Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-08, 22:54
Medlem
Är tjejen av förmögen familj eller gillar hon bara att klä sig dyrt? En 17-åring i Burberry (halsduk) och Odd Molly och Henry Lloyd kanske inte hör till vanligheterna, men behöver givetvis inte innebära å mycket mer än att man kanske prioriterar just klädmärken....
2015-06-08, 22:55
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Rätt, men 17-åringar har hittat på tokigheter förut. Glömma nyckel har vi väl gjort allihop.

Nycklarna, mopeden, påse med saker... Men hjälmen, den fick hon banne mig med sig!

Det är ju inte så att hon meddelat att hon var påväg hem heller...
2015-06-08, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Från GT.se.

Vad är det polismannen håller i handen? Har svårt att tolka vad det är.

http://postimg.org/image/6e18pfryl/

Denna bild ser ut att vara tagen i ladugården, var där uppe och åkte förbi för en timma sedan ( med flera platser runt om ) då hade dom brutit upp porten in och startat grävning inne i ladugården.
2015-06-08, 22:58
Medlem
Ostkupas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Polisen har ju lite bättre hjälpmedel till sitt förfogande än Lexbase, så JA. Får man tro alla kriminalserier och romaner så är väl check av eventuella dömda grova våldsbrottslingar och knäppgökar i närområdet en av de första rutinåtgärder man vidtar i en sån här typ av utredning.

Herregud så familjen måste lida. Mycket talar tyvärr för ett brott. Men det har trots allt hänt ibland att män kidnappat kvinnor, begått övergrepp och sen släppt ut dem nånstans vid liv. Man kan bara hoppas att det kommer att bli så i det här fallet.

Jag läste i tråden att det hade varit någon "knäppgök" på cafét. Då detta fall med denna man var så oerhört uppmärksammat i media så borde denna figur vara vida känd i orten.. Och verkligen katigoriseras som en knäppgök
2015-06-08, 22:59
Medlem
Rumpelstiltskinas avatar
Angående moped med nycklar och hjälm..

Kan det inte vara så att hennes kollegor åker iväg och flickan ska också åka. Men precis då hon ska vrida om tändningslåset så kommer hon på att hon glömt något på Caféet. Kanske mobilen? Hon har bråttom och vill bara hem så hon hoppar av moppen, hjälmen sitter fortfarande på huvudet och nyckeln i tändningslåset. Hon springer in på Caféet och hämtar det hon har glömt. När hon kommer ut igen så möter hon den eventuella gärningsmannen.
2015-06-08, 22:59
Medlem
SearchAndFinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Från GT.se.

Vad är det polismannen håller i handen? Har svårt att tolka vad det är.

http://postimg.org/image/6e18pfryl/

Jag tror det är en spännrem, har iaf sådana med liknande färg.
2015-06-08, 23:00
Bannlyst
Varför får man såna Elin Krantz vibbar av detta.
Blond ung tjej.

Hoppas hon återfinns vid liv, kommer följa denna tråden väldigt noga.
2015-06-08, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nwo123
hennes instagram är ju privat, hur kan ni se bilderna?

Om hon inte nyligen har slagit på privat på något vis?
http://www.enjoygram.com/lisaholmmmm
2015-06-08, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erik91g
Denna bild ser ut att vara tagen i ladugården, var där uppe och åkte förbi för en timma sedan ( med flera platser runt om ) då hade dom brutit upp porten in och startat grävning inne i ladugården.

Grävning? Vet du hur utredningen sett ut? verkar som att sökningen varit centrerad till ladugården under dagen, eller har man gått skallgång med tanke på att man kallade in militär?
2015-06-08, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Rätt, men 17-åringar har hittat på tokigheter förut. Glömma nyckel har vi väl gjort allihop.
Jag tycker inte det är konstigt att nyckeln satt i och tillhörigheter bredvid moppen.
På landet gör man så, i alla fall om man har grejerna inom synhåll.
Min morsa brukade inte ens ta ur nyckeln ur bilen när hon parkerat.

Kan ju ha varit någon som stannat och frågat efter vägen, eller något bekant ansikte som undrat något och hon visat vägen, kanske i närheten av där polisen hittat något.
Skulle inte förvåna mig om det var en gästarbetare på gården. som kanske var på fyllan och gjorde bort sig på lördagen. (knasbollen)
Att hjälmen var kvar på huvudet tyder på att hon tänkt åka om hon inte blivit avbruten.

Hoppas att inget hänt henne
2015-06-08, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Men hallå, hört talas om nattgoogles?

Du menar att sökmotorn funkar även på natten?

Men för att svara på det du trodde att du frågade:

Exakt VEM tror du har 500 uppsättningar svindyra bildförstärkare att bara hala upp ur bakfickan? Fyra-fem snubbar som snubblar runt slumpmässigt på ett stort, odefinierat och enligt många härinne väldigt svårgenomsökt område lär ju inte göra saker bättre.
2015-06-08, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 64an
Jag tycker inte det är konstigt att nyckeln satt i och tillhörigheter bredvid moppen.
På landet gör man så, i alla fall om man har grejerna inom synhåll.
Min morsa brukade inte ens ta ur nyckeln ur bilen när hon parkerat.
Det kanske man gjorde för 10-20 år sedan, men inte ens Svenska landsbygden om man nu kan kalla Lidköping det är ett ställe där man kan lämna fordon med nycklar i.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in