Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-09, 20:10
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Nä, du gör inte bort dig ett dugg.
Vilken tanke! Det finns säkert på bild någonstans, om det sparas, men det omgärdas säkert av massor av sekretess, juridik och mängder av teknikaliteter, eller hur jag nu ska uttrycka mig. Vilken grej, rena filmmanuset! Tänk vad många brott som kunde klaras upp då. Bara det att då anpassar sig brottslingarna efter det sedan så var det bra med det. Och än så länge kan det omöjligt användas som bevis. Men de bilderna skulle man bra gärna vilja se om det finns några. Jösses, där fick du igång filmkameran inombords.
Skönt att höra...
Men nog skulle det väl alltid kunna duga som bevis får man hoppas ifall man kan
slänga fram en fet jäkla förstoring av en bild framför en mordåtalad filur där denne
tvingas se sig själv ifärd med att göra något offer väldigt illa...svårt att förneka då
om det inte börjar kvidas desperat om att "det är inte jag, bilden är manipulerad, jag svär".

Ja, min inre kamera började också rulla på faktiskt...och så fick jag ganska osökt den
här thrillern i tankarna
2015-07-09, 20:13
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siamgaro
Alltså denne som jag pratat med gick med den gruppen som blev bortschasade och uppträdde hotfullt just då de hittade det sista fyndet, alltså "plagget", när de stod i telefonen med polisen för att informera om fyndet. Antar att detta var samma kväll som de greps och Lisas kropp hittades om jag minns rätt.
Jag vet vad fyndet/plagget är, det jag tycker är konstigt är varför media aldrig gick ut med det då det inte är mycket annorlunda fynd jämfört med de andra saker som hittats.
Jag kanske är helt blåst nu, men förstår inte varför det skulle hindra eller störa något i utredningen genom att dela med sig utav infon kring fyndet/plagget.
Skedde det här inne på Martorps område? Vid vilken byggnad?
2015-07-09, 20:13
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Absolut, visst är det så och kan vara så som du säger! Eller så togs artikeln bort med en smäll på fingrarna och aja baja och kanske mycket väl stämde men var för känslig i sitt slag?
Äääh, det går ju bara rundgång i alla teorier nu, är ju väl medveten om det....

Att någon skulle ha sett henne vid tiden för bortrövandet har jag svårt att se som en känslig uppgift. Det står ju ofta sånt i tidningar i samband med mord, dvs när BO sågs sista gången.

Jag tror att personen antingen trollade eller minns fel. Den första veckan läste jag och många andra i tråden allt som stod i tidningarna. Det vore otroligt att vi alla missade den versionen av en viss artikel.
2015-07-09, 20:15
Medlem
Tamborinos avatar
En sak som det varit rätt så tyst om är att en av tjejerna som åker från jobbet i bil säger något om att det stod en silverfärgad bil lite konstigt parkerad !
Hon säger inte var den stod vill jag minnas .
MGM har en sådan bil , och lägger man till att dom känt obehag av att bröderna stått och glott på dom så kan det vara så att Polisen redan från dag 1 haft bra koll på bröderna .
Det som sedan händer på Fredagen när MP möter dom blir droppen för Polisen " Nä nu jävlar tar vi in dom "
Vad tror ni ?
2015-07-09, 20:17
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
En sak som det varit rätt så tyst om är att en av tjejerna som åker från jobbet i bil säger något om att det stod en silverfärgad bil lite konstigt parkerad !
MGM har en sådan bil , och lägger man till att dom känt obehag av att bröderna stått och glott på dom så kan det vara så att Polisen redan från dag 1 haft bra koll på bröderna .
Det som sedan händer på Fredagen när MP möter dom blir droppen för Polisen " Nä nu jävlar tar vi in dom "
Vad tror ni ?

