Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 16:09
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
För själva är de ju arbetslösa och har inget annat att göra än att dadda en 17-åring eller?

Och 17-åringar har ju aldrig en önskan om att faktiskt röra sig själva?

Valet av jobb kan ju helt enkelt handla om att det var där hon fick jobb .. Du kanske inte har upptäckt det - men vi har hög ungdomsarbetslöshet i det här landet.
Dessutom är inte 4-5 mil någon direkt lång sträcka när man bor i landsbygden.

Tror inte arbetslösheten är hög alls om man är lika söt som BO. =)
Enligt vad jag förstår så har cafet flyttat till denna plats nyligen, förmodligen trivdes hon på jobbet och ville fortsätta när dom byte lokaler.
2015-06-11, 16:10
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Ja, det vet jag också. Men det betyder inte att det är sant. Plus att det är flera timmar sedan någon officiellt kommenterade en eventuell misstänkt.

Oftast så brukar dom säga att dom inte kan kommentera det om det är känsligt. Men här har dom alltså sagt att dom inte har någon misstänkt.

Men visst så kan det väl vara. Jag tycker dock att dessa spekulationer att det skulle vara JV har spunnit ur kontroll. Känns som ett rykte om någon creepy snubbe gått och blivit sanning. Visst är han riktigt sunkig, men jag tror inte att det är han som är GM. Om det vore så och att han gjort YT filmerna etc, så vore det fan otroligt. Dessutom så tror jag att polisen redan skulle gått ut med att dom har en misstänkt i så fall, så svårt kan det väl inte vara att spåra honom till YT i det fallet?
2015-06-11, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idasuperstar
En teori kan vara att GM burit på Lisa i tron om att hon är medvetslös, hon dumpar sina saker en och en för att göra något slags "Hans och Greta - spår"..

Varför slå ner någon för att bära runt på personen några kilometer längs en väg mitt på ljusa dagen?
2015-06-11, 16:11
Medlem
8711s avatar
Vad då om man bor på landsbygden?

Hon jobbade där, men hon bodde väl i Skövde? Inte på landsbygden väl?
Medlem
Freddyfishs avatar
Lisa var 160 cm lång, smal. Det innebär att hon lär inte väga så mycket.

En vältränad man kan enkelt bära på henne en bit.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Varför slå ner någon för att bära runt på personen några kilometer längs en väg mitt på ljusa dagen?
GM kanske inte hade körkort.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
På aftonbladet så talar de om ett fotavtryck, kan det vara det som de hittade i diket för någon timme sen?

Ha, varför inte spana efter detta dirr?Lär juinte varit så jäkla många å gott omkring på åkern innan man börja söka
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
Inte jättemärkligt, hade ett par hundra personer börjat skriva mitt namn på sociala medier och anklagat mig för att ha bortfört en 17årig tjej hade inte jag heller varit supersugen på att twittra.

Han slutade vara aktiv den 29 max, mer än en vecka innan BO försvann. Det jag menar är att han var väldigt aktiv under en period och nu knäpptyst innan någon ens visste vem det var.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Vad då om man bor på landsbygden?

Hon jobbade där, men hon bodde väl i Skövde? Inte på landsbygden väl?
Jo det är landsbygden.
2015-06-11, 16:12
Medlem
MysteryMakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adjagosse
GM kanske inte hade körkort.

Var det han som körde mopeden?
Medlem
scaleo97s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryotecher
Oftast så brukar dom säga att dom inte kan kommentera det om det är känsligt. Men här har dom alltså sagt att dom inte har någon misstänkt.

Men visst så kan det väl vara. Jag tycker dock att dessa spekulationer att det skulle vara JV har spunnit ur kontroll. Känns som ett rykte om någon creepy snubbe gått och blivit sanning. Visst är han riktigt sunkig, men jag tror inte att det är han som är GM. Om det vore så och att han gjort YT filmerna etc, så vore det fan otroligt. Dessutom så tror jag att polisen redan skulle gått ut med att dom har en misstänkt i så fall, så svårt kan det väl inte vara att spåra honom till YT i det fallet?
Polisen har frihetsberövat en misstänkt. Men tror faktiskt inte längre att det är JV.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaleo97
Polisen har frihetsberövat en misstänkt. Men tror faktiskt inte längre att det är JV.
Blev detta bekräftat? Det var väl snarare väldigt oklart?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in