Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-08, 16:28
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
HJ är inte gift. Jag gissar att barnen bor och går i skola i Stockholm på vintrarna, och bor med pappa i Källby på somrarna. Att dottern, 18 år, bytte folkbokföringsadress vid skolavslutningen kan ha med skolgången att göra. Sonen, FJ, är född 2001.

Ok tack
Så menar du då att NGJ bor i Spanien på somrarna?
Och att han då sannolikt bott på Källby adressen när Lisa försvann?
2015-07-08, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Om det inte spelar nån roll, kan det ju använts vita hela tiden eller blå hela tiden, så varför i så fall byta?
Kan tänka mig att frågeställaren undrar kring om de vita respektive blå kläderna, har olika syften i sitt användande?

Vet inte hur det var med engångsoverallerna just i det här fallet. Men kan säkert vara bara en slump att det var olika färger. De finns i lite olika modeller, olika "märken" och priser.. Kanske var de vita slut när de köpte in, eller just den här arbetsgruppens inköpare handlar någonstans där de har den blå modellen...
Vi har ibland lite udda färg eller modell även på mitt jobb, när den "vanliga" modellen är restad hos leverantören.
2015-07-08, 16:31
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Ser ut som stolar till höger och teknikern tittar in i ett omklädningsskåp...

Någon "insider" var ju tvärsäker dagarna efter Lisa hittades att kroppen återfanns i ett skåp...
2015-07-08, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Pedofiler intresserar sig nog inte för sjuttonåringar.

Det där har väl också avhandlats tidigare. Du snöar in på patologiska pedofiler. De flesta är inte det. Oftast är det fråga om ett gränsöverskridande beteende där allt kan konsumeras. Unga, vuxna och djur.
Senast redigerad av nopomil 2015-07-08 kl. 16:36.
2015-07-08, 16:33
Medlem
le_flonks avatar
Första gången Lisa inte blir skjutsad till arbetsplatsen, blir hon mördad. Varför valde hon att åka moped? Vilka kände till, att hon skulle åka själv? Hade Lisa ett hemligt förhållande? Skulle hon möta sin älskare, efter arbetet? Är älskaren gift eller sambo? Ville Lisa att deras relation, skulle fördjupas? Krävde hon, att älskaren måste skiljas från sin sambo? Annars skulle hon offentliggöra deras relation? Är det möjligt att älskaren kände sig såpass pressad, att han mördade Lisa? Äger älskaren en fyrhjuling?
2015-07-08, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Någon "insider" var ju tvärsäker dagarna efter Lisa hittades att kroppen återfanns i ett skåp...

Kanske hade denna "insider" person sett denna bild?
2015-07-08, 16:37
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
I veckans brott's klipp om kriminaltekniker så användes både blå och vitt vid död kropp. (samtidigt av olika personer) Kanske inte är någon skillnad alls.
Det beror nog mest på vilken utrustning som finns i bilen. Vanliga polisbilar och civila krimmares kan jag tänka mig har den vanliga blå skyddsdräkten med huva, och kriminalteknikers och rättsteknikers bilar den vita. Rättsläkare brukar väl ha den vita också?
2015-07-08, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
MGM greps den tolfte och har alltså snart suttit och skakat galler i en månad så tillåt mig att tvivla på det där alibit. Om han hade kunnat visa ett klockrent alibi så hade han ju varit oskyldig och släppts på fri fot. Att han har varit och handlat strax efter att han har mördat BO tyder ju snarare på att han är en iskall psykopat som desperat försöker att skaffa sig ett hållbart alibi.

Klart att polis följt upp de häktades mobiler vart de befunnit sig mot vilken mast.

Säkert är hans uppgifter om var han befunnit sig vid tidpunkt inte överensstämmande med polisens framtagna uppgifter.
Fanns GPS i bil som MGM använt och som togs i beslag av polis?

Kan MGM plockat bort en del på mopeden så den inte fungerade när BO skulle hem. Sedan bara dyka upp och erbjuda hjälp med skaffa fram reservdel och ber henne följa med dit och tillbaka för hämta/skaffa fram den delen. Då kan BO självmant följt med i bilen.
2015-07-08, 16:38
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
OK, hade hans "flyttade" till Spanien något med det att göra?

När och var skulle dessa våldtäkter ha hänt? Och hur långa fängelses straff fick han?
Nu tror jag att du har irrat bort dig bland inläggen. Nils har inte begått några våldtäkter, han har åkt fast för fortkörning. Det var en annan person i tråden som tog upp det där med våldtäkter och jag svarade att det ryktet redan hade kollats upp tidigare i tråden och att Nils alltså INTE är dömd för några våldtäkter.
2015-07-08, 16:41
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
OK, hade hans "flyttade" till Spanien något med det att göra?

När och var skulle dessa våldtäkter ha hänt? Och hur långa fängelses straff fick han?

Strunta i det där med att AJ:s son skulle utfört våldtäkter x flera.
ChKa som postade detta är en ny användare som postat endast detta inlägg. Troligen har vederbörande lite långtråkigt på sommarlovet och tyckte det var kul att trolla lite.

Polisen känner garanterat till ev. serievåldtäktsmän med anknytning till trakten.
2015-07-08, 16:41
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
säkra källor. Men du lär läsa det på förstasidan imorgon.

Så fortsätt ni att spekulera för ni vill så gärna att något orealistiskt ska hända i ert liv....... men sorry det är över. GM var rätt GM precis som 98% av de som anhålls

Detta skrev "kellywomen" igår kl.23.47.

Så då frågade jag denna, varför det inte kommit ut i tidningen idag?

Sen blir jag påhoppad av en mupp, för att jag ifrågasätter denna persons uppgifter!
2015-07-08, 16:43
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av le_flonk
Första gången Lisa inte blir skjutsad till arbetsplatsen, blir hon mördad. Varför valde hon att åka moped? Vilka kände till, att hon skulle åka själv? Hade Lisa ett hemligt förhållande? Skulle hon möta sin älskare, efter arbetet? Är älskaren gift eller sambo? Ville Lisa att deras relation, skulle fördjupas? Krävde hon, att älskaren måste skiljas från sin sambo? Annars skulle hon offentliggöra deras relation? Är det möjligt att älskaren kände sig såpass pressad, att han mördade Lisa? Äger älskaren en fyrhjuling?

Det där med att LH åkte själv för första gången på moped är så tröttsamt och återkommande.

Kan det inte vara så enkelt att hon hade jobbat på stället i några dagar och precis fått moppen av sina föräldrar för att hon som självständig individ skulle kunna sköta sitt arbete själv resten av sommaren? Att lära sina ungar att bli självständiga individer är ju sådant som normala föräldrar med normala barn faktiskt gör...Sedan ser något avskum en möjlighet och det hemska skedde.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in