2015-07-21, 12:31
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det här stämmer väldigt bra med din teori:

Har du något som stöder dina fetstilta påståenden?
Men den där gamle gubben är väl ganska gammal?
Dvs hade han ens kunnat göra något mot en 17-åring, även om han ville? En spark på gammelmansbenet så hade väl gammelmansbenet knäckts.
FAst han kan naturligtvis ha varit beväpnad, med nån kniv eller en grep eller så.
Och han hade väl sin vän med sig hela den helgen? Spanjor eller nån affärsman vad det nu var?
2015-07-21, 12:32
Medlem
Bönans avatar
Polisen har säkert den rätta mannen pgr av misstanken har stärkts ytterligare.. Polisen är ju inte dumma och håller kvar mannen annars.
2015-07-21, 12:34
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle9876
LH mördades i lada vid Blombergs gård.
LH fraktades på 4 hjulig MC till Martorps gård via markväg och åker.
LH hittades inte i Barack Martorp Gård.
LH hittades i Byggnad Martorps Gård
LH hittades styckad indränkt i Syra.
LH hjälm hittades vi vattenhål ca 100 meter från det som i folkmun kalla för Slottet.

Om det stämmer så kan man förstå lite av händelseförloppet.Om kroppen var indränkt i myrsyra - som används till slåtterkrossen - så kan det vara förklaring till att inte liklukten kändes. (Har hela tiden vart inne på att myrsyra använts för att inte liklukten skulle kännas)
Men....hur skulle allt det där hinnas med på 50-60 minuter? Av den nu häktade? Han hade inte tillgång till någon 4-hjuling!? Det pekar i så fall mot någon helt annan GM.
Det har talats tidigare om en 4-hjuling som tidigt var med inne i söket.Vad var det för en person och vem var ägare till 4-hjulingen?
2015-07-21, 12:34
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Då de inget hittat i några bilar och smidigare köra över ägorna med hög vetigration där bilar har svårt komma fram.
Det kanske stog sådana arbetsfordon bakom ladan, någon som vet detta?
Vad de hittat för spår i bilar vet vi inte eftersom i stort sett inget släppts från förundersökningen.
Det finns vägar i området så färd genom vegetation behövs inte. Flera av de saker som hittades var vid sidan av vägen.
2015-07-21, 12:36
Medlem
Citat:
Jag misstänker oxå transport med fyrhjuling med övertäckt last eller hjullastare/traktor med skopa i höjdläge

Misstänka får man göra
Men jag tror att alla fordon som AJ och hans anställda haft/har tillgång till varit objekt för utredning på ett eller annat vis.
Om man hittat något intressant i något fordon så har detta fraktats bort, om möjligt.
Baracken hamnar inom samma kategori, något hittades där, vi vet inte vad men det snackas om kroppen, klädesplagg, hjälmen m.m.
Fynd har gjorts i den, och därför fraktats bort.

Läste lite på omni igår innan läggdags, och de skriver "Boden där Lisas kropp hittades är borta" - Hur vet dem att hon hittades där? Det är mer troligt att hon hittades i ett skåp i den gula byggnaden inne på gården Martorp (nybyggda, förmodade personalboden). Men det har även snackats om skynke som dolde saker som plockades ut ur ladan där polisen klättrat in.

Är bara mina tankar. Som sagt, jag vet inte ett dyft, plockar bara lite av vad jag läst och bildar en uppfattning.
2015-07-21, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Han har nämnts tidigare i tråden PC.
Kan du hjälpa mig...PC?
2015-07-21, 12:38
Avstängd
Citat:
Kan du hjälpa mig...PC?

P*ers Clement på Facebook.
* - i
2015-07-21, 12:43
Medlem
http://m.lrytas.lt/naujiena.asp?id=14374210481436492074

Ant merginos kūno rasta N.Bilevičiaus DNR pėdsakų.

På flickans kropp hittades DNA spår från NB.

