Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 13:01
Medlem
TjackTommys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Stämmer. Är det ett ljusgrått eller svart D?
vad är hennes kik?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av candy67
Börjar mer och mer tro på att hon var sur för att föräldrarna inte kunde skjutsa henne på söndag morgon utan hon var tvungen att åka moped hela vägen,Och hon visste att det kommer hon få lov att göra resten av sommaren också ,så som straff iscensatte hon detta men som nu blivit alldeles för stort
Varför slänger en GM sakerna utspritt? Borde väl slängt dem på max 2 ställen.
jag tror hon gjort det.
1.Är det bekräftat att hon alltid skriver sms till föräldrarna när hon är på väg hem?
2. Hon bestämt med någon att komma dit till kl 18 och sen har hon åkt med nån på 4hjuling eller moppe/Mc därför har hon hjälmen på sig,och slängt de olika sakerna efter vägen.
Nu törs hon ej komma fram.

Men nu får du väl ändå ge dig.
Att personliga tillhörigheter hittas utspridda i samband med mord eller hastiga överfall är mycket vanligt förekommande.
Att en tjej skulle ställa till med en sådan här grej bara för en sådan skitsak att hon inte blev skjutsad är ju så löjligt att det inte ens är värt att kommentera.

Tyvärr så tyder alla tecken på ett hastigt bortförande och att hon blivit överrumplad.

kan du någonting om brott och kriminalteknik överhuvudtaget?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foray
Aha, då förstår jag.. attans...

Jag kan ha läst fel, rätta mig gärna! Men jag har för mig att dem sa att de hade hittat hennes mobil med krossad display? Om det så är fallet, går det då inte byta display på mobilen till en ny och sedan starta om mobilen och se all info som finns på lagring?

Polisen arbetar med alla till buds möjliga resurser.
Du ska nog se att polisen nog undersökt mobilen i detalj för längesedan.
Det är polisen, som man ibland kan tycka vad man vill om iof, men ändock, det är inget medborgargarde som letar efter flickan.

Och det här med att "hacka sig in på Kik..."
Vilka är ni som inte tror polisen har koll på precis ALLT hon ägnat sig åt i sociala medier, privata medier, osv, efter fyra dygns intensivt letande?
Senast redigerad av M.J.A 2015-06-11 kl. 13:06.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonVitoCorleone
Då är det inte skickat, vilket betyder att mobilen är avstängd & eller att man inte är inloggad på KIK - eller är jag ute och cyklar? Kanske bara står ett S annars.

Vad är skillnaden på grått och svart D?
Medlem
Babbeloves avatar
Finns det någon chans att hon har förts utomlands? Finns ju inga gränser med poliskontroll o allt mellan länder inom EU.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola-Connyy
Otroligt naivt av Kik i sådana fall, hatar att såna tjänster uppstår, det gör det bara lättare för ungdomar att sätta sig i skiten. Raderade bland annat Kik från min elvaåriga systers mobil för ett år sedan efter att vi såg att hon hade massor med "sociala" appar som är poppis i yngres kompiskretsar.

Kik sparar meddelanden, vet situationer med prostitution där långa konversationer har begärts ut.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonVitoCorleone
Då är det inte skickat, vilket betyder att mobilen är avstängd & eller att man inte är inloggad på KIK - eller är jag ute och cyklar? Kanske bara står ett S annars.
Precis, läste samma på deras hemsida.
Citat:
A faded D appears next to messages sent to iPhones and Windows Phones. It means that we've sent the push notification of your message to your friend but they haven't opened the app to receive the message on their phone. Once they open the app, you’ll see a solid D.
Källa: https://kikinteractive.zendesk.com/entries/23496207-What-do-S-D-and-R-mean-
Medlem
Deferos avatar
Här finns en karta över händelsen/föremålen:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6186461
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Skrev till henne på KIK och det står "D" (delivered/levererat).
Betyder inte det att hon har internet på? För när jag har skrivit till vissa andra och det står "S" så har det varit för att de haft internet avslaget men när det är på igen så står det "D" fram till personen har läst meddelandet så det står "R".

Eller har jag fel?
Polisen är förmodligen inloggade på hennes kik.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Tiden för att hitta henne vid liv håller ju definitivt på att rinna ut...om den inte redan har överskridits.

Efter 24 timmar, om det är ett bortrövade med sexuella motiv, är det nästan säkert att hon är död.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
En ring, ett kvitto, ett mobilfodral, en mopedhandske, en mobiltelefonskal och en armbandsur.

Oj, en ring och ett armbandsur

De tappar man ju inte bara hur som helst. Är det säkerställt att de verkligen tillhör bo?

Varför i hela fridens namn skulle gm göra sig omaket att göra sig av med bo:s ring och armbandsur?? Det är ju bara jobbigt, krångligt och tar tid.

Blev de förresten hittade i vägrenen eller ute på någon äng/åker?
2015-06-11, 13:02
Medlem
prozacstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Skrev till henne på KIK och det står "D" (delivered/levererat).
Betyder inte det att hon har internet på? För när jag har skrivit till vissa andra och det står "S" så har det varit för att de haft internet avslaget men när det är på igen så står det "D" fram till personen har läst meddelandet så det står "R".

Eller har jag fel?

Ja, många tjänster måste ju få en "response" med unikt id från den enhet data har skickats till för att veta status, t ex delivered. Kan meddelandet inte levereras betyder det att enheten inte kunde kontaktas och kommer såga ifrån med något i stil med "Not Delivered".

Hon kan mycket väl ha internet igång på mobilen. Problemet är att jag tror inte hon ens är nära den.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in