Citat:
Ursprungligen postat av
Utomhus123
Är du möjligtvis av polskt ursprung ? Du verkar ha något emto idén om att det kan vara en gästarbetare från till exempel nämnt land. Vad är din egen teori ? Att twitterpundaren har gjort alltsammans, och 13 dagar tidigare släppt ett youtubeklipp ?

Personligen så tror jag att GM hade bra lokal kännedom, hade haft koll på Lisa under en viss tid, samlat på sig uppgifter om henne, och visste eller hoppades på att hon skulle sluta arbeta vid stängningsdags under söndagen. Tumult uppstod vid cafét, men en bit bort från mopeden, en handske rivs av hennes ena hand, hon lyckas fly söderut och han kommer efter. Han lyckas överbemanna henne. Han förgriper sig på henne och ta hennes liv, inte mer än så. Han kan vara polack, svensk, somalier, vad fan som helst. Men sannolikt är det en svensk som bor i det geografiska området på kanske högst några mils avstånd.
Jag tror däremot inte att han är en person som brukar stycka och bränna människor. Den konspirationsteorin är du nog ganska ensam om att ha härinne, då det är högst osannolikt.
JV är en intressant person, framför allt då det finns en Karl Andersson som säger sig ha lyckats koppla ihop JV som ägare och uppläggare av det det nämnda youtube-klippet. Är det så att han är skaparen av klippet så blir det mer än en konspirationsteori.
Men jag har ingen teori utifrån en specifik person, så mitt svar på din fråga är NEJ.
Kan du inte, innan du går och lägger dig, ge oss andra lite statistik på hur många av våra polska gästarbetare som styckat och bränt 17-åriga svenska tjejer här i Sverige?