• 1
  • 2
2015-06-08, 20:37
Medlem
Var häromdagen hos läkaren och lämnade blodprov. Fick en kallelse 5 dagar senare för att gå igenom provsvar. Vad kan det bero på? Vanligt?
Citera
2015-06-08, 20:39
Medlem
För att du lämnade blodprov av en anledning och ska nu informeras om huruvida anledningen var ett korrekt eller felaktigt antagande..?
Citera
2015-06-08, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justsomedude
Var häromdagen hos läkaren och lämnade blodprov. Fick en kallelse 5 dagar senare för att gå igenom provsvar. Vad kan det bero på? Vanligt?

Vad var syftet med att ta blodprov ? Vad har du testats för ?
Citera
2015-06-08, 20:49
Medlem
Är ni seriösa?!

Var bara och pratade med läkaren om att jag hade ont i halsen och så, lämnade 5 "tuber" blodprov och fick kallelse idag. Träffar läkaren igen om några dagar. Är det allvarligt?!
Citera
2015-06-08, 20:50
Medlem
Citat:
Är det allvarligt?!

Det vet läkaren som har dina provsvar, inte vi.
Citera
Medlem
Citat:
Är ni seriösa?!

Var bara och pratade med läkaren om att jag hade ont i halsen och så, lämnade 5 "tuber" blodprov och fick kallelse idag. Träffar läkaren igen om några dagar. Är det allvarligt?!

Förmodligen eftersom han eller hon vill träffa dig i person. Om det inte var allvarligt skulle en sköterska nog bara ringa och säga att det var lugnt. Varför lämnade du prover i första hand?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Det vet läkaren som har dina provsvar, inte vi.

Någon påstod att det är hiv? Vad i helvete kan det vara det bara sådär?
Citera
2015-06-08, 20:55
Medlem
Citat:

Hur tror du att en människa på Internet ska veta att du har HIV för att du gav blod?

Läkaren vet vad som är fel på dig, om något är fel på dig. Har du en envis infektion vill han förmodligen diskutera antibiotika med dig.

Det finns ingenting du kan göra även om det är något allvarligt, låt läkaren berätta och oroa dig inte hela veckan.
Citera
2015-06-08, 20:57
Medlem
Sitkins avatar
Citat:
Användaren var nog ironisk. Du får vänta tills mötet med läkaren. Behöver inte vara något farligt. När min mor lämnade in blodprover hittade man att hon var anemisk. Då träffade hon också en läkare. Kan tänka mig att det beror också på varför du gick och kontrollerade dig.
Citera
2015-06-08, 20:59
Medlem
Citat:

Du ska ju få reda på om det var nåt eller om det inte var något.

Jävligt onödigt att pröjsa 200 spänn för att gå dit utan att det var något (har gjort den niten själv). Nästan gång, säg att du kan ta besked på telefon.
Citera
2015-06-08, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sitkin
Användaren var nog ironisk. Du får vänta tills mötet med läkaren. Behöver inte vara något farligt. När min mor lämnade in blodprover hittade man att hon var anemisk. Då träffade hon också en läkare. Kan tänka mig att det beror också på varför du gick och kontrollerade dig.

Var bara orolig för halsont och svullna lymfkörtlar...fan nu är jag skitorolig
Citera
2015-06-08, 21:17
Medlem
Klarabella79s avatar
Dom andra bara larvar sig ts! Varför läkaren ber dig komma tillbaka beror på att om du har frågor om dina värden så får du bäst svar av doktorn. OM det behövs någon behandling för att du lider brist på något så kan behandlingen sättas in direkt och du får svar på dina frågor på plats. Brukar vara rutin på många vårdcentraler. Jag får alltid återbesökstid när jag lämnat prover fast jag är sjuksköterska och kan tyda mina provresultat själv. Tycker det är bra service att läkaren tar sig tid
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in