Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-08, 20:27
  #121
Medlem
panzertaxs avatar
Jag håller med om att det i teorin finns både självmant försvinnande/undanhållande och självmord som tänkta utgångar också. Båda de två teorierna tycker jag låter föga troliga i just detta fall.

Teori "tonårspanik": Hon har kanske bråkat med en kille över telefon, fått panik, rusat rätt ut i... öh, ja, på en åker? Sedan inte använt mobilen, bara lämnat mopeden med nycklarna i och hållit sig undan? Inte ens kontaktat en väninna? Polisen borde ha koll på vilka samtal/sms som telefonen hade kontakt med innan dessutom och därmed legat rätt lågt. Polisen har ju rentav ökat brottgraden för att kunna koppla in fler polisiära resurser.

Teori självmord: val av plats? Skulle kroppen finnas i närheten av cafét så borde den vara återfunnen vid det här laget. Lite märkligt val av plats överlag. Skulle hon strunta i mopeden för att begå självmord någon annanstans? Varför inte köra mopeden till den platsen direkt. Varför lämna något föremål i spannmålstorken? Varför skicka ett sådant sms till sin familj precis före ett tänkt självmord?

Jag får inget av de två alternativen att kännas "jo men vänta nu, så måste det vara".
2015-06-08, 20:29
  #122
Medlem
Hulls avatar
Det första ställe man skall leta igenom noga är Cafét. Mördaren kan ha gömt henne där. Kanske i frysboxen.
2015-06-08, 20:29
  #123
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Vad menar du? Platsen på bilden (stenbrottet) är väl en ypperlig plats att leta på. Dessutom vatten där.

Och ett av det mest besökta platserna på Kinnekulle mil från Blommberg.
Vattnet är en kortfiske sjö.
__________________
Senast redigerad av Sculley 2015-06-08 kl. 20:32.
2015-06-08, 20:30
  #124
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Det första ställe man skall leta igenom noga är Cafét. Mördaren kan ha gömt henne där. Kanske i frysboxen.

aa och han hade sån hockeymask på sig.
2015-06-08, 20:31
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Har det framgått att hon hade integralhjälm?
Nu vet jag inte vad en integralhjälm är men det har mig veterligen inte framkommit exakt hur hjälmen ser ut, nej. Men av bilderna att döma när jag sökte på "integralhjälm" på internet så tycker jag att det ser ut som den typen av hjälm dagens unga använder (med visir). Men du har förstås rätt i att mitt antagande kan vara fel och att en "öppen" hjälm inte dämpar skrik.

Men jag tror fortfarande anledningen till att man inte finner hjälmen beror på att GM slagit till precis när BO fått på sig hjälmen. Oavsett om det finns ett visir eller inte påverkas åtminstone hörseln negativt när man trär något över huvudet och någon som lurpassar ett par meter bort kan då passa på och rusa fram och ta strypgrepp bakifrån etc.
__________________
Senast redigerad av oddman84 2015-06-08 kl. 20:34.
2015-06-08, 20:31
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iqtestet
Tyvärr ligger det i farans riktning att denna tråd snart ligger under Aktuella brott och kriminalfall.
Har hon inte lidit av livsleda eller gett andra tecken på att inte vilja leva så har det hänt något.
Tittar man på statistik så är det liten risk att det skulle vara någon som hon inte känner.
I det fall hon hittas avliden så sätter jag min bitcoin på någon hon har eller har haft kontakt med.

Jag sätter min bitcoin på det motsatta. Någon främmande. Men självklart hoppas jag att hon är helt oskadd.
2015-06-08, 20:34
  #127
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Och ett av det mes beskökta platserna på Kinnekulle mil från Blommberg.
Vattnet är en kortfiske sjö.

Okej, någon skrev att stenbrottet låg efter caféet där flickan jobbade och inte att det handlade om mil därifrån.
Att det är välbesökt gör iofs inte att jag per automatik backar. Dalby var ju också välbesökt vad jag kunnat läsa mig till, men likväl en mordplats och om jag inte missminner mig så hittade man kroppsdelar i Askersund-mordet just i ett stenbrott. Men däremot backar jag för att du verkar bo i trakterna och avfärdar platsen.
2015-06-08, 20:34
  #128
Medlem
Rumpelstiltskinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Det första ställe man skall leta igenom noga är Cafét. Mördaren kan ha gömt henne där. Kanske i frysboxen.

Du tror inte att man redan letat efter spår inne på Caféet alltså? Suck..

Oerhört skrämmande detta, får som många andra dåliga vibbar av hela grejen. Man får hålla tummar och tår att hon av någon dum tonårsorsak håller sig undan självmant men det känns inte så troligt.

För mig som aldrig ens varit i detta område. Vad finns det i och omkring? Jag tänker på pundare, flyktingar etc etc. Är det ett litet område där alla känner alla? Får av någon underlig orsak en känsla av att caféet ligget på landet men där har jag säkert fel?!
2015-06-08, 20:34
  #129
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Nu vet jag inte vad en integralhjälm är men det har mig veterligen inte framkommit exakt hur hjälmen ser ut, nej. Men av bilderna att döma när jag sökte på "integralhjälm" på internet så tycker jag att det ser ut som den typen av hjälm dagens unga använder (med visir). Men du har förstås rätt i att mitt antagande kan vara fel och att en "öppen" hjälm förstås inte dämpar skrik.

Åker man ända från Skövde då har man nog en integralhjälm som dämpar skrik.
2015-06-08, 20:35
  #130
Medlem
Hoppas att hon återfinns oskadd! Men man får tankarna till mp3 mannen som bor i skövde nu eller vart han tog vägen efter blivit släppt efter badhus incidenterna!
2015-06-08, 20:36
  #131
Medlem
Vad var det för händelse som hänt dagen innan som någon från caféet berättat om?
2015-06-08, 20:36
  #132
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
aa och han hade sån hockeymask på sig.

Så du tror detta är ett helt "vanligt" mord eller kidnapping? Berätta varför du tror att det är mer sannolikt att hon är förd bort från cafét och man därmed inte bör leta inne i cafét först och främst?

Det finns inget som tyder på att hon frivilligt håller sig undan.

Vart skulle du gömma en kropp snabbt om du ville smita från en brottsplats? Exempelvis ifrån ett misslyckat rån?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback