Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 16:13
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adjagosse
Jo det är landsbygden.

Hennes skola ser inte ut att ligga på landsbygden.
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaleo97
Polisen har frihetsberövat en misstänkt. Men tror faktiskt inte längre att det är JV.

Klart som tusan att det är JV man har plockat in. Man har säkert till och med kopplat yt-videon till honom och plockade därför in honom.
Medlem
scaleo97s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harlemsfinest
Blev detta bekräftat? Det var väl snarare väldigt oklart?
Nej det är inte bekräftat. http://www.sla.se/skovde/2015/06/11/live-folj-sla-s-rapportering-fran?refresh=true
2015-06-11, 16:14
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoshi.arafat
Något osmaklig fråga kan jag tycka, men jag är inte här för att döma. Så nej, det tror jag inte. Linda Chen var oerhört uppmärksammat, bara för att nämna något.

Glöm inte Bodenstyckningen
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaleo97
Polisen har frihetsberövat en misstänkt. Men tror faktiskt inte längre att det är JV.
Nej polisen har inte frihetsberövat någon. Tagit in på förhör? Ja kanske.
Medlem
scaleo97s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Klart som tusan att det är JV man har plockat in. Man har säkert till och med kopplat yt-videon till honom och plockade därför in honom.
JV är en hemlös stolle som knappast har lagt ut youtube videos med timers som kopplas till hans plan. Lägg av.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebigcock
Ha, varför inte spana efter detta dirr?Lär juinte varit så jäkla många å gott omkring på åkern innan man börja söka

Det är det jag ställer mig frågande till. Känns inte så givande med ett fotavtryck på en åker
Medlem
scaleo97s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shelby
Nej polisen har inte frihetsberövat någon. Tagit in på förhör? Ja kanske.
Jo enligt källor. http://www.sla.se/skovde/2015/06/11/live-folj-sla-s-rapportering-fran?refresh=true
2015-06-11, 16:16
Medlem
http://www.skaraborgslanstidning.se/artikel/355388/tv-hon-sag-lisa-sist-av-alla

Arbetskamraten Lowa Andersson. Kollar märkligt åt sidan hennes pupiller utvigdas inte alls vilket tyder på ett känslokallt stadie. Finns en video med en intervjue med hennes andra arbetskamrat Rebecca. Liknande ögonmotorik liknande nervositet. Det är inte chocktillstånd dom uppträder utan snarare att dom döljer något vilken man kan se på dom. Kan någon hitta videon med den andra arbetskamraten???
2015-06-11, 16:16
Medlem
Det är en jävla skillnad på att vara misstänkt, förhörd eller att vara frihetsberövad. ni som sitter & skriver skit här dagligen, ni måste väl för fan lära er lite?
2015-06-11, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Jag skulle tro att det till 75% sannolikhet är samma person som ligger bakom försvinnandet av Helena och att om man får fatt på den som ligger bakom Lisas försvinnande så kan man nog lösa bägge.

Använder man hypotesen att det är samma person bakom bägge fallen så kan man i inledningsskedet sålla bort ett större antal personer bland de misstänkta. Förövaren bör ju i så fall uppfylla några kriterier:

- Bör ha varit minst 15 år gammal år 1992. Dvs från 39 och uppåt idag.
- Bör ha bott i Skövde med omnejd (max 1 timmes bilväg från respektive brottsplats)
- Sannolikt enstöring som saknar familj.
- Ligger sannolikt bakom fler brott och är kanske inte straffad för dem.

Det där är nog den mest långsökta teorin hitintills. Jag hoppas du skojar...
När polisen inte har något att gå på och har testat hundratals motiv, då först kan denna "teori" vara värd att testa... Du tycker alltså att detta är 75 % sannolikt, jag skulle snarare säga att det är 0.01 % sannolikt.

För övrigt är det ytterst osannolikt att en person kring 15 års åldern begår ett mord på en tämligen okänd person. Tror inte direkt att du kommer hitta en koppling mellan en 22 åring och en 15 åring.
Och hur skulle en 15 åring, utan ett fordon lyckas få en kropp att försvinna? Sjukt långsökt.
2015-06-11, 16:17
Bannlyst
Polisen försöker se paralleller mellan detta fall och ett tidigare brott. Är det tidigare brotten den kidnappningen från 92? som man pratat om tidigare men som aldrig blivit löst?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in