Enligt lt nyheter.
2015-07-21, 12:43
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bönan
Polisen har säkert den rätta mannen pgr av misstanken har stärkts ytterligare.. Polisen är ju inte dumma och håller kvar mannen annars.
Är inte polisen dumma?
Polisen åtalade ju Christer Pettersson, så säkra var de ju på hans skuld. De fick tillomed domstolen med sig. Men de äkta juristerna högre upp förstod ju vilka intetsägande "bevis" de kom med och släppte fri honom till slut.
Och det var ändå ett statsministermord, inte "bara" en liten flicka som här.
Dvs, var polisen så dumma när det handlade om något så högprioriterat - hur vill du vi ska betrakta polisen nu då, när det är en vanlig civilperson?

Eller Thomas Quick-fallet?

Här har du ett fall som påminner lite om Lisa-fallet:
http://www.aftonbladet.se/incoming/article20191854.ab

Dvs den som polisen misstänkte var den person som liket påträffades hos.
Ungefär som balterna och Lisa. Lisas kropp påträffades på balternas arbetsplats.
Konstigt nog är det inte ägaren som misstänks, utan de tre unga Utlänningarna. Självklart är det enklare att tro en utlänning om ont än tex bygdens framgångsrika godsägare.
2015-07-21, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Misstänka får man göra
Men jag tror att alla fordon som AJ och hans anställda haft/har tillgång till varit objekt för utredning på ett eller annat vis.
Om man hittat något intressant i något fordon så har detta fraktats bort, om möjligt.
Baracken hamnar inom samma kategori, något hittades där, vi vet inte vad men det snackas om kroppen, klädesplagg, hjälmen m.m.
Fynd har gjorts i den, och därför fraktats bort.

Läste lite på omni igår innan läggdags, och de skriver "Boden där Lisas kropp hittades är borta" - Hur vet dem att hon hittades där? Det är mer troligt att hon hittades i ett skåp i den gula byggnaden inne på gården Martorp (nybyggda, förmodade personalboden). Men det har även snackats om skynke som dolde saker som plockades ut ur ladan där polisen klättrat in.

Är bara mina tankar. Som sagt, jag vet inte ett dyft, plockar bara lite av vad jag läst och bildar en uppfattning.

Jodå misstänka är gratis
Jag tror dom du att alla fordon på gården bör vara undersökta , bilar lättare att undersöka än en arbetsfordon som lätt kan tvättas av med maskinrengörning och högtryck
2015-07-21, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
P*ers Clement på Facebook.
* - i
Det kan mycket möjligt ha varit han som kört och letat med sin fyrhjuling dagen efter. Han verkar vara ute och köra rätt mycket med sin fyrhjuling. Men vad vill ni komma med det? Letar ni fortfarande andra GM? Trots att misstankarna stärkts och att det med all sannolikhet blir åtal i september?
Det FINNS bevis som knyter 35-åringen till Lisa, vi vet bara inte vad än!
2015-07-21, 12:49
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Är inte polisen dumma?
Polisen åtalade ju Christer Pettersson, så säkra var de ju på hans skuld. De fick tillomed domstolen med sig. Men de äkta juristerna högre upp förstod ju vilka intetsägande "bevis" de kom med och släppte fri honom till slut.
Och det var ändå ett statsministermord, inte "bara" en liten flicka som här.
Dvs, var polisen så dumma när det handlade om något så högprioriterat - hur vill du vi ska betrakta polisen nu då, när det är en vanlig civilperson?

Eller Thomas Quick-fallet?

Här har du ett fall som påminner lite om Lisa-fallet:
http://www.aftonbladet.se/incoming/article20191854.ab

Dvs den som polisen misstänkte var den person som liket påträffades hos.
Ungefär som balterna och Lisa. Lisas kropp påträffades på balternas arbetsplats.
Konstigt nog är det inte ägaren som misstänks, utan de tre unga Utlänningarna. Självklart är det enklare att tro en utlänning om ont än tex bygdens framgångsrika godsägare.

Kan mycket väl varit CP som utförde det i koma tillstånd.

TQ är orelevant tycker jag.

Tycker inte det var någon likhet i Tk´s fall!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in