• 1
  • 2
2015-06-08, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Dom andra bara larvar sig ts! Varför läkaren ber dig komma tillbaka beror på att om du har frågor om dina värden så får du bäst svar av doktorn. OM det behövs någon behandling för att du lider brist på något så kan behandlingen sättas in direkt och du får svar på dina frågor på plats. Brukar vara rutin på många vårdcentraler. Jag får alltid återbesökstid när jag lämnat prover fast jag är sjuksköterska och kan tyda mina provresultat själv. Tycker det är bra service att läkaren tar sig tid

Det handlar om privatläkare. Har tid om 4 dagar. Om det vore låt säga hiv, cancer eller dyl, är det vanligt att man bokar tid 3-4 dagar framåt?
Citera
2015-06-08, 21:19
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justsomedude
Var bara orolig för halsont och svullna lymfkörtlar...fan nu är jag skitorolig

Om du är orolig så kan du prova ringa och höra med någon sköterska vad återbesöket beror på det borde framgå i deras datorsystem, om inte annat så bör de kunna svara på om du har någon infektion m.m. utifrån de prover du fick lämna.
Citera
2015-06-08, 21:22
Medlem
Citat:
Det handlar om privatläkare. Har tid om 4 dagar. Om det vore låt säga hiv, cancer eller dyl, är det vanligt att man bokar tid 3-4 dagar framåt?

Nej, är det något så tidskänsligt som cancer eller en riktigt allvarlig infektion som HIV väntar han inte till fredagsmyset med att berätta det.
Citera
2015-06-08, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Nej, är det något så tidskänsligt som cancer eller en riktigt allvarlig infektion som HIV väntar han inte till fredagsmyset med att berätta det.

Tack menar det verkligen, hoppas du har rätt
Citera
2015-06-08, 21:34
Medlem
Citat:
Var bara orolig för halsont och svullna lymfkörtlar...fan nu är jag skitorolig

Sluta oroa dig, det är inget akut som kommer ta kål på dig då hade de ringt direkt och bett dig komma in. Förmodligen någonting du skall medicineras för eller dylikt. Men inget dödligt.
Citera
2015-06-08, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungconny88
Sluta oroa dig, det är inget akut som kommer ta kål på dig då hade de ringt direkt och bett dig komma in. Förmodligen någonting du skall medicineras för eller dylikt. Men inget dödligt.

Tack tack ska försöka ta det lugnt och ta studenten i lugn och ro denna vecka
Citera
2015-06-08, 22:14
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh

Hade det varit HIV hade han skickat dig till infektionskliniken. Cancer hade du fått gå till onkologimottagningen. Är nog ett återbesök för att du är ung och han är noggrann med att förklara alla provsvar ordentligt för dig, så du inte oroar dig i onödan. Jag har också privatläkare och får alltid återbesök fast det typ är struntsaker som ngt lägre järnvärde o liknande. Hans förklaring är att han gärna vill träffa mig personligen och ge mig resultatet själv

Grattis till studenten och njuuuut av den! Oroa dig inte
Citera
2015-06-08, 22:15
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Hade det varit HIV hade han skickat dig till infektionskliniken. Cancer hade du fått gå till onkologimottagningen. Är nog ett återbesök för att du är ung och han är noggrann med att förklara alla provsvar ordentligt för dig, så du inte oroar dig i onödan. Jag har också privatläkare och får alltid återbesök fast det typ är struntsaker som ngt lägre järnvärde o liknande. Hans förklaring är att han gärna vill träffa mig personligen och ge mig resultatet själv

Grattis till studenten och njuuuut av den! Oroa dig inte

Jäkla mobil citerade fel ska vara ts fråga
Citera
2015-06-08, 22:51
Medlem
Kan du inte logga in på "Mina vårdkontakter" och kolla din journal?
Citera
2015-06-08, 23:19
Medlem
Tack så mycket ni med konstruktiva inlägg.

Kom på att jag gjort blodprov för en månad sen på en VC, hade helt normala värden (crp, immunförsvar osv). Men denna läkare tog även njur- och levervärden, kan det vara så att jag har förhöjda kreatininvärden han vill diskutera? Jag gymmar dagligen och konsumerar kreatin.
Citera
2015-06-09, 17:13
Medlem
Rosafluffets avatar
troligtvis HIV
Citera
2015-06-09, 20:38
Medlem
Förmodligen vill han diskutera dina kreatinnivåer då de tyder på möjlig njurskada. Alla andra prover som HIV/HEP-C och andra tester ingår inte i standardkitet och tar nån vecka att få svar på vanligtvis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in