Citat:
Ursprungligen postat av
gurkmajja
Vad jag förstod hade han skaffat passet efter att han hade rymt. Möjligen är detta felaktigt. Men det är alltjämt polismyndigheten som godkänt utfärdandet av hans passhandling.
Sen vet jag inte vilket brott du menar att de skulle ha anmält?
Nej dagarna
innan han rymde ska han ha hämtat ut passet.
Jag tänker att om passlagen säger att en person genomgår rpv med sup inte ska beviljas pass så bryter man ju mot
passlagen då, och att kliniken genom sitt ansvar för patienten bör ha nån slags skyldighet att stoppa det om de har vetskap om det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Crap_Fucks_Crap
Han är ju hittills den som stämmer bäst in på detaljerna. Han har ju suttit där rätt länge av någon anledning och eventuella sadistiska böjelser är ju inget som kommer ut i media innan något händer.
Förra gången han var omskriven så omnämndes han aldrig vad jag kan minnas som extremt farlig eller som en sadist. Vad jag vet har han heller inte dömts efter domen som kom efter lägenhetshistorien. Och denna rymling ska ha dömts
senast för drygt ett år sen.
Frågan är var hans "
kompis" är nu? Är han fortfarande på kliniken eller har han flyttat från stan? Om han är fri, kan han finnas i Söderhamn och PH fått permis för att besöka honom, precis som förra rundan?