• 1
  • 2
2015-06-09, 22:06
Medlem
Stod på södermalmstorg när polisen plötsligt drog på sirenerna och snubben drog iväg. Tänkte dom stoppa honom för att han skulle köra mot den enkelriktade delen av Hornsgatan i korsningen med Götgatan eller hade jakten redan börjat?
Han drog iväg som fan mot gamla stan och på Munkbroleden gick det undan rejält. Fler poliser dök upp och plötsligt kom han tillbaka upp mot Hornsgatan med fem bilar efter sig. Trodde dom skulle ta honom vid Götgatskorsningen men han lyckades ta sig igenom.
Ren tur att ingen blev skadad, var väldigt mycket folk ute på gatorna idag. Tyckte polisen tog det rätt "lugnt" och inte tog större risker vad jag såg. Bra jobbat!
Citera
2015-06-09, 22:21
Medlem
sceptics avatar
Stod 20 meter bort från platsen de fick stopp på honom (precis utanför Zinkensdamms IP). Hörde bara en massa sirener och däcktjut och när jag vände mig för att se vad det var hade polisbilarna tryckt ut fyllot i refugen. Snabbt som fan var de framme och gick lös på rutorna med batongerna (en gav sig på vindrutan, verkar ju rätt lönlöst...)
Citera
2015-06-09, 23:28
Medlem
noyellowhatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Varför har poliserna så bråttom när de tagit honom? De springer hukande med gm som vore alla under beskjutning. Borde de inte kunna ta det lite lugnt vid det laget?

Trycker man ner den omhändertagne samtidigt som man går fort med denne, kan personen inte spjärna emot, försöka fälla krokben etc etc. På videon syns det att han försöker bromsa men har bara lårmusklerna o då går det inte med två personer som trycker ner o går framåt samtidigt.

Utmärkt myndighetsutövande av tjänstemännen.
Citera
2015-06-10, 04:59
Medlem
AsaWads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sceptic
Stod 20 meter bort från platsen de fick stopp på honom (precis utanför Zinkensdamms IP). Hörde bara en massa sirener och däcktjut och när jag vände mig för att se vad det var hade polisbilarna tryckt ut fyllot i refugen. Snabbt som fan var de framme och gick lös på rutorna med batongerna (en gav sig på vindrutan, verkar ju rätt lönlöst...)

Tycker det är en utmärkt taktik
Istället för en distraktiongranat...
Attack från alla håll så GM inte hinner värja sig.
Citera
2015-06-10, 08:07
Medlem
sceptics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsaWad
Tycker det är en utmärkt taktik
Istället för en distraktiongranat...
Attack från alla håll så GM inte hinner värja sig.
Ja, som distraktion kan det ju funka, men med tanke på att rutan är laminerad så kan man ju svårligen ta sig in den vägen (om man inte sliter loss hela vindrutan).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in