macka HELA DAGEN och jag sliter och knegar och vänder på kronorna.

Jag kokar. Vad har jag gjort åt saken? Inget.

Kan kärringen börja sticka/virka, ge bort lite halsdukar och mössor. Börja jonglera. Anstränga sig lite och inte gapa åt mig med den där äckliga tonen hon och alla de Andra också lägger till.

Så om någon nu blev överkörd av en moppe. Jag är inte förvånad. Tack den som gjorde det.
Citera
2018-09-27, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevePlasma
Hörde att våldet och trakasserierna mot tiggare har accelererat bara de sista månaderna. Det är tydligen rätt vanligt att tiggare blir utsatt för alltifrån elaka kommentarer till ren misshandel. Sist var det en ungdom som helt enkelt körd över en tiggare med sin moped, vilket ledde till skador förstås. Att de här sakerna verkligen sker och är vanligt är det ingen tvekan om. Det finns både anmälningar och reportage om saken. Förmodligen anmäls bara en bråkdel.

Det skulle vara intressant att höra om någon har gjort liknande och vilka era motiv är. Ni är väl inte fega, så kom igen och berätta.
Fråga tiggarna varför dom aldrig någonsin sitter utanför invandrarbutiker så får du svaret på din fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in