Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 09:31
Medlem
Om det inte kommer något genombrott i dag heller så börjar sannolikheten för att man ska hitta kroppen snart minska kraftigt. Det kan ju trots allt vara så att kroppen är förd långt ifrån platsen där hon försvann och då vet jag inte riktigt vad genomsök i närområdet ska ge. Kanske polisen har information som gör dom övertygade om att kroppen bör finnas i närheten. Kanske finner de det osannolikt att kroppen skulle ha förts bort. Antar att de skapat en form av gärningsmannaprofil.
2015-06-11, 09:31
Medlem
Charlie6789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shelby
Ja frågan kvarstår ju oavsett hur handsken hamnat i ladan. Kan en våldtäkt ha skett där eller blåste den dit? Den kan ha blåst dit långt efter BO och GM försvunnit från platsen också.
Jag tror också gm under hot tog med sig BO in i skyddet av ladan i försiktighet för att ej bli upptäkt. Vad som sedan hände? Våldtäkt, mord, vette tusan men jag tror gm våldtog henne där och sedan tog med sig den rädda och skärrade tjejen som säkert var i chock.
Dem kan sedan ha gått uppåt längs röda tråden spåret för att komma till: ... Bil? Fyrhjuling? Eller bara fortsatt gått in i någon storskog? Jag tror hon är vid liv hos någon ala Fritzl-typ.
Frågan är bara var? I närheten, i någon sommarstuga, i någon annan stad? Kan folk vara extra uppmärksamma på sina grannar o bekanta... För någon är det! Frågan är bara vem?

Jag tror det är en yngre person som gjort detta.
2015-06-11, 09:32
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Spelar det någon roll vart han/de som gjort det kommer ifrån?

Brunn tror jag verkligen inte då dessa redan sökts igenom (får jag hoppas?!), om hon bara ligger i ett skogsparti utan att ens vara nedgrävd så undrar jag dessutom vafan polisen har för likhundar.

En annan fråga, likhundar kan dom bara känna dofter från döda människor eller är det människor överlag också?

Det finns fullt av brunnar i sådana gamla jordbruksbygder. Även vid ödetomter. Alla gårdar och stugor har haft en egen brunn. Det händer ju att folk trillar i gamla brunnar och dör, när det är överväxt med sly och skog.
Senast redigerad av Merwinna 2015-06-11 kl. 10:03.
2015-06-11, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millos
Tycker som någon tidigare tagit upp att kollegorna simmar väldigt lätt under radarn. Är det 100%igt att de stängde cafét PRICK 18.00 eller är det bara flickornas ord.. Rent teoretiskt kunde ju tjejerna haft bra mycket mer tid på sig att "ta hand om" LH om det var helt dött, som det uppenbarligen har varit eftersom det oavsett finns 0 vittnen. Jag lägger min peng på att kollegorna vet mer!

Men ge dig. Det tjatades om det där igår. Iskallt spår av så många anledningar.
2015-06-11, 09:33
Medlem
70Ds avatar
Jag tänker att GM placerat sin bil några km bort och stått och inväntat henne. Precis när hon gör sig klar för att åka överfaller han henne, kanske under vapenhot, stampar sönder hennes telefon och tvingar bort henne till ladan där spannmålstorken finns och handsken senare finnes. Han kollar där att kusten är klar och ingen ser dem innan de beger sug vidare. På väg mot hans bil kastar han delarna av mobilen och det andra som återfinnes längs åkern. Sedan tvingar han in henne i bilen och ger sig av - flera mil bort. Kanske för att förgripa sig på henne och sedan döda henne. Eller kanske för att hålla henne som sexslav i ett inlåst utrymme.

Borde inte uppgifter om JVs alibi komma ut i pressen snart? Eller om kollegorna?
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Precis. JAG menar att utseende är irrelevant, men (om du läst tråden) vi har sett att många flashbackare verkar tro att ingen skulle våldta en fet padda och att BOs öde hänger ihop med att hon är snygg.
Därför tror jag att många inte ser något annat alternativ än våldtäkt. Som kollegorna till exempel.
Läs ordentligt nästa gång så slipper jag förklara.

Alldeles riktigt. Tvärtom kan det trigga våldtäktsmannen att ge sig på en tjej som han tänker är lite osäker, med dåligt självförtroende etc..

Men oavsett det, så tror jag ändå att det rör sig om våldtäkt i det här fallet. På plats två kommer att hon sett några i färd med att försöka göra ett inbrott.
Medlem
Vore inte en tazer ett lämpligt vapen i det här fallet, vare sig det sker när hon sitter på mopeden eller om hon är framme vid någon bil som "frågar efter vägen"...

I princip ljudlös och lämnar minimalt med spår?
Medlem
Lizzie-Bordens avatar
Undrar om jag hörde rätt nu på TV4 nyhetsmorgon men jag tyckte de sa att dem hade hittat saker i en kyrka en bit därifrån? Saker som skall vara Lisas.
Medlem
jugbandbluess avatar
påkörd-teorin är faktiskt krångligare än kidnappnings/mord-teorin. varför skulle hon lämna nycklarna i tändningslåset och med hjälmen på huvudet eller i handen gå över vägen? det är väl inte ens höga hastigheter på den vägen dessutom. jag tycker det verkar långsökt

hur GM kunde veta att BO skulle åka moped eller att hon skulle lämna stället sist av arbetskamraterna frågas också mycket. men det måste inte vara så att GM visste det. tillfället uppkom helt enkelt. hon kanske sms:ade, kollade facebook, etc i en kvart innan hon åkte. dådet behöver inte vara mer planerat än "idag ska jag knulla någon" eller "idag ska jag döda någon" och så uppkom situationen.

Citat:
Ursprungligen postat av gungarn
Såg denna nya saknad-videon på Lisa om någon vill se fler bilder på henne.
https://www.youtube.com/watch?v=Vy3etNQZIMM

tack. inte särskilt lik kate bock då
2015-06-11, 09:35
Medlem
Om nu det skulle vara den GM vi tror att det är. och han är besatt av denna Kate. Kanske man ska kontakta KateB som är väldigt lik LH. Kanske GM ifall han fått någon psykos skulle lyssna på henne ifall hon kanske tweetade att han skall släppa LH (ifall hon är vid liv[hoppas gudegud att de är så]). Vad tror ni ? Skulle han kanske lyssna på henne?
Medlem
louderthanbombss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizzie-Borden
Undrar om jag hörde rätt nu på TV4 nyhetsmorgon men jag tyckte de sa att dem hade hittat saker i en kyrka en bit därifrån? Saker som skall vara Lisas.

Ett klockspänne om jag inte har fel. De vet dock inte om de tillhör L.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
tack. inte särskilt lik kate bock då

Tillräckligt lik ändå för någon som är besatt och kanske psykiskt sjuk med vanföreställningar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in