Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Rätta mig nu om jag har fel. När man går in på kontot ”Hem” Så står det alla aktiviteter. den enda aktivitet är när videon lades upp. Registreras det inte som aktivitet om du går in och ändrar namn på det du lagt upp?
Det tror jag. Tror till och med aktivitet registreras när man loggar in på youtubekontot. Rätta mig om jag har fel.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
Jag förstår tänket.
Men nu handlar detta om en skapligt välbärgad familj och hon sommarjobbade nog inte för att betala av sin telefon. Den kanske inte betydde ett skit för henne när hon hade alternativet att dra hemifrån med sin nya kille. Typ?
Alltså du förstår inte vad en mobil betyder för en tonåring om du säger så. Där finns allt, deras liv. Det är som att hugga av en hand.
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
Jag förstår tänket.
Men nu handlar detta om en skapligt välbärgad familj och hon sommarjobbade nog inte för att betala av sin telefon. Den kanske inte betydde ett skit för henne när hon hade alternativet att dra hemifrån med sin nya kille. Typ?
Samtidigt så kastade hon sina idhandlingar och sin mobil i backen, lämnade sin påse med grejer, tog dock med sin hjälm ? Okej.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Det är ju inga som helst bevis. Polisen lär inte fått fram video-uppladdarens IP-adress ännu & varför måste nödvändigtvis GM i det här fallet vara tidigare straffad, samt gå på droger? Exakt vad i brottet tyder på det?

Men du, tänk om han surfar anonymt då.... då får ju polisen inte fram någon IP-adress oavsett hur många tillstånd de har eller inte har.
2015-06-11, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Man kan ändra namn på videon och kontot. Så det finns inget som säger att kontot hette så och filmen si från första början. Någon i denna tråd som behöver jävlas med folk och en mordutredning har därför mixtrat ihop detta och fejkat allt. Detta har diskuterats OTALIGA OTALIGA OTALIGA gånger i tråden (sök och du skall finna) och modsen ber folk att inte diskutera videon längre. Fundera över varför inte tidningarna skriver om filmen. De skriver om vad skit som helst, men inte filmen. Varför? Den och kontot är fejk. Sök i tråden och återkom när du har nåt nytt att komma med. Ingen har haft nåt vettigt att säga det senaste dygnet om videon, så du måste anstränga dig mycket för att komma med nåt nytt. Lycka till!

Det är inte alls bevisat att filmen är fejkad. Möjligheten finns givetvis, men som jag redan påpekat borde den som satt på facit angående försvinnandet ha döpt den till "14" inte "13".

Sannolikheten för att någon skapat ett konto för att enbart ladda upp en nedräkningsfilm och sedan efter försvinnandet komma på att "oj vad skoj, den blir ju perfekt för att trolla" ändrar namn på film och konto, men misslyckas med att räkna rätt tycker åtminstone JAG är betydligt mindre sannolikt än att det är en störd GM som ligger bakom.

Att utesluta filmen från diskussionen vore absurt fram tills dess det är klarlagt att den är fejk.
2015-06-11, 00:51
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Rätta mig nu om jag har fel. När man går in på kontot ”Hem” Så står det alla aktiviteter. den enda aktivitet är när videon lades upp. Registreras det inte som aktivitet om du går in och ändrar namn på det du lagt upp?

Det där har också diskuterats. Även om folk här i tråden med youtubekontot är inne varje dag och grejar och laddar upp, så visar det hela tiden att senaste aktiviteten var för 2 veckor sen. En bugg uppenbarligen i systemet.
2015-06-11, 00:52
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Personligen så tror jag att GM hade bra lokal kännedom, hade haft koll på Lisa under en viss tid, samlat på sig uppgifter om henne, och visste eller hoppades på att hon skulle sluta arbeta vid stängningsdags under söndagen. Tumult uppstod vid cafét, men en bit bort från mopeden, en handske rivs av hennes ena hand, hon lyckas fly söderut och han kommer efter. Han lyckas överbemanna henne. Han förgriper sig på henne och ta hennes liv, inte mer än så. Han kan vara polack, svensk, somalier, vad fan som helst. Men sannolikt är det en svensk som bor i det geografiska området på kanske högst några mils avstånd.

Jag tror däremot inte att han är en person som brukar stycka och bränna människor. Den konspirationsteorin är du nog ganska ensam om att ha härinne, då det är högst osannolikt.

JV är en intressant person, framför allt då det finns en Karl Andersson som säger sig ha lyckats koppla ihop JV som ägare och uppläggare av det det nämnda youtube-klippet. Är det så att han är skaparen av klippet så blir det mer än en konspirationsteori.

Men jag har ingen teori utifrån en specifik person, så mitt svar på din fråga är NEJ.

Kan du inte, innan du går och lägger dig, ge oss andra lite statistik på hur många av våra polska gästarbetare som styckat och bränt 17-åriga svenska tjejer här i Sverige?

Nej och nu är det här inget vanligt fall, hur förklarar du att man kastat id-handlingarna?
2015-06-11, 00:53
Medlem
En tanke. Denne JV sägs vara skaparen av YouTube-kontot (något som skrivits ut på Twitter och det verkar som att hen som skrivit det är säker). Hur vet man detta? Finns det bevis eller är det bara ännu en spekulation?

Dessutom finns det en bild på någon som liknar JV väldigt mycket. Den är tagen inifrån disken om jag inte såg fel och det var en typisk "smygbild". Till bilden följde en kommentar där det stod något om att en knäppgök hade varit inne på lördagen i cafét. Kan det vara så att han lagt ut videon med namnet 13 för att planen var att slå till 13 dagar senare (alltså på lördagen)? Men att han misslyckades och kom tillbaka dagen därpå istället.

Eller att han helt enkelt varit där på lördagen för att kolla läget. Ska se om jag kan hitta bilden igen, men är ganska säker på att det var JV på bilden. Tror det var Twitter jag såg den på.
2015-06-11, 00:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkupa
Fick just ett PM från en användare som inte än kan posta.

Johan Vadman "JV" - figuren som varit uppe för diskussion, är tidigare dömd för brott och är just nu misstänkt för ett rån - mot en flicka född 98.
Rånet skall ha ägt rum den 11 maj 2015.

Förundersökningen inleddes så sent som 26 maj.

Mycket intressant information, går det att få fram uppgifter som stödjer påståendet? Ett motiv att mörda så gott som något tycker jag.
2015-06-11, 00:54
Medlem
Rorbassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Samtidigt så kastade hon sina idhandlingar och sin mobil i backen, lämnade sin påse med grejer, tog dock med sin hjälm ? Okej.
Just det ,,,,,varför lämnade hon inte sin Hjälm....?
2015-06-11, 00:55
Medlem
Jag får lite Engla vibbar av det här tyvärr.

Någon psykopat likt Anders Eklund som kidnappat och gjort diverse grejer med henne, hoppas verkligen det här slutar bra även om man är tveksam till det.

Om hon valt att avsluta sitt liv själv borde hon vara hittade nu kan man tycka..

Kan någon länka personen som var besatt av tjejer och tog kort på sitt kön osv, hittar inte det i tråden.
2015-06-11, 00:55
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
För att föda gamarna så länge givetvis

Polisen måste givetvis kolla upp saken. Flashback är beryktat och om polisen skulle negligera en person som namngivits 100 ggr skulle kritiken vara förödande om det visade sig vara han.

Så det dom gör nu är fullständigt givet och säger absolut ingenting om hans eventuella skuld eller misstankegrad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in