Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Man kan väl inte plocka ur batteriet på en iPhone?

Det går, men du behöver verktyg för att öppna upp den först, alt. slå sönder den i bitar för att komma åt batteriet.
2015-06-12, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Du glömde en turist som är en våldtäktsman från annat land som stannar till för att ta en fika och stöter på Lisa och våldtar och dödar henne i ladan och tar med henne långt bort för att bli av med henne och vinna tid för resa vidare till sitt hemland. Tillhörigheterna slänger han runt omkring sig antingen pga stress och sexuell upphetsning eller med kallsinnig planering för att hålla kvar polisen och ge honom själv tid för flykt.

Men han tar med sig hjälmen?
2015-06-12, 10:22
Medlem
Jag tycker det känns som att mobiltelefonens SMS vid :26 och tappad mobilsignal vid :30 är för kort tid emellan för att någon skall kunna bli överfallen, fråntagen mobilen, och att man haft sönder den.

Om nu hon skrev SMS:et själv vid 26. För att sedan blivit nedslagen. Så känns det inte som det första en GM skulle göra är att hacka sönder telefonen inom 4 minuter. Tror tiden går väldigt fort här. Tycker det tyder mer och mer på att hon blivit tvingad att skriva SMS:et.

EDIT: Såg nu att :30 var en trådsanning.

Bara jag som tycker det är konstigt att man hittar en handske i en lada efter polisen redan varit där? En handske borde man kunna hitta ganska lätt. Jag tror knappast att man som GM går runt och lägger en handske i en lada, för att någon skall hitta den. Däremot skulle jag kunna tänka mig att man är så dum att man tänker, "Ifall jag låtsas hitta handsken i ladan, så kommer de tro att det inte var jag. För ingen är ju så dum att man ger bevisen till polisen."
Senast redigerad av rightnow 2015-06-12 kl. 10:26.
2015-06-12, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anneym
Från sammanfattningen:

Jag hittar inga detaljer om hur man vet att mobilen var avstängd 18:30. Försökte pappan ringa henne igen 18:30 (och i så fall varför)? Är det strax innan 18:30 som den senast var loggad vid en mobilmast? Någon som har sett något om detta?

Det är så många märkliga småsaker som gnager angående detta försvinnande.

Det kom ut uppgifter från media om att polisen har spårat telefonens aktivitet. Och den senaste gången den var på var runt 18:30. Tror aldrig vi fick uppgivit något exakt klockslag utan detta har bara blivit en trådsanning.
2015-06-12, 10:24
Medlem
Citat:
Varför ta av henne ringen och klockan?

Sannolikt hade hon ringen och klockan i fickan. Man får inte ha klockor och smycken när man jobbar i offentliga kök.

Citat:
Man kan väl inte plocka ur batteriet på en iPhone?

Spelar det någon roll? Stänga av den eller försätta den i flygplansläge får väl samma effekt? Eller stampa på den - vilket även skulle förklara varför skalet tappats.
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Lite info om den där herrgården som AJ äger.

http://www.vastsverige.com/sv/lackokinnekulle/products/61858/Blomberg-Herrgard-Kinnekulle/

Säger väl egentligen inget men intressant ställe för ett vodkaföretag att använda.

Eftersom jag är intresserad av vilka som jobbat i lokalen och att jag nu vet vem om äger den säger det mig vem jag skall ringa och fråga.

Ofta finns lösningen väldigt nära- Har du jobbat i ladan de sista veckorna så har du väldigt bra detaljkännedom hur ett överfall skulle kunna ske.

Är formligen ett kallt spår men måste kollas upp. Precis som allt annat av intresse.
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Du glömde en turist som är en våldtäktsman från annat land som stannar till för att ta en fika och stöter på Lisa och våldtar och dödar henne i ladan och tar med henne långt bort för att bli av med henne och vinna tid för resa vidare till sitt hemland. Tillhörigheterna slänger han runt omkring sig antingen pga stress och sexuell upphetsning eller med kallsinnig planering för att hålla kvar polisen och ge honom själv tid för flykt.
Då är det nog mer sannolikt med någon eller några som arbetat i trakten, finns en massa människor från andra länder som flackar omkring. Mer troligt än din "turist" iaf.
Medlem
louderthanbombss avatar
Något jag har tänkt på är att om GM nu är en utomstående, dvs någon som kommit utifrån, hur fan känner personen isf till området? Jag bor i "närheten" men skulle aldrig veta hur jag ska gå eller ta mig där uppe. Det är ju massor av skog, åkrar osv. Om GM nu dumpat (god förbjude) L, har han bara på måfå gått runt tills han hittat ett bra ställe? Och alla saker? "Nä jag går runt och kastar ut alla Ls saker, jag har ingen aning om vart jag egentligen är men äsch, jag kör på".

Jag menar, är det inte lätt att gå vilse om man aldrig varit där förut? (Rätta mig någon om jag har fel).
2015-06-12, 10:25
Medlem
Hon kanske gått in i ladan efter ett skickat sms då hon märkt att batteriet börjat bli dåligt, för att leta efter något eluttag att stoppa hennes medhavda mobilladdare i? Väl då har GM slagit till och gjort någonting?

Edit: inser att det nog inte håller. då hade hon nog lika gärna gått tillbaka till caféet, såvida hon inte bestämt skulle lägga nyckeln i ladan!
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eightyfour
Men han tar med sig hjälmen?
Ja..varför inte..som ett minne..det är en sjuk jävel vi pratar om..
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majamongo
jag tror verkligen att fynden är utlagda. det känns så orimligt att dom först (eller sist) skulle åka nästan en halv mil upp till kyrkan och härja loss och sedan en bra bit söder ut och härja loss där.
man kan ju, med tanke på avstånden det handlar om, nästan garantera att ett fordon av något slag är involverat.

hur går era tankar? varför är det sådana stora avstånd mellan fynden??

Hjälmen är tydligen inte funnen..konstigt.När hon låst dörren så måste hon haft hjälmen i handen på väg till mopeden.Där finns inga spår av strid.Hon måste träffat någon just då som hon känner och gått en bit med hjälmen i handen och sedan händer något.Om personen utövat våld och gjort sig besvär att ta med hjälmen så verkar det konstigt.Undrar var en sådan stor sak som en hjälm kan gömma sig och inte hittas?
Hennes utspridda ägodelar på ett s pass stort område stämmer inte alls med verkligheten,det skulle ta alldeles för lång tid av GM och risk för att bli upptäckt.Underligt att INGEN person sett något ovanligt.
Ska bli intressant att se upplösningen på dramat - om den kommer fram -.
2015-06-12, 10:26
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Fel lada!

Ok, men om jag förstått sånger AJ ladan där han hittade handsken?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in