Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-07, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag har svårt att tänka mig att detta någonsin kommer att erkännas. Det är så hemskt detta som kom att hända Lisa så det går nog inte att erkänna. Hur mycket bevis som än kommer att framläggas.

Jag däremot, tillskillnad mot GW, så känner jag mig övertygad om att detta är rätt person som sitter häktad.

Sedan är det en annan sak om han/de kommer att erhålla sitt rättmätiga straff!

Du vet ju ingenting hur kan du vara övertygad?????????
2015-07-07, 14:57
Avslutad
Finns det inga häktningsförhandlingar?
2015-07-07, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Mellanting jippo och cirkus
http://y.cdn-expressen.se/images/a7/af/a7af6d42c168441f8d03408cbf9412b4/16x9/645@70.jpg

å ta mej fan har de inte skaffat en insamling också, ger Englavibbar av allt ståhej, så det kommer troligen någon exklusiv intervju och kanske rentutav en liten bok vart efter

Pengar löser allt ??????????
2015-07-07, 14:59
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Finns det inga häktningsförhandlingar?

Det har förevarit en häktningsförhandling och en omhäktningsförhandling beträffande den äldre brodern.
2015-07-07, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Enligt nyheter24 skall det tidigare hittats en ring i anslutning Medelplana kyrka.
Den ligger ju norr om gårdarna och ganska nära en Camping.
Känns inte direkt varmt men bor det inhyrda arbetare på Campingen?
Eller bodde skall jag väl kanske skriva för i så fall har de väl snabbt dragit vidare.

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/800590-ring-ska-ha-hittats-i-sokandet-efter-lisa

Ganska tidigt i tråden tog någon upp en vit skåpbil tillhörande utländska arbetare som jagat stugor på en camping utanför Lidköping. De ska tydligen åkt kort inpå hennes försvinnande. Det har även tidigare nämnt att något sett en vit skåpbil i området i samband med att hon försvann. Jag antar att polisen redan kollat upp de spåren..

Jag har läst från och till sista perioden, vad hände med bilen de hittade utanför Skara, var den intressant för polisen?
2015-07-07, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Mellanting jippo och cirkus
http://y.cdn-expressen.se/images/a7/af/a7af6d42c168441f8d03408cbf9412b4/16x9/645@70.jpg

å ta mej fan har de inte skaffat en insamling också, ger Englavibbar av allt ståhej, så det kommer troligen någon exklusiv intervju och kanske rentutav en liten bok vart efter

Fy fan vilket media cirkus det har blivit hade jag varit förälder hade jag inte vilja ha 100 okända personer på min dotters begravning. Låt dem sörja ifred.
Detta är rätt osmakligt. Skäms på er svenska folket.
2015-07-07, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Fy fan vilket media cirkus det har blivit hade jag varit förälder hade jag inte vilja ha 100 okända personer på min dotters begravning. Låt dem sörja ifred.

Idiot, föräldrarna som ville att alla som vill fick komma.
2015-07-07, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility

Det är ju föräldrarna som bestämt att de ska ha skärm utanför kyrkan och som velat att folk ska komma till begravningen. Det krävs ju att folk kommer så de kan samla in pengar till sin fond.
2015-07-07, 15:15
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Hade det funnits teknisk bevisning som rör den yngre brodern hade han inte blivit släppt. Kan ju komma in analyser nu efteråt som även kan binda honom till mordet.

Fast nu finns teknisk bevisning som binder den häktade/BO och då säger all logik att chansen att de haffat rätt man är mycket god.

Därför finns det ingen risk att de kan skylla på varandra.

Ja, chansen att de haffat rätt person är mycket god men att det inte finns någon risk att de kan skylla på varandra håller jag inte med om.

Den äldre brodern kan ju faktiskt hävda att det finns motiv för den yngre att sätta dit honom för mordet och därmed ha placerat bevis och ljugit i sina vittnesmål. Kan då hans försvar göra gällande att möjligheten till ett alternativt scenario funnits, och att den tekniska bevisningen kan ha andra förklaringar kan bevisläget bli svårt.
Allt hänger i så fall på styrkan i den tekniska bevisningen. Och om den vet vi inget, inte GW heller vad det verkar. Men han refererar ju främst till brottsmål som till viss del liknar detta, och konstaterar att han i några fall varit övertygad om att rätt person stått inför skranket men inte kunnat dömas.
Han går på statistik helt enkelt och då den inte är så bra i liknande fall uttrycker han en oro. Möjligt att han har andra, mer själviska orsaker att skriva som han gör, det vet jag inget om. Men jag uppfattade honom inte som att han tror att åklagaren är fel ute, utan bara att bevisläget kan bli komplicerat.
2015-07-07, 15:26
Medlem
Qwarts avatar
"Lars Friedner, hovrättsråd i Göta hovrätt i Jönköping säger att det är sannolika skäl till att han gjort sig skyldig till det här brottet."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6205057
(vet inte om detta redan är länkat)
2015-07-07, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Orkar inte heller leta fram detta i denna gigantiska tråd.

Strax efter kl. 18.23 så skall hennes mobil ha börjat att röra på sig i södergående riktning. Omkring kl. 18.30 stängs denna av på ett felaktigt sätt.

Det är ett antagande men inte bekräftat, ej heller bekräftat om mobilen stängts manuellt med ett "hej då" till mobilcellen/nätet eller helt enkelt dött. Det lär sannolikt komma fram i signaleringslistor gällande hennes mobil i FUP.

Men att länsman haft någon känning att det farit söderut utifrån hur man koncentrerade söken är att antaga, sen hittade de mobildelar på olika platser stärkte deras teori.

Jag tror dock att mobilen har försvunnit från nätet i anslutning till cafe't framförallt när man hade sökcirkeln på 300m med cafe't som utgångspunkt. Man uttalade sig också initialt att finns hon inte inom 300m så kan hon vara långt borta.

Tycker det antyder att mobilen lämnade nätet i omedelbar närhet till cafe't och man kände till detta genom mobilspårning och masttömningar. Just masttömning kan ge vid hand att mobilen inte förflyttats norrut och då rimligen måste byta mast, den har funnits kvar inom cellen hela tiden intill den lämnade nätet, därav sökkoncentrationen söderut.
2015-07-07, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x824
LIVE-rapportering i form av kommentarer från begravningen hittas här:

http://www.skaraborgslanstidning.se/article/folj-lisa-holms-begravning/

Hela detta spektakel som alla frossar i med skräckförtjusning är djupt osmakligt, som ett gladiatorspel eller avrättning på bytorget på medeltiden. Yuck.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in