• 1
  • 2
2015-06-09, 18:48
Medlem
Uppdaterarens avatar
Taget från aftonbladet:
Citat:
Bilisten körde i hög fart i fel riktning och var nära att kollidera med en cyklist – mitt på Södermalm.
Tre polisbilar tog upp jakten.

– Det var angeläget att få stopp på föraren, säger Pia Glenvik, vakthavande befäl på Stockholmspolisen.
Länk: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20937580.ab

Frågor: Vad mer vet vi, eller tror oss veta?
Citera
2015-06-09, 18:51
Medlem
Citat:
Han ska ha kört mot färdriktningen och uppvisat vårdslöshet i trafiken. När han inte stannade tog två polisbilar upp jakten på mannen som är i 25-års åldern och hemmahörande i Stockholms län.

Citat:
Mannen är misstänkt för rattfylleri och vårdslöshet i trafik.

http://www.expressen.se/nyheter/dram...-pa-sodermalm/
Citera
2015-06-09, 19:12
Medlem
Jag såg delar av jakten när jag cyklade hem runt 17:30. Först jagades fyllot av en polisbil, körandes ner från Hornsgatan på väg mot Gamla stan. Sedan kom fyllot tillbaka upp på Hornsgatan. Den här gången med tre polisbilar efter sig. De lämnade Hornsgatan och fortsatte jakten på några smågator. Men där kunde jag inte se något mer av vad som hände.
Citera
2015-06-09, 19:17
Medlem
Har hittat två klipp, det verkar gå undan rätt så bra på det första och det andra är taget efter de fått stopp på han:

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/80793

http://www.expressen.se/nyheter/dram...-pa-sodermalm/
Senast redigerad av jongari 2015-06-09 kl. 19:21.
Citera
2015-06-09, 19:21
Medlem
Diabeteskomas avatar
Bra att det alltid är någon Svennebanan som skall gnälla. för en sådanhär bil skall ju polisen bara släppa och inte jaga. retard...

För att Aftonbögen alltid gnäller vad polisen än gör betyder inte att varje dumhuvud måste eka likadant så fort de får chansen. Använd hjärnan du dumhuvud som fick uttala dig i Aftonhoran din dumma jävel.
Citera
2015-06-09, 19:35
Medlem
Vad polisen än gör så kommer det att gnällas.
Aftonbladet speciellt är bra på det.

De följer efter - De provocerar föraren och någon kan skadas!

De släpper honom - Varför gör polisen inte sitt jobb!

Såklart polisen kommer behöva svara på frågor om de jagar och är med om en olycka. Men på samma sätt så kommer de att ställas mot väggen om de hade släppt bilen och killen hade kört ihjäl någon 10 minuter senare.

Därför de gör en riskanalys. Och lite får man hoppas på det bästa.
Citera
2015-06-09, 19:44
Medlem
Vilken jävla idiot. Dessvärre ska det mycket till för att dårarna ska få bilarna förverkade. Jag hoppas men tror tyvärr inte på ett kännbart straff (inklusive skadeståndsansvar för skadorna på polisfordonen).
Citera
2015-06-09, 19:52
Medlem
BaalZeBubs avatar
Varför har poliserna så bråttom när de tagit honom? De springer hukande med gm som vore alla under beskjutning. Borde de inte kunna ta det lite lugnt vid det laget?
Citera
2015-06-09, 21:01
Medlem
frobozzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf T
Jag såg delar av jakten när jag cyklade hem runt 17:30. Först jagades fyllot av en polisbil, körandes ner från Hornsgatan på väg mot Gamla stan. Sedan kom fyllot tillbaka upp på Hornsgatan. Den här gången med tre polisbilar efter sig. De lämnade Hornsgatan och fortsatte jakten på några smågator. Men där kunde jag inte se något mer av vad som hände.

Vi måste varit på samma plats!

Föraren var kraftigt byggd med tatuering på armen. Gick snabbt men såg ut som en svensk pundare. Kraftigt pådrag av polisen, de såg ut att spärra av ev. Flyktvägar väldigt bra.
Citera
2015-06-09, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Varför har poliserna så bråttom när de tagit honom? De springer hukande med gm som vore alla under beskjutning. Borde de inte kunna ta det lite lugnt vid det laget?

Adrenalinpåslag? Oproffsigt? Ja, men tar det sig endast sådana uttryck har jag inga problem med det.
Citera
2015-06-09, 21:28
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub

Om jag förstod händelseförloppet rätt visste de inget mer om MGM än att han körde för fort och vägrade stanna. Nu var det en fyllskalle men det kunde kanske lika gärna varit en galning med skjutvapen?

Tycker det är ett korrekt agerande faktiskt, utan att nu veta om det är så de är instruerade att agera.
Citera
2015-06-09, 21:37
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Klart att polisen måste sätta stopp för vettvillingar, alternativet är anarki
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto