Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-12, 14:06
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Det var jävlarimig bra rutet"!

Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Tack! Det var jävlarimig bra rutet. Här hänger man som en annan galning. Be dem om ursäkt från mig. Det var nog därför förstod jag snart efter som jag kände att jag borde gå på begravningen även om jag tvekade mycket. Som ett förlåt från oss här. Ville försöka hedra henne och familjen på något sätt. Dumt kanske.

Har också tänkt på att det var konstigt att det kom ut vad hennes far arbetade med. Det förstår man ju att han nu inte längre kan göra.

Ja det var det verkligen! Bland det bästa jag har läst på ett bra tag i tråden.

Be hennes familj om ursäkt även från mig.

Nej jag tycker inte alls att det var dumt gjort av dig. Tycker det istället var mycket bra gjort för att du ville hedra henne och familjen. Detta var det enda du kunde göra.
2015-07-12, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007
Hur faan är det ens möjligt att media får tag denna info angående faderns yrke, detta är ju som sagt otroligt väl skyddade uppgifter där väldigt få inom försvarsmakten känner till dessa uppgifter, och nej, polisen har definitivt inte tillgång till dessa uppgifter, så hur f-n hat detta kunna kommit ut?

Det är en bra fråga, men frågan är om det kan utredas över huvud taget,
källskyddet är inskrivet i grundlagen, men hur det fungerar
i sådana här fall har jag ingen aning om.
2015-07-12, 14:10
Medlem
Kollaanristis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det är en bra fråga, men frågan är om det kan utredas över huvud taget,
källskyddet är inskrivet i grundlagen, men hur det fungerar
i sådana här fall har jag ingen aning om.
Man kan fråga sig hur uppgiftslämnaren tänkte där? Det måste ju vara någon av hans kollegor.
2015-07-12, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollaanristi
Därför att gästarbetaren i detta läget inte är misstänkt för brott mot griftefriden utan mord.
Åklagaren skulle anklaga för mord, dråp, vållande till annans död och griftefridbrott.
För mord, dråp och vållande till annans död fordras starka bevis och därför kunde han inte fällas för de brotten, däremot skulle det gå bra att fälla honom för griftefridbrott.
Med griftefridbrott räcker det med att antaga det är han som flyttat kroppen från brottsplatsen till fyndplatsen.
2015-07-12, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag tror inte hon känner GM, jag tror att det en våldtäkt/våldtäktsförsök som slutat
med mord. Min teori.

Krävs ganska starka motiv för att våldta och mörda någon om man nu inte bara är sinnessjuk. Det lär nog inte vara första gången han gör det heller om det nu är så.

Kanske det man letar efter i ladan.
Senast redigerad av 8332 2015-07-12 kl. 14:14.
2015-07-12, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
OT-fråga egentligen, men borde inte den här vägskylten sitta på andra sidan vägen, när man färdas från andra hållet? Nu känns det som den sitter efter säteriet och andra byggnader. Åker man vidare från caféet/ladan så är det bara en väg utan byggnader tills nästa by.

Eller är jag helt ute och snurrar?

http://media.shootitlive.com/IYwH0A5W0mYwPoWgnAZy5OjMcD2/1200.jpg?project_id=goteborgsposten/514

Du har helt rätt, har själv tidigare reflekterar över detta, något konstigt val av placering
2015-07-12, 14:20
Bannlyst
När får vi veta hur Lisa dog och det? Hur länge hade hon legat död tex det kan dom lätt ta reda på med insekter
2015-07-12, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Om man nu leker med tanken att åklagaren anser att han inte kan bevisa mord/dråp utan åtalar för brott mot griftefriden...
Så du menar att om MG kan bevisa att någon annan visste var kroppen fanns så kommer han att klara sig?
Om han bevisar att exempelvis brodern, makan eller godsägaren visste vad kroppen fanns så har han gett dessas huvuden på ett silverfat till åklagare och dom kan dömas för skyddande av brottsling.
MG behöver inte bevisa att andra kan ha flyttat kroppen, det är upp till åklagaren att se till att det är ställt utom rimlig tvivel att det är MG som flyttat kroppen.
Det är helt rätt, åklagaren utgår ifrån att ingen annan visste var Lisas kropp fanns än MG, om brottsplatsen finns på annat ställe än fyndplatsen är det MG som flyttat kroppen, det är självklart.
MG kommer att bli dömd för griftefridbrott.
Om MG kan bevisa att andra visste var kroppen fanns klarar han sig.
2015-07-12, 14:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
När får vi veta hur Lisa dog och det? Hur länge hade hon legat död tex det kan dom lätt ta reda på med insekter
Ja det kan man undra? Vad är det som är så ekseptionellt med just det här fallet
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007
Hur faan är det ens möjligt att media får tag denna info angående faderns yrke, detta är ju som sagt otroligt väl skyddade uppgifter där väldigt få inom försvarsmakten känner till dessa uppgifter, och nej, polisen har definitivt inte tillgång till dessa uppgifter, så hur f-n hat detta kunna kommit ut?

Polisen fick tilllgång till de uppgifterna när han ringde in ochh anmälde Lisa saknad.
En SOG ringer inte 11414, - de har egna kontakter högre upp som beordrar åtgärder utan att någon underordnad polis frågar varför. Enligt GT var det uppgifter från en polis som läckte till dem.
Lägg ockå märke till hur han omedelbart fick ut sina kollegor i sökandet. Det är inte vem som helst som lyckas med det.
Avslutad
Är ÖB inblandade i det pga av pappans yrke?
2015-07-12, 14:24
Avslutad
Locket på är det som gäller

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in