Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-09, 13:25
Medlem
Nu har ju även det påstådda BO's syster gått och blivit privat på Instagram, vilket hon nyss inte var. Många som valt att kommentera foton samt försöka adda henne som vän efter detta.. Tråkigt..
2015-06-09, 13:26
Medlem
Varför har man ännu inte släppt någon bild på tjejen? Vad kan det bero på?
2015-06-09, 13:26
Medlem
Axells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
är det möjligt att kolla alla korttransaktioner som gjordes på arbetsplatsen under söndagen? om man kan se vilka personer som har handlat med kort där, så borde man kunna luska ut telefonnummer till dem, och se om de befunnit sig vid platsen då bortförandet skedde? detta spricker ju naturligtvis om GM betalat kontant, förutsatt att GM handlat där överhuvudtaget.
Det funderade jag även också på. Korttransaktioner ska nog inte vara några problem att kolla upp. Annars undrar jag om man kan kolla fingeravtryck på sedlarna och mynten i kassan? Visst kan pengarna som vissa kunder betalat med betalats ut till nästa kund i växel men något måste ju göras så länge flickan inte påträffas.
2015-06-09, 13:29
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skultunan
Nu har ju även det påstådda BO's syster gått och blivit privat på Instagram, vilket hon nyss inte var. Många som valt att kommentera foton samt försöka adda henne som vän efter detta.. Tråkigt..
Hon var privat redan i går.
2015-06-09, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Det funderade jag även också på. Korttransaktioner ska nog inte vara några problem att kolla upp. Annars undrar jag om man kan kolla fingeravtryck på sedlarna och mynten i kassan? Visst kan pengarna som vissa kunder betalat med betalats ut till nästa kund i växel men något måste ju göras så länge flickan inte påträffas.

GM måste ju ändå ha varit bland de sista kunderna om det nu är så att han var en kund den dagen. Känns långsökt att han sitter där och väntar på att de ska stänga i mer än 1h. Alternativt att GM varit där dagarna/dagen innan och sedan dykt upp före stängning, parkerat bilen och väntat.
2015-06-09, 13:31
Medlem
Pissedmans avatar
Ingen som funderat på om hennes två "glada arbetskamrater" kan ha något med saken att göra?
Dom var ju trots allt dom absolut sista (förutom nån annan GM) som såg henne vid livet, och det var defakto bara minuter innan hon "försvann från radarn".
Det har ju hänt att tjejer mördat tjejer tidigare i historien.
Den som var med i reportaget på AB flackade dessutom konstigt med blicken....
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Hon var privat redan i går.

Jaha okej. Var dock offentlig när jag kikade tidig kväll. Men det är klart.. Många som är på henne nu kan jag tänkta mig .
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell

det finns ju inget register för fingeravtryck, om du inte redan är dömd för något brott. D.v.s. är GM ostraffad så finns det ingen chans att identifiera fingeravtrycken, om inte GM kommer och lämnar sina frivilligt.
2015-06-09, 13:32
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disclosure
Hur lång tid tar en analys att göra? Vet du det?

Vet inte hur det funkar i Sverige, men om skl får in saker att testa dagligen, borde väl ändå detta gå om alla olika fall i kö då tid är knapp i detta fall? Jag tycker dom borde få svar idag/imorgon?!
2015-06-09, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pissedman
Ingen som funderat på om hennes två "glada arbetskamrater" kan ha något med saken att göra?
Dom var ju trots allt dom absolut sista (förutom nån annan GM) som såg henne vid livet, och det var defakto bara minuter innan hon "försvann från radarn".
Det har ju hänt att tjejer mördat tjejer tidigare i historien.
Den som var med i reportaget på AB flackade dessutom konstigt med blicken....

Tänkte också på det när jag såg intervjun med arbetskamraten. Flackande blick, lite osäker röst.. men hon var nog bara nervös/påverkad av det som hänt.
2015-06-09, 13:33
Medlem
ojvamysigts avatar
Kan vi inte bara lägga ner teorierna om att hennes föräldrar eller arbetskamrater har något med det hela att göra? Det är riktigt osmakligt och framför allt helt obefogat att komma med det snacket.
2015-06-09, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
det finns ju inget register för fingeravtryck, om du inte redan är dömd för något brott. D.v.s. är GM ostraffad så finns det ingen chans att identifiera fingeravtrycken, om inte GM kommer och lämnar sina frivilligt.

Man behöver inte nödvändigtvis kunna identifiera i första hand, utan kanske hitta en koppling. Tex att man hittar fingeravtryck på någon av sedlarna och något av mynten som matchar med ett fingeravtryck på exempelvis handsken som hittats (om det nu visar sig vara BOs). Finner man en misstänkt som tidigare inte är dömd kan man ju ta ett fingeravtryck, matchar det med fingeravtrycken på fynden så blir det väldigt knepigt för GM att förklara sig ur det hela.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in