Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 16:18
Medlem
DjPuttes avatar
Dem hittar saker som tillhör BO mitt ute på en åker och efter vägar det känns lite udda i mina ögon, En GM normalt sett vill komma undan snabbt och osynligt inte springa runt på dessa åkrar etc etc känns mycket udda!

Och att BO skulle sprungit runt med GM efter sig känns långsökt också, Vette fan hur detta gått eg till och om hon är verkligen död känslan är att detta område inte är en ev dumpningsplats el en plats där han håller henne gömd!

90% död
10% levandes
Är min känsla
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Polisen försöker se paralleller mellan detta fall och ett tidigare brott. Är det tidigare brotten den kidnappningen från 92? som man pratat om tidigare men som aldrig blivit löst?
Precis. Fallet med Helena som försvann 92 i Mariestad.
Medlem
Schizofrenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna2011V
Det borde de göra, hjälpa till. O det är det jag menar,FBI behövs. En svensk polis tar inte ens GM om han står framför näsan.
Antar att de har kameror på ex bensinstationer tom runt Skövde. Hade vatt intressant se movements runt kl 18-19 o med fler källor hitta mönster. ( vet ju inte om/ hur många det finns) men här i Skåne skulle man lätt kunna följa folks mönster.

Och du vet precis vad polisen gjort/inte gjort? Jag är övertygad om att de kollat av alla möjliga kameror i närheten.
2015-06-11, 16:19
Medlem
missgraces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Vet du att hon bor på landsbygden eller tycker du hela Skövde är landsbygd?

Hon bor i Stöpen som ligger norr om Skövde. Gymnasiet hon går på ligger inne i Skövde.
Medlem
Efefiles avatar
En del av hjälmen har tydligen hittats enligt en kommentar från en polisman SRP4 i morse. Men det kanske inte är bekräftat av anhöriga att det är hennes.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Nej, alla dricker inte i den åldern. Vi ska också komma ihåg att BO:s pappa är militär och jag kan tänka mig att det kan vara mer disciplinerat i en sådan familj än i genomsnitt, även om jag förstås inte vet hur det var i detta specifika fall.

Om jag inte missförstått det hela så verkar det som att tjejen röker. Alltså behöver det inte vara extremt strikt för att tjejen ändå ska kunna klassas som skötsam - och att hon har en militär till pappa. Så visst kan det vara så att hon dricker. Det som jag tycker talar emot teorin om att hon skulle köpa sprit är att ofta berättar man detta för vänner, man kanske köper tillsammans - ska på samma fest och så vidare. Det låter riktigt konstigt om absolut ingen i hela hennes umgängeskrets inte hade en aning om att hon skulle fixa sprit denna dag. Och om någon visste detta så hade polisen vetat detta. Det är också konstigt att en person som försöker locka till sig en tjej med att sälja sprit, sprider runt alla hennes grejer helt i onödan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misoneist
Notera även hur hon säger "det var jag Rebecca och den "försvunna tjejen" hon anger inte Lisas namn vilket tyder på att hon inte ser Lisa som en individ utan som ett objekt!!!! Tror fan vi har gärningsmännen. SPRID DETTA NU SÅ DOM FÅR PANIK DÅ DOM TROLIGTVIS FÖLJER TRÅDEN. Rebecca och Towa är skyldiga.
Intervjun släpptes dock innan man gått ut med namn på Lisa så jag skulle tro att den här Lowa blivit ombedd att referera till Lisa som "den försvunna tjejen".
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaleo97
JV är en hemlös stolle som knappast har lagt ut youtube videos med timers som kopplas till hans plan. Lägg av.

Fast det där skriver du för du inte har följt den här tråden från början. Om du gjort det så hade du vetat att JV har goda kunskaper inom programmering eftersom han har jobbat med spelutveckling. Han har också en del kunskaper inom mattematik, så läs på istället för att anta en massa saker som du hör från foliehattsanklagarna som inte kommet med ett skit själva. Sen kan man fråga sig varför det är foliehattigt att anta att någon kan planera ett brott och vara besatt av siffror.

Något mer som inte går att se nu är att JV följde 13 personer på sin twitter lr omdet var insta. En Karl Andersson påstår sig ha sett att JV har gillat filmklippet på yt. Det är inte bekräftat dock.
2015-06-11, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
OffT: Du menar väl CIA? FBI verkar bara inom USAs gränser och CIA utanför.
Nej, jag menar FBI. Både FBI och CIA finns på plats i Stockholm, men det ska inte diskuteras här.

--

Vad är det för hus som syns på bilden här? Är det något allmänt ställe eller en bostadsrätt? http://nlt.se/image_processor/1.4061425.1434029839!/image/3878141442.jpg_gen/derivatives/wide/3878141442.jpg?maxWidth=595&maxHeight=400
Medlem
Sudbinas avatar
Citat:
http://www.skaraborgslanstidning.se/artikel/355388/tv-hon-sag-lisa-sist-av-alla

Arbetskamraten Lowa Andersson. Kollar märkligt åt sidan hennes pupiller utvigdas inte alls vilket tyder på ett känslokallt stadie. Finns en video med en intervjue med hennes andra arbetskamrat Rebecca. Liknande ögonmotorik liknande nervositet. Det är inte chocktillstånd dom uppträder utan snarare att dom döljer något vilken man kan se på dom. Kan någon hitta videon med den andra arbetskamraten???

Kanske sitter de på info polisen sagt åt dem att inte avslöja? Att bli intervjuad och samtidigt försöka att inte avslöja något kan definitivt leda till att man ger intryck av att dölja något. Chock är också en förklaring.
Medlem
afrokille1337s avatar
Citat:
Notera även hur hon säger "det var jag Rebecca och den "försvunna tjejen" hon anger inte Lisas namn vilket tyder på att hon inte ser Lisa som en individ utan som ett objekt!!!! Tror fan vi har gärningsmännen. SPRID DETTA NU SÅ DOM FÅR PANIK DÅ DOM TROLIGTVIS FÖLJER TRÅDEN. Rebecca och Towa är skyldiga.

hur gamla är tjejerna förresten? dom åkte tydligen med bil hem, blev dom hämtade av föräldrarna? har polisen förhört flickornas föräldrar?
Medlem
Citat:

Bra observerat! Kan ju dock även betyda att hon tycker det är för jobbigt känslomässigt att säga hennes namn :/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in