Citat:
Frågan man kan ställa sig om detta var första gången eller om det finns någon eller några försvunna och nedgrävda flickor i Litauen eller på någon annan plats där sällskapet uppehållit sig tidigare.
Tror nog att det är sannolikt, att predatorn då undkommit, en flicka i Litauen genererar knappast samma sökande och intresse som det gjorde i detta fall.
Polisen bör nog undersöka detta, i det fall de inte redan börjat.
Kanske var detta rovdjurets första försök och grova brott, men det är långt ifrån säkert att LH var debuten för rovdjuret från Litauen.
Tror nog att det är sannolikt, att predatorn då undkommit, en flicka i Litauen genererar knappast samma sökande och intresse som det gjorde i detta fall.
Polisen bör nog undersöka detta, i det fall de inte redan börjat.
Kanske var detta rovdjurets första försök och grova brott, men det är långt ifrån säkert att LH var debuten för rovdjuret från Litauen.
Det är mer sannolikt att denne Litauer är en brottsling som kommit undan tidigare, än att detta skulle vara första gången han begår ett brott.
Att skaffa alibi via mamma är banalt, när det vore mer logiskt att utgå ifrån att det inte berör en, om man är oskyldig!
Det som gör litauern banal, och själva brottets genomförande banalt är brottsplatsen och att han håller sig inom bekanta områden, där han är bekant och trygg.
Litauen är ökänt för sin brottslighet och traficking, med kvinnor och barn som ingen verkar sakna. Det som ger mig starka vibbar är just brodern och frun som inte vill bli inblandade och inte envist vidhåller storebrors oskuld som familj brukar göra.
Det är ett hänsynslöst brott med med ung flicka som offer. Drifter, sex och andra komponenter som innebär att det vore unikt om gärningsmannen plötsligt blev denna slags brottsling vid en relativt hög ålder. Jag tror som dig, att det hänt en hel del innan som familjen känner till och att det finns ouppklarade brott där Litauern kommit undan. Min tanke är att han har kommit undan tidigare, och därför vågar begå detta brott i Sverige, i de omgivningar han bor och har sin försörjning. Hans kalkyl bygger på erfarenheten att det är riskfritt. En kalkyl på hur brott hanteras av polis och allmänhet i Litauen!
Som Litauer anställd som dräng och allt i allo har han ingen vetskap om hur vanliga svenskar lever och håller ordning på sina flickor. Vi har inga flickor som dagligen köps och säljs inom och utom landet, som ingen saknar eller utreder. Det som pågår med unga flickor i Östeuropa tolereras inte i sverige.
Jag tror på ensam gärningsman; den äldre Litauern. Familjen blev inblandade när brottet var fullbordat. Det får mig att undra om frun och lillebror var så förvånade! De vet nog en hel del som gör att de vill distansera sig. Därav förklaringen till att de släptes, och fick åka hem.
Slutligen så vill jag särskilt påtala att en flickkropp väger lätt som en fjäder för en grovarbetare från Östeuropa! 50 kilo är två säckar betong, en halv skottkärra med grus, ingenting att lyfta i jämförelse med med de lyft dessa grovjobbare gör dagligen på ett bygge eller på bondgården. Det är just därför de är anställda! Min slutsats blir därför en ensam gärningsman. Ett okomplicerat brott, trots vidrigheten.