Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 20:40
Bannlyst
Jag börjar luta mot teorin om att hon följde med någon frivilligt. Hon kanske hade stämt träff med någon. Möjligheten finns ju att denna person erbjöd henne skjuts hem men sedan svängde in någon annanstans. Annars borde någon ha hört eller sett något ifall det rörde sig om ett överfall då vägarna runtomkring är vältrafikerade av det jag hört.
2015-06-11, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CBTAMED
Kan ju handla om att GM rökt medan han väntat, kastar in lilla fimpen i containern och vips så är någon inne och stampar på den.

Det behövs ytterst lite för att kunna spåra DNA. tror inte det försvinner av att någon trampar på en fimp. Sen är man ju dum i huvudet som GM att röka på brottsplatsen. Högst osannolikt.
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Precis, tiderna är ofantligt intressanta. Och sedan vill man ju också ha det klart för sig varifrån den ena kollegans buss gick. Den exakta tidpunkten för bussens avgång, färdtiden med bil mellan Blomberg & busshållplatsen, samt avståndet mellan de båda punkterna. Någon i närheten borde väl ha koll på tidtabellerna och potentiella bussar, har fått höra allt ifrån att bussen ska ha avgått 18.20, till att den ska ha avgått 19.05 & 19.15.

Vad är möjligheterna för att GM skickade SMS:et och sedan stängde av/slog sönder telefonen?

Polisen meddelade tidigare att telefonen tappade sin signal efter att det sista SMS:et skickades - men hur långt efter? 5 minuter? 10 sekunder? 30 sekunder? Detta är oerhört viktigt. Om telefonen tappade signal 10 sekunder efter att SMS:et skickades finns det anledning att tro att Lisa redan överfallits vid 18:23 och att GM då skickade ett låtsas-SMS för att spara tid. Om den däremot tappade signal 4 minuter efteråt kan mycket ha hänt mellan överfallsögonblicket och SMS-skickandet.

Har det inte tidigare konstaterats att detta var första gången Lisa skickade ett liknande SMS? Har polisen/anhöriga granskat ordval och liknande för att avgöra huruvida SMS:et verkligen kan ha skickats av henne?
Medlem
henkesss avatar
Det är bara att acceptera det tråkiga, väldigt dåligt arbete av polisen. Missar viktiga pusselbitar på åkern, missar viktiga pusselbitar i ladan. Även spärrade dom upp det tillfälligt, så nyfikna kunde gå och klampa ner bevis i ladan. Innan dom nu kom på att dom kanske missat något, och spärrar av igen. Så efter flera dagar är dom nu tillbaka på ruta 1, står bakom cafet och letar i en container
Medlem
Haggeifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Kanske hon inte är söndercurlad. Kanske hon tar mopeden för att ge sina föräldrar en ledig lördag, kanske hon tar mopeden för att ingen kunde skjutsa henne till jobbet.

Såklart kan det vara så, men känns ändå konstigt att detta sker första gången hon tar moppen.
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Vad ska lite kartong kunna ge i detta fall? Detta är inte nån TV-serie där man har oändligt med resurser.
Håller med. Antagligen ska det slängas då sopbilen har kommit men inte kan ta sig dit då det är avspärrat, och därför får polisen göra jobbet.
Medlem
Lelles90s avatar
Enligt expressen så var det en "märklig gäst på cafeet"
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Lägg ner JV. Och ni som kastade er över honom utan minsta de facto bevisning, lär er av detta hur lätt det är att gå med i en lynchmobb bara pga er egen moraliskt indignerade ogillanden till hans rätt till att leva sitt eget liv på ett annorlunda sätt än ert liv, även om det inbegriper hans stolthet över sin bångstyriga snopp och fasta skinkor.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20950616.ab

Den artikeln säger ju ingenting om något?
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vigilance
Nu börjar jag bli gammal och minnet sviket mig ofta, men var det något uppmärksammat mord för ett tag sedan där mördaren deltog i sökandet? Vad är oddsen på att GM lägger ut spår under tiden som han/hon söker? Det kan ju vara någon sjuklig copycat, men det kanske är väldigt långsökt.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att hon hittas vid liv.

Jag har börjat tänka i precis samma banor som du, dvs att GM planterar ut grejerna i förvillningssyfte lite allteftersom.

Huruvida GM själv är med och söker är mindre säkert, men kanske inte helt omöjligt - åtminstone har han bra koll på spaningsläget och vart Missing People och polisen inriktar sina spaningsinsatser.

Tyvärr har det nu gått alldeles för lång tid för att våga hoppas på att flickan fortfarande är vid liv.
2015-06-11, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Jag börjar luta mot teorin om att hon följde med någon frivilligt. Hon kanske hade stämt träff med någon. Möjligheten finns ju att denna person erbjöd henne skjuts hem men sedan svängde in någon annanstans. Annars borde någon ha hört eller sett något ifall det rörde sig om ett överfall då vägarna runtomkring är vältrafikerade av det jag hört.

Det som säger emot denna teori, det är att BO:s nycklar sitter kvar i mopeden.
Moderator
blomvattnares avatar
Ännu fler inlägg är nu pollade för misstänkt brott mot regel 1.06. Låt bli att spekulera kring medlemmar.

Respektera forumets regler.

/Mod
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bilknugen
"17-åriga flickan från Västmanland återfunnen

Den 17-åriga flicka från Norberg i Västmanland som varit försvunnen sedan eftermiddagen på onsdagen är återfunnen. Polisen fick in ett tips som ledde till att hon kan återföras till sitt hem.

Flickan anmäldes försvunnen på onsdagskvällen och sedan dess har polisen arbetat med försvinnandet. Ingen misstanke om brott har funnits och på torsdagseftermiddagen fick polisen in ett tips som ledde till att flickan kunde hittas i Märsta utanför Stockholm.

Det var ett omfattande polisiärt eftersöksarbete, samverkan med andra myndigheter och tips från allmänheten som ledde till att flickan hittades på centralstationen av en polispatrull.

Det var med stor lättnad vi kunde meddela flickans anhöriga att hon hittats och att hon var oskadd.

Vi vill verkligen passa på och rikta ett stort tack till alla er som har hjälpt till att dela vårt inlägg. Utan er hjälp hade inte informationen nått så många."

https://www.facebook.com/polisen.vastmanland/photos/a.132936453532683.28415.125510520941943/471400716352920/?type=1&theater23

Fortfarande fel tjej.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in