2015-06-16, 18:38
Bannlyst
Jag personligen undrar över hur ofta alla B52-hot anmäls?
Citera
2015-07-19, 14:22
Avslutad
Har vi någon rumänsk lexikon på skällsord?

Vill gärna säga: Sluta! Ge dig iväg! Försvinn! Bedragare!

Helst med svensk fonologin så att man uttalar rätt.
Citera
2015-07-19, 17:37
Medlem
E-tards avatar
Jag misstänker också att invandrare står för merparten av våldet mot tiggarzigenarna. Det är vanligtvis mer accepterat att använda våld mot denna avskydda grupp i många andra länder.
I mitt gamla hemland var vi faktiskt förskonade från zigenare, men jag är säker på att ingen (inte ens tidningarna) hade rört ett finger om man hade kört in ett knogjärn i käften på någon som räcker fram en pappmugg och skränar "hej hej! Money please! Tack Tack, Hej hej!".

Jag själv är en av de mer integrerade invandrare och har lärt mig med tiden att metoder som var ok i landet där jag växte upp, inte alltid är uppskattade i Sverige och istället för att knyta näven runt knogjärnet, gör jag idag som svenskarna och knyter näven i fickan.

Däremot har jag full förståelse för att inte alla nyanlända kan hantera sina reflexer när det gäller zigenare. Lockelsen att spöa upp en av dessa är helt enkelt mycket stor.
Citera
2015-07-19, 17:46
Medlem
Overklighetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Har vi någon rumänsk lexikon på skällsord?

Vill gärna säga: Sluta! Ge dig iväg! Försvinn! Bedragare!

Helst med svensk fonologin så att man uttalar rätt.

Sluta - Stop
Ge dig iväg - Aventura
Bedragare - Escrocii
Försvinn - Dispariție

http://lexikon24.nu/svenska-rumanska-lexikon.html
Citera
2015-07-19, 20:36
Medlem
rasbiologs avatar
Ett exempel från idag. Det satt en smutsig äcklig skitig zigenarjävel utanför butiken jag skulle handla i. Han satt med benen ut så man förväntades ta en omväg och så skrek han "krona tack, krona tack" rakt ut med ca 5 sekunders mellanrum så högt att jag hörde honom redan när jag öppnade bildörren 50 meter bort. Jag gick rakt fram till fanskapet och sparkade iväg ramjäveln med fotot på de äckliga zigenarungarna som är obligatoriskt att ha bredvid skylten om att hela familjen behöver en njurtransplantation. Varför? Är det inte uppenbart? När jag kom ut igen så sa han "tack hejdå" till mig innan han upptäckte att det var jag. Då skrek han något efter mig som jag inte kunde tolka. Hur som helst sprack glaset på ramjäveln. Någon miljöpartist köper säkert en ny ram åt honom. Det skänker mig glädje att en miljöpartist förlorar pengar på att jag fick sparka ramjäveln åt helvete. Frågor på det?
Citera
2015-07-20, 00:30
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasbiolog
Ett exempel från idag. Det satt en smutsig äcklig skitig zigenarjävel utanför butiken jag skulle handla i. Han satt med benen ut så man förväntades ta en omväg och så skrek han "krona tack, krona tack" rakt ut med ca 5 sekunders mellanrum så högt att jag hörde honom redan när jag öppnade bildörren 50 meter bort. Jag gick rakt fram till fanskapet och sparkade iväg ramjäveln med fotot på de äckliga zigenarungarna som är obligatoriskt att ha bredvid skylten om att hela familjen behöver en njurtransplantation. Varför? Är det inte uppenbart? När jag kom ut igen så sa han "tack hejdå" till mig innan han upptäckte att det var jag. Då skrek han något efter mig som jag inte kunde tolka. Hur som helst sprack glaset på ramjäveln. Någon miljöpartist köper säkert en ny ram åt honom. Det skänker mig glädje att en miljöpartist förlorar pengar på att jag fick sparka ramjäveln åt helvete. Frågor på det?

