2015-06-08, 20:54
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Relevanta frågor...verkligen!!

Jag är nu okunnig vad det gäller psykvården.

Men jag inbillar mig att den som döms till den här typen av psykvård på ngt sätt även är att räkna som omyndigförklarad? Och om detta är fallet så undrar jag hur en omyndigförklarad kan få ett pass?

Det hela är så vansinnigt sjukt och tokigt....hur I h-e kan dom låta en psykopatisk pedofil överhuvudtaget få komma utanför murarna? För dom har väl murar?

Apropå pass undrar jag mest hur han har kunnat gå två gånger till polisens passexpedition utan att vårdarna reagerat.
Citera
2015-06-08, 20:57
Medlem
I-R-Baboons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Relevanta frågor...verkligen!!

Jag är nu okunnig vad det gäller psykvården.

Men jag inbillar mig att den som döms till den här typen av psykvård på ngt sätt även är att räkna som omyndigförklarad? Och om detta är fallet så undrar jag hur en omyndigförklarad kan få ett pass?

Det hela är så vansinnigt sjukt och tokigt....hur I h-e kan dom låta en psykopatisk pedofil överhuvudtaget få komma utanför murarna? För dom har väl murar?

Inga murar dock brukar det finnas någon form av stängsel.
Citera
2015-06-08, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Apropå pass undrar jag mest hur han har kunnat gå två gånger till polisens passexpedition utan att vårdarna reagerat.

Dömd till rättspsyk får väl ansöka om pass. Det står honom fritt. Vårdare kan upplysa om detta men med Bengt Erikssons "vårdfilosofi" så är det inte några hinder att få permissioner enligt samma mönster som innan.
Senast redigerad av nopomil 2015-06-08 kl. 21:18.
Citera
2015-06-08, 21:05
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Dömd till rättspsyk får väl ansöka pass. Det står honom fritt. Vårdare kan upplysa om detta men med Bengt Erikssons "vårdfilosofi" så är det inte några hinder att få permissioner enligt samma mönster som innan.

Jag tycker det låter en smula farsartat att det inte reagerats på att en intagen skaffar pass.
Men Dr. Eriksson förefaller iofs en smula eljest så han kanske visste det utan att reagera.
Citera
2015-06-08, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsaWad
Min analys av läget.
Orsaken till att detta kommer ut i media är att någon reporter har börjat ställa frågor.
Frågan var från början "vilka sexbrottslingar är på rymmen" och på köpet fick man veta att en pedofil saknades.
Varför ställdes frågan? Jo, därför att en 17-årig flicka har försvunnit och polisen tror hon har kidnappats.

Spekulation
Om en sadistisk pedofil inte lyckas locka till sig ett barn lär han bli lite frustrerad. Kanske tar han då det som finns.. I det här fallet en blond smal 17-åring. Jag tror det finns en koppling här.

Den spekulation är förmodligen helt jättefel.
Otroligt låga odds på att en pedofil vill ha en 17-åring.
Citera
2015-06-08, 21:07
Medlem
christallqhulaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
"Extremt farlig", "sexuellt övervåld mot barn" etc. Så med andra ord borde man ju dra igång en stor jakt efter honom, och lämpligen gå ut med namn och bild på fanskapet i tidningar och TV för att varna folk, och definitivt varna barnfamiljer, skolor, förskolor, daghem och andra platser där barn kan "finnas" - då han garanterat lär ha ett sug efter nya offer, inte minst eftersom han suttit inspärrad ett tag och inte fått leva ut sina lustar - men även eftersom han säkerligen är medveten om att risken att han åker fast och blir inlåst igen är stor. Därför handlar det för honom om att agera snabbt nu - med andra ord är nog risken för att han begår övergrepp jävligt stor.

Så återigen - man borde satsa massivt på att få fast på fanskapet omgående!

Meeeeeeeeeen... man går inte ut med varning, och deinitivt inte ut med namn och bild på den förrymde. Undra varför?

helt jäkla otroligt..jävla pedofilbeskyddare som finns i sverige.på aktuellt sa dom inget heller vem det var det var bara en notis svt skyddar farliga pedofiler fyfan.
Citera
2015-06-08, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag tycker det låter en smula farsartat att det inte reagerats på att en intagen skaffar pass.
Men Dr. Eriksson förefaller iofs en smula eljest så han kanske visste det utan att reagera.

Dr. Eriksson är "eljest". Mycket "eljest".
Rättspsyk (vårdare och Dr. E) kan bara konstatera "att nu har han pass" sedan fortsätter permissionerna som förut. Men det är frågan om hur snabbt polisen hann spärra flygplatser....och om det hjälper. Han kan ta tåg ut.
Citera
2015-06-08, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Den spekulation är förmodligen helt jättefel.
Otroligt låga odds på att en pedofil vill ha en 17-åring.

Nä det är det inte. Det handlar om ett gränsöverskridande sexualsadistiskt beteende. Men det skulle vara märkligt om det var sexualsadisten ifrån Sundsvall. Han är väl i Finland eller Norge nu.
Citera
2015-06-08, 21:14
Medlem
I-R-Baboons avatar
Citat:
Dr. Eriksson är "eljest". Mycket "eljest".
Rättspsyk (vårdare och Dr. E) kan bara konstatera "att nu har han pass" sedan fortsätter permissionerna som förut. Men det är frågan om hur snabbt polisen hann spärra flygplatser....och om det hjälper. Han kan ta tåg ut.

Hjälpte nog inte att spärra flygplatser. Med tanke var det var ha rymde kunde han på några timmar ta sig till Norge eller Finland och därifrån flyga vart han vill i världen.
Citera
2015-06-08, 21:17
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Bengt Eriksson har utmärkt sig vid ett flertal tillfällen för en märklig "vårdfilosofi".
Som här:
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4980802

Den 27-årige patient som hade rymt från rättspsyk och återfanns i går i Oslo, kommer att få frigång igen. Det säger Bengt Eriksson, talesman för rättspsykiatriska kliniken i Sundsvall.

Det finns mer på denne läkare. Han borde få lämna sin tjänst med omedelbar verkan.

Varför ska han bli uppsagd? Han varken sätter reglerna för permissioner eller är med som vakt. Isåfall är det väl författarna till HSL du ska skälla på?
Citera
2015-06-08, 21:20
Medlem
I-R-Baboons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mythknaeckarn
Varför ska han bli uppsagd? Han varken sätter reglerna för permissioner eller är med som vakt. Isåfall är det väl författarna till HSL du ska skälla på?

Det är ansvarig doktor som avgör om det är ok att ge patienten permission.
Citera
2015-06-08, 21:21
Medlem
Citat:
Nä det är det inte. Det handlar om ett gränsöverskridande sexualsadistiskt beteende. Men det skulle vara märkligt om det var sexualsadisten ifrån Sundsvall. Han är väl i Finland eller Norge nu.

Ja det handlar om ett gränsöverskridande sexualsadistiskt beteende.
Fast nu är det så att pedofiler nästan alltid håller sig till små barn precis som "vanliga" våldtäktsmän nästan aldrig ger sig på små barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in