Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ake.Jimmiesson666
Användarnamnen på klippen ser ut att vara anagram.

Beradc Neajuya

Ekeyme Mehjaoc

Brgrea Jtdasde

Deasdg Bkerade

Hade ett program innan där man kunde mata in bokstäver som programmet omvandlade till riktiga ord. Har tyvärr inte kvar det. Kan ju lika gärna vara platser eller inget alls. Kan ju ha noll betydelse angående Lisas fall men OM det skulle vara av betydelse kan man ju försöka få fram något meddelande eller liknande.

tror du kan göra det i google
Medlem
NewSouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alala
Vad är skillnaden på grått och svart D?

A faded D appears next to messages sent to iPhones and Windows Phones. It means that we have sent the push notification of your message to the recipient but they haven't opened the app to receive the message on their phone. Once they open the app, you will see a solid D.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonVitoCorleone
Då är det inte skickat, vilket betyder att mobilen är avstängd & eller att man inte är inloggad på KIK - eller är jag ute och cyklar? Kanske bara står ett S annars.

Nej det stämmer.. dessutom ett grått D visas när man skickar till iphone mobiler. Det innebär att personen inte har öppnat upp sin kik eller att mobilen är avstängd.
2015-06-11, 13:03
Medlem
louderthanbombss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Om det nu inte är ett fakekonto så är hennes telefonen igång. Blir D:et svart har Kik öppnats.

Ursäkta om detta är en skitdum fråga, men kan de möjligtvis vara så att hon har kik på en annan apparat? Tex en ipad som hon har hemma. Eller funkar enbart kik på telefoner? Jag har ingen koll på hur kik fungerar så jag bara hittar på lite här.
Medlem
NewSouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewSoul
A faded D appears next to messages sent to iPhones and Windows Phones. It means that we have sent the push notification of your message to the recipient but they haven't opened the app to receive the message on their phone. Once they open the app, you will see a solid D.

Menas att ett svart D är när dom har öppnat appen men inte tryckt på konversationen, ett blekt D är alltså att hon har telefonen igång men inte har öppnat kik
Medlem
Nu tror jag visserligen att JV är oskyldig. Och att han helt enkelt "råkar" passa in för att han är annorlunda och utsatt.
Han försöker väl sticka ut, och tror att han cool med sina tweets för att få lite uppmärksamhet.

MEN jag tycker det är märkligt att han inte själv söker upp polisen ( vilket vi iofs inte vet om han gjort).
Han borde ju vilja rentvå sig alt. Be om beskydd. ( om han vågar)
Han är ju trots allt uthängd över halva Sverige som mördare /våldtäktsman.

Jag hoppas innerligt inte att några idioter "tagit lagen" i egna händer.

Förmodligen hållet han väl sig undan för att han är rädd att bli påhoppad, eller för att inte bli betrodd.

Jag menar, vem litar på en hemlös, galen pundare!?
Medlem
Sappigs avatar
Som tidigare sagt, om någon lyckas hacka in på hennes Kik: lisaholm kan man åtminstone kolla upp vilka som haft kontakt med henne och därav luska ut en eventuell misstänkt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Om det nu inte är ett fakekonto så är hennes telefonen igång. Blir D:et svart har Kik öppnats.

Blir det inte ett R då?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av louderthanbombs
Ursäkta om detta är en skitdum fråga, men kan de möjligtvis vara så att hon har kik på en annan apparat? Tex en ipad som hon har hemma. Eller funkar enbart kik på telefoner? Jag har ingen koll på hur kik fungerar så jag bara hittar på lite här.

Jaa kan ju vara inloggad på paddan hemma
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackTommy
vad är hennes kik?

Det är LisaHolm, utan några mellanrum!
2015-06-11, 13:04
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Skrev till henne på KIK och det står "D" (delivered/levererat).
Betyder inte det att hon har internet på? För när jag har skrivit till vissa andra och det står "S" så har det varit för att de haft internet avslaget men när det är på igen så står det "D" fram till personen har läst meddelandet så det står "R".

Eller har jag fel?

Är symbolen ''D'' fetmarkerad eller ljust markerad? För om den är fetmarkerad betyder det att luren är igång och att hon är inne i kik typ. Är den däremot ljust markerad betyder det att hon ej är inne på kik, men kan ha luren igång.
2015-06-11, 13:04
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewSoul
Menas att ett svart D är när dom har öppnat appen men inte tryckt på konversationen, ett blekt D är alltså att hon har telefonen igång men inte har öppnat kik

Tror inte Iphoner appar har behörighet att se om mobilen är igång eller inte, kan ha fel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in