Citat:
Ursprungligen postat av
Dripatologi
Gissar att yppandeförbudet hävs inom 1 vecka
Det får man verkligen hoppas på!
Jag har ändrat uppfattning om yppandeförbudet. Från att jag såg fördelarna och hänsyn till utredningen och Lisas familj, har jag insett att yppandeförbudet har satt i gång fantasier ännu sjukare än själva brottet!
De har fått rätt gärningsman. Jag tror det handlar om en fantasi om sex och unga flickor hos gärningsmannen, och att det just blev Lisa är en slump. Det var flickan som var kvar sist som blev offret. Det finns inga konspirationer, alternativa gärningsmän, beställningar på flicka eller någon annan gärningsman som känner familjen eller Lisa som är inblandad.
Det var samma sak med lilla Engla. Hade hon inte varit ensam den dagen hon sammanstrålade med äcklet Eklund så hade hon levt i dag. Men antagligen så hade Eklund varit på spaning och hittat ett annat offer.
Detta mord har inget med brottsoffret att göra. Det är just spekulationerna om detta som gör denna tråd äckligt läskig!
Det är ofta slumpen som gör att någon blir brottsoffer. Lisa var ensam på samma plats som en vålstäktsman och en mördare.
Det var inte Lisa mördaren ville ha, det var en sexuell fantasi som ska förverkligas. Jag tror inte ens Litauern såg vilken flicka det var förrän han kom nära, påbyltad som Lisa var färdig att påbörja sin resa hem på motorcykel.