Har följt tråden ganska mycket och här är lite av mina tankar/spekulationer.
Lisas sms om att hon är på väg hem sänds kl.18.23
Mobilen är av (lågt batteri, eller avstängd av annan person) kl.18.30
Pappan kör för att leta, anländer till caféet kl. 21.00.
Där har vi ett gap på 2½ timme, gott om tid för att begå ett brott.
3 tjejer var kvar när caféet stängdes, så jag antar att allting var låst och klart när de gav sig iväg.
Så jag undrar lite om ladan, den låg på motsatt sida av vägen av caféet. Kan GM ha tvingat med sig henne dit för att våldföra sig på henne, alternativt försökte hon fly in dit?
Området ser inte direkt tätbebyggt ut på aftonbladets karta, ligger caféet ganska ödsligt så kanske någonting hände inne i ladan utan att någon hörde nåt.
Om jag förstått fyndplatserna rätt så har fynd gjorts i närheten av en grusväg (alltså inte längre in i skogen?), alla fynd görs i södergående riktning från caféet. Om de alla är i närheten av en grusväg kan ett fordon ha använts, är det däremot i skogen så gissar jag att GM färdats till fots.
Sen funderade jag lite kring mobiltelefonen. Att slänga ut den från en bil säkerställer ju inte att den totalförstörs (den kan landa mjukt etc). Alternativt stanna bilen, gå och slå sönder den mot en sten eller GM gick tills fots, och strödde ut Lisas tillhörigheter lite varstans samt slog sönder hennes mobiltelefon.
Frågan är hur GM transporterade Lisa ifall ett fordon inte användes, kanske under hot eller så blev hon buren.
Jag befarar att något fruktansvärt hänt denna unga tjej, mina tankar går till hennes familj och anhöriga.