• 1
  • 2
2015-06-10, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodade
Okej, då är jag med. Hon är "bara" psykolog.
Tack för din input!

Psykologer har inga kunskaper i psykofarmaka, så ta hennes råd med en nypa salt.
Citera
2015-06-10, 22:31
Medlem
Citat:
Det var min psykolog som p.g.a mitt passiva tillstånd bad mig kolla upp olika mediciner som skulle kunna aktivera mig för att terapin skulle vara mer effektiv. Brintellix gav hon som ett exempel eftersom hon har en annan patient som äter den och inte fick biverkningar. Nu visste jag inte att medicinen var så ny som den är och när jag sedan igår kollat på forum världen över så är det många som inte mår bättre alls.

Brintellix är aktiverande eftersom den ökar nivån av histamin och acetylkolin i synapserna. Men histamin och acetylkolin är inte direkt kända för att samtidigt ge känslor av välbehag, snarare mer ångest. Du skulle behöva något som ökar nivåerna av dopamin istället.
Citera
2015-06-10, 22:49
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enkvist
Brintellix är aktiverande eftersom den ökar nivån av histamin och acetylkolin i synapserna. Men histamin och acetylkolin är inte direkt kända för att samtidigt ge känslor av välbehag, snarare mer ångest. Du skulle behöva något som ökar nivåerna av dopamin istället.

Korrekt. Förutom detta, så var Brintellix galet mild, vad gäller biverkningar. Jag har bara upplevt en mildare medicin än Brintellix: Valdoxan. Det märks - med all önskvärd tydlighet - att dessa är nyast.

Dock upplevde jag det som att Brintellix, främst passar de med egentlig depression. Andra, med ångest, tvång, osv. bör nog titta annorstädes.
Citera
2015-06-13, 17:32
Medlem
Citat:
Hej!
Det är fint av dig att ge mig de här tipsen.
Jogga kommer jag inte göra då jag har dåliga knän och fiskolja får jag inte äta eftersom jag går på blodförtunnande. Jag röker inte och jag dricker bara en kopp kaffe om dagen. Jag äter hälsosamt och är vegetarian.
Vad väger du/längd/fetma/muskler?
Du kan köpa en motionscykel för ngn hundralapp på blocket. Köp såna tyngder som man har runt vaderna när du går. Gå en viss sträka oavsett vad du tycker om det på vis ungefärliga tider. Ca 5 km om dagen, helst då med dels tyngder runt vaderna och sen också hantlar som du svänger med.
Det får upp förbränningen en del. Viktigt.
Annars får du köpa biff o absolut. Nåt får fanemig hända, klart du e uttråkad.

Citat:
Att tvinga mig själv till att göra saker jag tyckte var kul är slöseri med tid eftersom mina tankar ändå vandrar iväg. Är jag ute längtar jag hem för att det är jobbigt att göra saker.
jaja, men knata bara en haltimme och cykla en halvtimme, kolla sen med dina föräldrar om du inte kan äta lite allmänt bra saker, ingefära, vitlök, chasewnötter, finna massor.

Citat:
Det var min psykolog som p.g.a mitt passiva tillstånd bad mig kolla upp olika mediciner som skulle kunna aktivera mig för att terapin skulle vara mer effektiv. Brintellix gav hon som ett exempel eftersom hon har en annan patient som äter den och inte fick biverkningar. Nu visste jag inte att medicinen var så ny som den är och när jag sedan igår kollat på forum världen över så är det många som inte mår bättre alls.

PS. Jag är en hon!
Jo, men själva saken är att du behöver leda och se till att saker händer, om inte du gör det blir det fiasko, försök inte börja med dig själv, mot andra känner du ansvar, du skiter rätt fett i dig, ja, förutom den där psykskapelsen som du antar är du inne i huvudet. Låt inte psyk ta över i en lång radda vårdfiaskon, kämpa nu, om du inte gör det får du skriva var du inte står och kämpar så kommer jag dit och kastar en handgranat och ser om det blir mer fart på dig.
Snälla. När du vet att du tänker dumt, avstå. Acceptera det men regera inte på det. Agera med förnuft, vilket du säkert äger i lite för stor omfattning.
Citera
2015-06-13, 17:54
Medlem
Nja, man mår sådär för det mesta. Sveriges stuk om man inte är en av de priviligerade, då mår man så på lite lyxigare platser och fokuserar på att raka bröstet som man eller köpa skor som kvinna.

Jag har typ ingen sexlust just nu, men det är ju inget problem, ingen lust, för mig då allså, sen kan det ju vara andra som får lida men för mig är det inget problem, ju.
Jag är också rätt likgiltig, inte f-n brinner Wotan i mig.
Mirtrazipin är en av de bättre medsen, men du kan ju inte bli en halvdöd-blobb som springer runt och leker lekar heller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in