Ja, denna lilla fina berättelse från verkligheten svarar väl med all önskvärd tydlighet på trådskaparens frågeställning.

Svaret är glädjen.
Citera
2015-07-20, 00:47
Bannlyst
Om det nu är så, antar jag helt enkelt att man tycker att man måste ta saken i egna händer eftersom politiker inte gör något.
Citera
2015-07-20, 08:38
Medlem
Jag känner mig antastad när folk kommer upp och trycker upp en tidning i ansiktet på mig och blir då förbannad och gör en tackling på dessa när jag går.
Citera
2015-07-20, 11:33
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Precis så är utvecklingen. Om man ger till tiggarna så kommer tiggeriet att eskalera. De kommer bli fler och fler och allt mer påflugna och aggressiva i sitt beteende. Generellt så har jag märkt att tiggarna har ändrat sitt beteende successivt, de sitter inte längre tyst i en vrå utan har blivit alltmer närgångna.

När jag var barn hände det ofta att mina föräldrar gav mig i uppdrag att gå och handla mat och de skickade iväg mig med en inköpslista i ena handen och en hundring i den andra. Aldrig i helvete att man törs göra så idag. Ännu ett exempel ur vardagen där den vansinniga invandringspolitiken försämrar livet för medborgarna.

Detta är egentligen kärnan i det för mig. Människor med svinaktigt beteende eskalerar hela tiden sitt svinaktiga beteende så länge det fungerar. Man behöver sätta stopp för det så tidigt som möjligt för annars blir det till sist ohanterligt och outhärdligt. Vilken sorts människor smutszigenarna är torde vara uppenbart för de flesta. Jag har sett utomlands hur de blir när de fått hållas tillräckligt länge utan tillräckligt motstånd. Så vill jag inte ha det där jag bor och därför gör jag något åt det. Tyvärr finns det andra naiva jävlar som försöker motarbeta den sortens välgärningar för att de inbillar sig att zigenarjävlarna är förtryckta och behöver gullas med.
Citera
2015-07-20, 11:35
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Ja, denna lilla fina berättelse från verkligheten svarar väl med all önskvärd tydlighet på trådskaparens frågeställning.

Svaret är glädjen.

Både irritationen och lidandet av att behöva ha påflugna parasiter där man vill få ha lugn och ro samt glädjen av att kunna göra precis tvärt emot mot vad alla dogooders anser att man ska göra för dessa smutsiga små liv.
Senast redigerad av rasbiolog 2015-07-20 kl. 11:41.
Citera
2015-07-20, 11:39
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasbiolog
Ett exempel från idag.

Ska tilläggas att denne parasit inte bara skrek utan också stirrade på mig med hatisk blick när jag närmade mig. Som om han ville skrämma mig till att ge honom pengar. Och hans skrik var inte bedjande utan krävande i tonen. Hemmet, arbetet och livsmedelsbutiker m.m. är platser som jag måste kunna ta mig till för att kunna överleva över huvud taget. När jag rör mig till och från dessa vill jag lämnas ifred. Om han vill sitta framför Miljöpartiets lokalkontor och skrika, eller framför Batikhäxornas förening och bröla, ja då är han mycket välkommen att göra så. Dessa platser måste jag inte besöka för min överlevnad utan kan utan problem undvara.
Citera
2018-09-27, 08:57
Medlem
Nu beter jag mig inte illa mot tiggare,
Däremot så är det ganska så uppenbar fördelning i Eskilstuna där kvinnorna tigger medans deras män pysslar med brott, såg senast i tisdags då polisen stoppade deras minibuss och grep en av tiggarna med 53 förpackningar lax som han hade snattat.
Samma person har jag sätt stå och pilla med flera olika systemkameror helt öppet som de snor från mediamarkt och Elgiganten.

Så dem har inget här och göra, tiggarna påminner bara on hur tandlös våran lag är mot resande yrkeskriminella, griper man någon gång på gång för brott så borde man få konfiskera deras tillgångar de bär på och färdas i, automatiskt inreseförbud på några år och utvisning direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in