Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 12:56
Medlem
Skrev till henne på KIK och det står "D" (delivered/levererat).
Betyder inte det att hon har internet på? För när jag har skrivit till vissa andra och det står "S" så har det varit för att de haft internet avslaget men när det är på igen så står det "D" fram till personen har läst meddelandet så det står "R".

Eller har jag fel?
2015-06-11, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thejiberish
Kik sparar inte konversationer så om man lyckas komma in på hennes kik så kommer ingenting synas, tror jag.
Otroligt naivt av Kik i sådana fall, hatar att såna tjänster uppstår, det gör det bara lättare för ungdomar att sätta sig i skiten. Raderade bland annat Kik från min elvaåriga systers mobil för ett år sedan efter att vi såg att hon hade massor med "sociala" appar som är poppis i yngres kompiskretsar.
2015-06-11, 12:57
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av louderthanbombs
Tror att båd MP och polisen är Desperata just nu. Hon har varit borta i 4 dygn och minsta lilla som hittas tas väl på största allvar då de inte har mkt annat att gå på vid tillfället.

Tiden för att hitta henne vid liv håller ju definitivt på att rinna ut...om den inte redan har överskridits.
2015-06-11, 12:58
Medlem
NewSouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Betyder inte det att hon har internet på? För när jag har skrivit till vissa andra och det står "S" så har det varit för att de haft internet avslaget men när det är på igen så står det "D" fram till personen har läst meddelandet så det står "R".

Eller har jag fel?

Helt rätt
Medlem
Sappigs avatar
Citat:

Eller har jag fel?
Är D:et genomskinligt eller svart? Konstigt i vilket fall, måste betyda att mobilen är igång.
Medlem
softmoons avatar
Citat:

Eller har jag fel?

Stämmer. Är det ett ljusgrått eller svart D?
2015-06-11, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuzFejja
Tror inte det går just med KIK, Om man loggar ut eller loggar in ifrån en annan mobil så försvinner meddelanden man har skickat, personerna man har skickat till dock finns kvar "senaste skickat", men inte konversationer dom rensas.
Använder man iCloud sparas allt, jag hade allt kvar när jag bytte telefon
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sappig
Är D:et genomskinligt eller svart? Konstigt i vilket fall, måste betyda att mobilen är igång.

Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Stämmer. Är det ett ljusgrått eller svart D?
Det är grått.
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defero

Kvittot och handsken hittades i ladan mitt över gatan.

Mobildelarna hittades på ängarna söder om caféet.

Armbandsuret och ringen hittades vid medelpana kyrkan.

Korrekt?

Japp.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nex.182
Uppgifter under onsdagen i Nya Lidköpings-Tidningen gjorde gällande att spaningsledningen intresserat sig för en tidigare dömd man i utredningen kring Lisa Holms försvinnande. De uppgifterna avfärdas av polisens presstalesman Stefan Gustafsson under torsdagen:
– Det finns ingen intressant man, säger han och hävdar att polismannen som gick ut med uppgifterna blivit felciterad

http://www.expressen.se/gt/nagonstans-har-det-gjorts-misstag/

kan vi droppa jv? eller iallafall tona ner. har ju spårat ur totalt nu och han är redan dömdes vissas ögon.
Och du tror att polisen skulle säga om han var intressant? Tänk nu att polisen kan ha span på snubben oavsett vad de säger.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sappig
Kan lika gärna vara polisen som aktivt granskar hennes sociala medier, därav kik, utifall meddelanden skulle skickas.
Medlem
DonVitoCorleones avatar
Citat:
Det är grått.

Då är det inte skickat, vilket betyder att mobilen är avstängd & eller att man inte är inloggad på KIK - eller är jag ute och cyklar? Kanske bara står ett S annars.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in