• 1
  • 2
2015-06-08, 19:31
Medlem
Hej!

Jag är en nybörjare i allt vad psykofarmaka heter. Mina föräldrar var lagda åt naturmedicinska new age hållet under hela min uppväxt så att ens få ta penicillin var en stor grej.
Detta har färgat mitt synsätt på mediciner och i synnerhet psykofarmaka.

Nu är det ändå så att jag alltid har varit lite av en pessimist och lättare för att bli neråt än uppåt. Jobbig uppväxt och svårt på mitt nuvarande jobb och yada, yada. Tänker inte tråka ut er med detaljer.

Jag gick slutligen in i väggen i januari efter en lång tids utmattning på jobbet, då jag hade slutat sova p.g.a. ångest.
Jag fick utskrivet Mirtazapin som hjälp tills jag skulle få KBT och bestämde mig för att ta dem eftersom de skulle hjälpa mig att sova och jag höll på att bli tokig. Jag hade inte läst på om dem och visste ingenting.

Mitt liv fram till att jag valde att sluta på tabletterna bestod av att tänka på mat, drömma om mat och alltid känna en bottenlös hunger.
På andra sätt var medicinen fantastisk. Jag drömde grymma drömmar, var otroligt kreativ och allt var lugnt. Tills jag fick en blodpropp i benet i maj. Som läkarna tror berodde på den extrema viktuppgången som följde av medicinens insättning. Jag tar inga andra mediciner och har inga anlag i släkten för blodproppsrelaterade sjukdomar.

När jag slutade på Mirtazapinet så mådde jag väldigt bra i 3 veckor ungefär. Jag var uppåt och positiv och kände mig fri från hungern. Sedan började jag bli mig själv igen. Självmedvetenhet, ångest och svårt att sova, mm.