2015-06-12, 01:39
Medlem
Hörde att våldet och trakasserierna mot tiggare har accelererat bara de sista månaderna. Det är tydligen rätt vanligt att tiggare blir utsatt för alltifrån elaka kommentarer till ren misshandel. Sist var det en ungdom som helt enkelt körd över en tiggare med sin moped, vilket ledde till skador förstås. Att de här sakerna verkligen sker och är vanligt är det ingen tvekan om. Det finns både anmälningar och reportage om saken. Förmodligen anmäls bara en bråkdel.

Det skulle vara intressant att höra om någon har gjort liknande och vilka era motiv är. Ni är väl inte fega, så kom igen och berätta.
Citera
2015-06-12, 01:41
Avslutad
Blir svårt att få svar, inte så många muslimer/kurder m.m. som håller till här.
Citera
2015-06-12, 01:44
Bannlyst
Det är inget svenskt beteende så varför ställer du frågan på ett svenskt forum?
Citera
2015-06-12, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz

En del av dom verkar hålla till här. Är du så säker på att det är dom som står för alla trakasserier. Jag kan tänka mig att det är ganska många s.k. tvättäkta svenskar som ser sig som samhällets stöttepelare och förfasas över dessa "snyltare"
Citera
2015-06-12, 01:49
Medlem
AlfaQhards avatar
Intresant fråga, men helt fel forum för en sådan. Som nämts tidigare är det just utrikesfödda och andra ziggenare som kraftigt sticker ut från statestiken när det gäller hot o våld mot dem. I framförallt mellanöstern har de under många år jagat bort just de människor som sitter på arslet och spelar handikappade från sina hemländer, kan vara en kulturel grej.
Citera
2015-06-12, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gasmask1113
Det är inget svenskt beteende så varför ställer du frågan på ett svenskt forum?

Märklig teori. Alla folkslag begår väl våldsbrott. Verbala trakasserier finns väl också i alla folkgrupper.
Citera
2015-06-12, 01:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GrevePlasma
En del av dom verkar hålla till här. Är du så säker på att det är dom som står för alla trakasserier. Jag kan tänka mig att det är ganska många s.k. tvättäkta svenskar som ser sig som samhällets stöttepelare och förfasas över dessa "snyltare"

Ja jag är säker på att det är främst folk från MENA-området som gör det, svenskar behandlar djur ovanligt bra sett till resten av världen, även skadedjur.
Citera
2015-06-12, 01:51
Bannlyst
Citat:
Märklig teori. Alla folkslag begår väl våldsbrott. Verbala trakasserier finns väl också i alla folkgrupper.

Ja, alla folkslag begår våldsbrott men vem är överrepresenterade? Vem är vida kända för att utöva sitt hat emot tiggare? Inte är det svenskar i alla fall, nej "Abdul" ifrån Somalia räknas inte.
Citera
2015-06-12, 01:58
Medlem
Citat:
Ja jag är säker på att det är främst folk från MENA-området som gör det, svenskar behandlar djur ovanligt bra sett till resten av världen, även skadedjur.

Det är möjligt vi får se om någon törs träda fram. Det är lite intressant att ökningeń rätt väl sammanfaller med ökat hat på sociala medier. Kan vara så att det är lite samma folk, men som sagt jag vet inte ännu.
Citera
2015-06-12, 01:59
Medlem
AlfaQhards avatar
Citat:

Självklart,men det finns kulturela skillnader hos folkslag som påverkar betendet hos utövarna. Just hatet folk från mellanöstern har mot ziggenare är väl dokumenterat genom historien.
Citera
2015-06-12, 02:06
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Citat:
Detta.

Annars så verkar du TS vara en ganska naiv typ.
Citera
2015-06-12, 02:06
Medlem
Ttoclaws avatar
Fråga Özz. Det var ju hans kompis som körde över en tiggare med moped.

Enligt honom är roten till allt ont SD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in