Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-21, 20:15
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Så det är din fasta övertygelse att GM är någon annan än den häktade balten?
Trots vad som framkommit? Hur kan du bara bortse från dessa "väsentliga bevis" som
man hänvisar till igår. Chefsåklagaren som nu handlägger fallet uttryckte sig nämligen så.

Du vill likafullt att man ska bedriva en annan "hemlig, paralell utredning" trots att allt
nu talar för den häktades skuld? Varför i alla världen ska man behöva göra det då?
Jag begriper det bara inte. Hur tänker du människa? Eller tänker du inte alls?
Och vad fanken menar du med det sista du skriver?
Om man med teknisk bevisning bortom alla rimliga tvivel kan säkerställa att ingen annan
än NB kan ha utfört mordet så ska han få komma undan ändå med "brott mot griftefriden"...?
Eller har jag missförstått dig totalt?

Om NB verkligen skyldig till att ha bragt Lisa om livet så ska han väl inte få slippa undan
så lätt.

Så klart att Litauen MGM ska straffas för mord om han är mördaren.

Men om istället någon kopplad till AJ familjen, det vare sig någon familj, vänner eller affärs kompanjoner etc, mördat Lisa och tx, AJ skyddat dom och på något sätt fått Litauen brodern/bröderna? att städa upp, ja då kan det ju mycket väl förklara evt. tekniska bevis som polisen säger dom har mot MGM och det kunde då evt sluta med att han åtalas för brott mot griftefriden.
2015-07-21, 20:16
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Har komenterat detta förut i tråden! Om just bagare/ bagarna, är för ena? O skulle en av dom va AJs frus son?

Så tycker jag att detta verkar vara känsligt, då nu sidan är nerstängd?

Obegränsat med rundgång i denna tråd. Sidan är INTE nerstängd. Upprepar INTE.
2015-07-21, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Svart SUV .
Det kan ju vara så att BO faktiskt har pratat med någon i en svart SUV några minuter innan hon skickat mess till sin Pappa .
Polisen vet vem det är och han är förhörd och avförd från utredningen .
Kan ju vara någon som själv kontaktat Polisen .

Beror ju på vilken suv som är avförd.

Hur vet man att detta är avfört från utredningen?

Enligt officiella uppgifter så var ju arbetskamraterna de sista som såg henne.

Sitter inne med nytillkomna fakta menar du?
2015-07-21, 20:20
Medlem
Nu var det väl inte på en pizzeria dom var utan hos "handlarn"
2015-07-21, 20:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannahj
Det pratas om att GM inte har haft tid att döda Lisa och sedan gömma undan kroppen och sedan skaffa sig alibi pa pizzerian. Det kan har gatt pa 15-20 min att valdta/forsoka valdta och sedan ett hart slag mot huvudet. Bryta nacken pa henne (inga blodspar) lasta in i bilen och gomma kroppen dar den hittades. Hade hon hjalmen pa sig kanske det inte fanns nagot hår av henne i bilen och med tur (vet ej hur pass stor chansen ar dock) lamnas inga spar kvar i bilen.

Det kan ha gått fort, och om det var oplanerat, vilket jag tror att det var därför att kroppen verkar vara hastigt dumpad men ändå gömd, så kan det tyda på att gärningspersonen har mördat förut.
2015-07-21, 20:23
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
"35-åringens advokat Inger Rönnbäck uppger att hennes klient är oförstående inför misstankarna om att ha utfört mordet på Lisa Holm.
– Han förnekar helt och hållet brott och kan inte alls förstå hur han hamnat i det här. Han är väldigt olycklig över det.
Hon kan inte kommentera eller ha en åsikt om de analyssvar som åklagaren anser stärker misstankarna mot 35-åringen.
– Jag vet inte något om dem. Det ska bli intressant när jag får ta del av mer uppgifter så småningom.

35-åringen kommer att motsätta sig en omhäktning på tisdag.
– Han vill ha en häktning prövad."

http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4159664-aklagaren-starkt-teknisk-bevisning-mot-35-aringen-

Det är ju tur att en forumpostare startat en insamling för honom och hans familj i alla fall då. Frågan är väl om han någonsin kommer ens höras talas om den dock.
2015-07-21, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Mordplatsen kändes säkrare. Det måste vara mycket otryggt att köra omkring med ett lik i lasten.

Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
Nja, hon är alltså 62 år och blir 63 år den 26 augusti. (Om man ska vara riktigt petig.)

Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Känsligt och känsligt...byt ut * mot bokstaven o i Fejjanadressen så är sidan inte ett dugg nerstängd.

Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Obegränsat med rundgång i denna tråd. Sidan är INTE nerstängd. Upprepar INTE.

Ingen rundgång på detta, då bagarna inte har varit uppe i tråden, har läst från sidan 1, o okej hoppade ett bar sidor nu, pga av rundgång av annat!
2015-07-21, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grubbelur
Jag tycker det är så jävla konstigt att man inte hört mer om MPs fynd och den kommunikation som sades ha lett till gripandet..

Jag menar det var ju en jävla massa folk å letade, info sprider ju sig fort och folk har jävligt svårt att hålla käft!
särskilt om nåt traumatiskt som säkert dom flesta inblandade ändå känner att det var, speciellt när det visade sig faktiskt vara ett mord

Många som behöver prata av sig och då borde det väl läcka ut lite väsentliga grejer som dom här personerna faktiskt
sett..

Eller avfärdas allt sånt i tråden som skitsnack? Finns det verkligen ingen från MP som kan berätta lite vad som setts, hörts å sagts när eftersökningarna pågick?

Nu låter jag som en nyfiken gammal kärring, jag ber om ursäkt..
Ett sönderrivet linne och Lisas bankomatkort har hittats av MP. En vän till mig vars släkting var med och gjorde fynden har berättat det. Tyvärr så vet jag inte var fynden gjordes eller när.
2015-07-21, 20:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Och Lisa som antagligen var ute efter sprit till avslutningen och midsommar. Det verkar finnas en spritkoppling i det här fallet också. Hmmmmm.

Det går ju inte att avfärda spritteorin rakt av tycker jag, ligger rätt i tid med spritinköp. En person med en svart SUV och som är i spritbranschen har en koppling till caféets omedelbara närhet, till fastighetsägaren genom dennes son, och är dessutom dömd sedan tidigare.

Dock vet vi inte om vittnesmålet om en svart SUV är sann, ingen har sett LW i området aktuell tid såvitt vi känner till, dessutom så sitter en annan man häktad på sannolika skäl för mordet.
2015-07-21, 20:31
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Beror ju på vilken suv som är avförd.

Hur vet man att detta är avfört från utredningen?

Enligt officiella uppgifter så var ju arbetskamraterna de sista som såg henne.

Sitter inne med nytillkomna fakta menar du?

Nej jag vet inte mera än nån annan , jag spekulerar .
Uppgiften om att arbetskamraterna är dom sista som såg BO är väldigt gamla nu , och vi vet inte vad som hänt sedan sen det blev Locket På i utredningen .
2015-07-21, 20:31
Medlem
PeoFallmos avatar
Varför skulle en pedofil ge sig på LH? Pedofiler gillar barn. Pedofiler brukar anse att när barnet börjar få kroppsbehåring är de för gamla.

LH var i stort sett vuxen. Glöm pedofilspåret!

Man kan ju anta att LHs utseende var det som tilldrog sig GMs uppmärksamhet. Överfallet kan vara en impuls men samtidigt riktat mot just LH. Tror inte att LH "var på fel plats på fel tid".
2015-07-21, 20:33
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det går ju inte att avfärda spritteorin rakt av tycker jag, ligger rätt i tid med spritinköp. En person med en svart SUV och som är i spritbranschen har en koppling till caféets omedelbara närhet, till fastighetsägaren genom dennes son, och är dessutom dömd sedan tidigare.

Dock vet vi inte om vittnesmålet om en svart SUV är sann, ingen har sett LW i området aktuell tid såvitt vi känner till, dessutom så sitter en annan man häktad på sannolika skäl för mordet.

Med all respekt, att Lisa skulle vara intresserad av vodka, förefaller uteslutet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in