Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 09:26
Medlem
Heffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gungarn
Såg denna nya saknad-videon på Lisa om någon vill se fler bilder på henne.
https://www.youtube.com/watch?v=Vy3etNQZIMM
Vilken fin video om denna söta flicka. Måtte hon hittas snart!!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av louderthanbombs
Expressen skriver om försvunna Helena Andersson från Mariestad 1992 och polisen säger att de försvunnit på liknande sätt och att de nu kollar på detta. Vad tror ni? Jag tror inte att det finns något samband.

Länk: http://www.expressen.se/nyheter/helena-22-forsvann-pa-ett-liknande-satt/

Men hittades aldrig hon eller?
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Men för sjuttsingen, det blåste åt nordost! Vindar fungerar inte som förklaringsmodell om vinden blåser åt fel håll. Skall det vara så svårt att förstå?
Fast vid kraftig blåst är det vanligt med tillfälliga vindriktningsändringar.
Citat:
Hårda vindar är dessutom ofta byiga, dvs. de byter riktning ofta och plötsligt, vilket förstärker obehaget ytterligare. Byigheten blir speciellt stark i passager mellan byggnader och vid hörn, där luftens strömning ändras kraftigt över korta avstånd.
Källa: Smhi.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Varför söker man inte vid vattnet?
Hade jag dödat någon hade man ju försökt sänka kroppen i vattnet.

Jag tänker att dumpa effektivt i vattnet kräver ju en båt. De har väl dykt lite eller har jag sett fel? Då borde de upptäck om nån dumpat kroppen nära stranden utan tillgång till båt. Hur stor är chansen är GM har både bil och båt i beredskap.
Senast redigerad av Macca2013 2015-06-11 kl. 09:29.
Medlem
louderthanbombss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Men hittades aldrig hon eller?

Nej, hon är fortfarande försvunnen.
2015-06-11, 09:27
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shelby
Men varför ligger handsken i ladan när alla andra saker verkar vara upphittade på samma sida som caféet?

Saker har hittats hängande på mopeden, inte svårt att förstå om hon var på väg att åka. Sedan har det kanske hittats ytterligare saker i ladan igår kväll, men i övrigt är föremålen hittade 1 km söder om området. Det missing people nämner är en grävning och ett föremål, men de har letat i ett mycket stort område så fyndens relation till ladan/cafét är svårt att bedöma.

För övrigt så fann Missing People en massa saker under sökning på Hunneberg efter småbarnsmamman som mördades 2013. Inte ett enda av Missing Peoples fynd kom med i förundersökningsprotokollet, inget bevis hittades alltså. Men givetvis är deras insats enormt viktig för att hjälpa polisen beta av områden och de hade lika gärna kunnat hitta småbarnsmamman...
2015-06-11, 09:27
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie6789
Som jag nämnde tidigare så gissar jag på att GM tagit sig till caféet till fots! Gm har haft koll på henne från skogen/åkrarna och haft sitt fordon en bra bit bort. Anledningen till detta är för att GM iakttagit stor försiktighet för att inte bli upptäkt.
Gm har planerat detta då detta va första dagen på 4 veckor som det inte regnade i hela Sverige. Han hade nog ingen lust att ligga o lura i buskarna när det ösregnar.
Jag tror fortfarande hon är bortförd till annat ställe/ort/län?
Det underliga för mig är att mobilskalet och telefonen låg på olika platser ( rätta mig om jag har fel)
För det känns lite uppenbart att mobil och skal borde ligga på samma plats om gm mosat mobilen.

Kan även varit gm som köpt sig tid med att söva BO och lägga henne i en lucka, sedan strö ut strategiskt hennes saker. ( jag menar 1handske i ladan) seriöst, känns för uppenbart för mig. Sedan, tog han hennes telefon för att han visste att den skulle pejlas så han krossa den och tog loss skalet, där i skalet så förvarade hon säkert också id- kort samt bankomatkort. Dessa låg utspridda (sant?)
Då har gm alltså haft tid att strö ut dessa lite varstans och gått igenom sakerna.
Kanske var gm full och inte brydde sig om han gått med henne under pistolhot.
Att hon följt med i rädsla. Kanske gm lurade och sa att allt skulle bli bra och ge henne hoppet.. Därför hon kanske gick med gm?

Och GM räknar kallt med att ingen rör sig i området? Kryllar ju av folk som cyklar/går/åker bil längs den där vägen. Speciellt på fina sommarkvällar
2015-06-11, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ATLAS64
hur tänkte du nu ? den som vill utföra en våldtäkt brukar inte alltid gå efter offrets utseende !
våldtäktsoffer kan bli vem som helst om man nu råkar träffa på den typ av gärningsmän vid fel plats och tidpunkt ,,

Precis. JAG menar att utseende är irrelevant, men (om du läst tråden) vi har sett att många flashbackare verkar tro att ingen skulle våldta en fet padda och att BOs öde hänger ihop med att hon är snygg.
Därför tror jag att många inte ser något annat alternativ än våldtäkt. Som kollegorna till exempel.
Läs ordentligt nästa gång så slipper jag förklara.
2015-06-11, 09:30
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Spelar det någon roll vart han/de som gjort det kommer ifrån?

Brunn tror jag verkligen inte då dessa redan sökts igenom (får jag hoppas?!), om hon bara ligger i ett skogsparti utan att ens vara nedgrävd så undrar jag dessutom vafan polisen har för likhundar.

En annan fråga, likhundar kan dom bara känna dofter från döda människor eller är det människor överlag också?

Man använder olika tränade hundar när man söker efter levande och döda. Men om en levande människa har vävnader som är i nekros (har börjat ruttna) så känner likhunden förstås lukten.
2015-06-11, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av louderthanbombs
Nej, hon är fortfarande försvunnen.

Shit så sjukt isåfall.

Ligger Mariestad nära där eller?
2015-06-11, 09:31
Medlem
Tycker som någon tidigare tagit upp att kollegorna simmar väldigt lätt under radarn. Är det 100%igt att de stängde cafét PRICK 18.00 eller är det bara flickornas ord.. Rent teoretiskt kunde ju tjejerna haft bra mycket mer tid på sig att "ta hand om" LH om det var helt dött, som det uppenbarligen har varit eftersom det oavsett finns 0 vittnen. Jag lägger min peng på att kollegorna vet mer!
2015-06-11, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudbina
Kanske för att hon upptäckte gärningsmannen, sprang till ladan för att gömma sig, slet av sig handsken för att ringa efter hjälp men inte hann utan sprang vidare innan gärningsmannen hann ikapp henne?

Men va? Så GM närmar sig BO och hon springer in i en lada för att gömma sig när GM ser på. Om man ska springa ifrån han hade man ju sprungit ut på vägen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in