Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-09, 23:14
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Dun har rätt, det hade antagligen inte ändrat någonting. Hon hade knappast hittats tidigare för det. Tycker vi kan lägga ned diskussionerna om handsken. Vi kommer ingen vart med det.

Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hade det gjort någon skillnad om de hade hittat handsken på söndagkvällen?

Jag tror inte det spelade någon större roll om handsken hittades på söndagkvällen eller måndag förmiddag. När den hittades på måndagen så ledde den inte till ett direkt gripande eller att LH återfanns den dagen.

Citat:
Man behöver inte heller vara kärnfysiker för att inse att det ligger i de andra tvås intresse, oavsett vad de har sagt.

Håller med dig. Det dom sägs av brodern och frun kan tas med en nypa salt. De gör väl allt för stt komma ut och inte sitta häktade för mord och skyddande av brottsling.

[

Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Kanske svårt att klösa med moppehandskar på!
2015-07-09, 23:14
Medlem
f839444s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Det är fakta.

Ingen gissning. Ingen tolkning.
Hej Utredaren.
Kan du kommentera detta inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av siamgaro
Jag har tänkt lite på en sak, vilket inte riktigt har att göra med de Saker ni diskuterar just nu.
Jag talade med en bekant till mig som har arbetat mycket med avlidna personer och denne berättade för mig att de inte låter anhöriga se den avlidne om kroppen legat längre än två dygn då kroppen sväller och inte längre är speciellt fager.
Om nu föräldrarna faktiskt fick identifiera henne så måste hon levt senast två dygn innan de hittade henne om hon inte legat oerhört kallt (då kroppen inte sväller).

Stämmer det här?
2015-07-09, 23:15
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Utan att vi vet något så kan även detta scenario vara fullt möjligt.

Ett par starka händer runt en smal hals.

Och har hon handskar på sig kan hon inte klösa och riva händerna på GM.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Kanske hade det klassats som "särskild händelse" snabbare? Alltså att mer resurser lagts på söket snabbare.

Någon som vet om militär var med på söket?

Dom var med redan på söndag kväll. Pappa ringde sina kompisar.
Dom var där innan polis.
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Dun har rätt, det hade antagligen inte ändrat någonting. Hon hade knappast hittats tidigare för det. Tycker vi kan lägga ned diskussionerna om handsken. Vi kommer ingen vart med det.

Men alla pusselbitar är väl viktiga att få ihop för att kunna hitta den försvunne?
Troligtvis hade hon nog inte hittats tidigare, men vad vet man, det hade ju kunnat knytas till en gärningsman och på det viset hittat henne snabbare?
Sedan finner jag det otroligt att hundar fått sökt i ladan redan under söndagen utan att ha hittat handsken om den då fanns där? För mig så verkar det som inte spårhundar satts in alls under söndagen?
Eller har jag fel?
2015-07-09, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Dessutom (valde?) AJ att peka ut den äldre som särskilt betrodd att röra sig fritt.

Tror inte alls att de två andra pekade ut den nu häktade - snarare tvärtom.

Har du varit du med vid förhör av AJ? Eller hur kan du veta vad han har sagt till polisen?
2015-07-09, 23:18
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noname11
Katter KAN flytta på saker! 😉

Håller med, katter kan flytta på saker men av någon outgrundlig anledning gör de det bara inte.
2015-07-09, 23:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
Blev Lisa strypt?

Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Och har hon handskar på sig kan hon inte klösa och riva händerna på GM.

Hade hon båda sina mopedhandskar på sig då detta ev. skedde så hade hon inte kunna göra det. Ej heller om hon låg på magen med mördaren sittande ovanpå henne.

Om hon hade hjälmen på sig hade det nog blivit något svårare. Åtminstone bakifrån.

Vet ej om hon använde sig av en halsduk eller scarf?
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-07-09 kl. 23:23.
2015-07-09, 23:20
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Det förutsätter att det var någon av de misstänkta som ströp.
Ja, men det är ju det galningarna i tråden gapar om, att det var den häktade.

Men eftersom han inte är sårad så blir det svårt att motivera det med annat än bara dum vilja.

Om någon Annan hade strypit henne, dvs som bor i eller kring byn - då hade någon gått omkring med rivsår i ansiktet. Det hade folk lagt märke till.

Kanske det finns någon som inte visat sig på flera veckor direkt efter hon försvann?
Isf är det Extremt misstänksamt.

Och som jag sagt innan - om hon inte blev strypt, så blev hon mördad med kniv etc, och då borde det finnas blod. Men det finns inget blod vid mopeden/caféet.

Hon körde därifrån på egen hand.
Och någon annan, mördaren, körde tillbaka mopeden. Sprang därifrån fort och tänkte inte ens på nyckeln.
2015-07-09, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Har du varit du med vid förhör av AJ? Eller hur kan du veta vad han har sagt till polisen?

Den äldre av dem är så skicklig att han är konstruktör till olika saker som vi diskuterar, och därför rör han sig lite fritt.

http://www.expressen.se/gt/markagaren-det-ar-en-sadan-tragedi/
2015-07-09, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Om GM var ute efter ett knull via våldtäkt så kan han ju inte mörda henne omgående. Då får han ju knulla ett lik och det är ju nekrofili. Visst, nekrofili förekommer men måste vara en tämligen ovanlig företeelse.

Så om vi förutsätter att GM är normalt funtad i det avseendet så måste han ju hållt offret vid liv tills våldtäkten var avklarad och då blir frågan:
Var skedde våldtäkten?
Var skedde mordet?

För jag kan väl inte tänka mig att en icke-nekrofilisk våldtäktsman dödar sitt offer direkt och "fan med, jag glömde visst knulla henne först"

Öh? Antingen är man väl nekrofil eller inte?
2015-07-09, 23:23
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Men alla pusselbitar är väl viktiga att få ihop för att kunna hitta den försvunne?
Troligtvis hade hon nog inte hittats tidigare, men vad vet man, det hade ju kunnat knytas till en gärningsman och på det viset hittat henne snabbare?
Sedan finner jag det otroligt att hundar fått sökt i ladan redan under söndagen utan att ha hittat handsken om den då fanns där? För mig så verkar det som inte spårhundar satts in alls under söndagen?
Eller har jag fel?

Det där var på söndagkvällen hon försvann. På måndagen när man ska sätta igång att jobba hittas handsken. Så det handlar inte ens om ett helt dygn efter hon försvann som den hittades. Ändå dröjde det till fredagen innan någon togs in till förhör. Så handsken verkar inte ha haft alltför stor betydelse för skeendet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in