Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sahores
https://www.youtube.com/watch?v=MvXOGaEF2iw

https://www.youtube.com/watch?v=45u76asR-kI

https://www.youtube.com/watch?v=_XukdLJHXvk

https://www.youtube.com/watch?v=BJBmEmuNTKk

Vad är bakom dessa videoklipp? Tre utav dem (26, 16 och 3) är alla uppladdade på samma dag (11/5)medans 8 blev uppladdad dagen innan (10/5). När jag söker på respektive namn, så finner jag bara ett Google + konto till varje person. Kan GM/BO tagit inspiration utav dessa klipp? Det enda samband mellan dessa är att de räknar neråt, antingen från 9:00 eller 1:0. Eftersom titlarna är numrerande tror ni att det kan finnas flera utav dessa som inte är upptäckta ännu? Om detta är aktuellt kan det utesluta slumpen om att titeln på "Lisas" video är samma som dagarna efter hon försvann.

Ja, lite märkliga klipp.
Söker man inne på YT efter "Lisa Holm 13" ska det finnas 2 klipp som LH lagt ut men man ser bara ett. Undrar vad det andra klippet innehåller och/eller om det kommer att visas?

Undrar vad siffrorna 26, 16, 3 och i Lisas fall 13, står för.
Någon som vet?

Planerade kidnappningar som misslyckats utom Lisas isf...?
Medlem
NewSouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Blir det inte ett R då?

R betyder "Read" alltså läst
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Blir det inte ett R då?

Om man öppnar konversationen jo. Öppnar du bara appen så har du fortfarande ett D.
2015-06-11, 13:05
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtyhabits88
Nu tror jag visserligen att JV är oskyldig. Och att han helt enkelt "råkar" passa in för att han är annorlunda och utsatt.
Han försöker väl sticka ut, och tror att han cool med sina tweets för att få lite uppmärksamhet.

MEN jag tycker det är märkligt att han inte själv söker upp polisen ( vilket vi iofs inte vet om han gjort).
Han borde ju vilja rentvå sig alt. Be om beskydd. ( om han vågar)
Han är ju trots allt uthängd över halva Sverige som mördare /våldtäktsman.

Jag hoppas innerligt inte att några idioter "tagit lagen" i egna händer.

Förmodligen hållet han väl sig undan för att han är rädd att bli påhoppad, eller för att inte bli betrodd.

Jag menar, vem litar på en hemlös, galen pundare!?

Polisen kan mycket väl ha pratat med honom. De berättar ju inte allt för oss och media. Men uppenbarligen är de inte intresserade av honom (längre).
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewSoul
En blekt D innebär att det har skickats push meddelanden till mottagaren, men de har inte öppnat appen och tagit emot meddelandet på sin telefon

Så avstängd telefon som väntat. Tror dock ändå att man skulle kunna hitta något i chatten där, iMessage, snapchat eller vad man nu kan tänkas använda.
Medlem
Skaraborg2s avatar
Karta.

Översiktskarta över det aktuella området.

http://www.medelplanagarden.se/karta.htm
Medlem
louderthanbombss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d3lux
Jaa kan ju vara inloggad på paddan hemma

Så telefonen man vara avstängd men hon kan fortf vara inloggade på ipaden tex hemma? Och de syns som att hon är inloggad? Eller är det Jag som missförstår de hela?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av louderthanbombs
Ursäkta om detta är en skitdum fråga, men kan de möjligtvis vara så att hon har kik på en annan apparat? Tex en ipad som hon har hemma. Eller funkar enbart kik på telefoner? Jag har ingen koll på hur kik fungerar så jag bara hittar på lite här.

Tror man kan ha de på en platta också, ja har kik på mobilen. Och där får man ju en anmärkning och mobilen blinkar röd när nån skickar. Du behöver inte gå in på appen
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Blir det inte ett R då?

R blir det om man öppnar själva meddelandet.
2015-06-11, 13:06
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Skrev till henne på KIK och det står "D" (delivered/levererat).
Betyder inte det att hon har internet på? För när jag har skrivit till vissa andra och det står "S" så har det varit för att de haft internet avslaget men när det är på igen så står det "D" fram till personen har läst meddelandet så det står "R".

Eller har jag fel?

Tipsa polisen omgående!
Medlem
Jag kan inte släppa att arbetskamraten säger i en tidig intervju att hon sa "att det ju inte fanns mer att göra" och därför går. Om det är så som hon också sen säger i intervjun att dom låser tillsammans och skiljs åt. Det kan finnas en massa anledningar till att hon mörkar och inte säjer hela sanningen. Verkligen inte menat att hon har med själva försvinnandet att göra. Men den lilla lögnen kanske försvårar utredningen. Det kan vara allt från att det fanns fler som jobbade "svart" nån av tjejerna kanske ville stanna kvar sist för att balla ur kassan, ändra i loggboken för att få mer timmar, om dom hade alkohol tillstånd kanske försnilla dricka. Vad som. Som är ganska harmlöst, men besvärligt att bli påkommen med i detta stora sammanhang. Den knepiga kunden från dagen innan kanske är bekant med någon av dom andra i personalen. Vilket dom tycker är genant och inte vill berätta i rädsla för att förlora jobbet. Vet inte men allt känns inte helt klockrent i minuterna när hon gick därifrån vilka som var kvar och hur länge.
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alala
Så avstängd telefon som väntat. Tror dock ändå att man skulle kunna hitta något i chatten där, iMessage, snapchat eller vad man nu kan tänkas använda.

Fel igen. Avstängd telefon eller internet innebär ett S som i Sent.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in