Vad har du för källa på att de som jobbat på caféet känt obehag av att bröderna stått och glott på dem?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zezo
Jag tycker snarare det är GM:s beteende som är konstigt. Varför stå och vänta i 10-15 minuter innan han slår till? Desto längre tid han väntar ju större risk att LH ger sig av med sin moped. En möjlighet kan vara att det är GM själv som uppehåller LH. En annan möjlighet är att GM dyker upp exakt efter LH har skickat sitt SMS till pappan 18:23. Isf har han tajmat det väldigt bra.

kom igen nu! har vi ingen fantasi???

balten jobbade ju hela tiden på platsen så han har väl gått runt där i området och rotat.

lisa har väl inte tänkt på det eftersom de alltid var där och jobbade på diverse saker.

om mgm är gm så är det antagligen så det gått till. mgm har tagit tillfället i akt helt enkelt.

så har jag hela tiden tänkt. inte för att jag är nåt snille.
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Fanns det hundar på plats på söndag kvällen?
Jag kan inte minnas att jag har sett någon uppgift om hur och när man har undersökt ladan. Men min tanke är att senast innan arbetarna börjar jobba på måndag morron så har man undersökt ladan ordentligt med hund. Man kan väl tippa på att de börjar arbeta vid 0800 eller nåt sånt så innan det måste ju ladan ha undersökts. Snuten kör ju knappast åttor runt arbetarna med hundarna.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2015-07-09 kl. 20:19.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Vad tror ni ?

Jag har tyvärr inte lyssnat på intervjuerna. I vilken intervju säger hon det om bilen?

Vad har du för källa på att de som jobbat på caféet känt obehag av att bröderna stått och glott på dem?
2015-07-09, 20:18
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Skönt att höra...
Men nog skulle det väl alltid kunna duga som bevis får man hoppas ifall man kan
slänga fram en fet jäkla förstoring av en bild framför en mordåtalad filur där denne
tvingas se sig själv ifärd med att göra något offer väldigt illa...svårt att förneka då
om det inte börjar kvidas desperat om att "det är inte jag, bilden är manipulerad, jag svär".

Ja, min inre kamera började också rulla på faktiskt...och så fick jag ganska osökt den
här thrillern i tankarna
Jee, och den filmen är bra.
Här är en välskriven artikel om satellitbilder även om den inte tar upp sådan brottsbekämpning som vi pratar om här något särskilt. Men ändå, tanken svindlar. http://www.fokus.se/2011/09/satelliten-ser-dig/
2015-07-09, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Skedde det här inne på Martorps område? Vid vilken byggnad?

Nu vet inte jag exakt vad som ligger var, men MP rörde sig på en åker/ett gärde och närmade sig litauernas gård, alltså i riktning mot deras hus. Då går litauerna fram till MP-gruppen då de stannat upp vid fyndet för att ringa polisen och informera. Litauerna ville inte att MP skulle gå längre eller röra sig närmare deras går och därför började de agera hotfullt.
Så det jag undrade var om infon kring detta fyndet kommit ut, men jag uppfattar det som att de fortfarande inte släppt infon kring det sista fyndet innan de grep litauerna och fann Lisa.
2015-07-09, 20:19
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner

Leta i början på tråden
2015-07-09, 20:19
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja polisen borde ha hittat handsken antingen på söndagkvällen eller senast på måndag morron. Även om det inte finns elljus i ladan så blir det ju ljust vid 03.00 och sen får man ju anta att polisen har ficklampor också. Hundarna går ju mest på lukt så för de kvittar det ju när man letar. Så för mig återstår då alltså två troliga förklaringar och det är antingen att handsken har legat gömd eller att den är planterad. Lutar starkt åt det senare.

Tror inte ett ögonblick på att Lisas mördare har varit så förslagen att denne planterat någonting alls. Det är ett scenario som främst förekommer på film.

Jag tror att handsken är tappad i samband med ett överfall. De andra grejerna är utslängda från en bil. Helt enkelt för att bli av med dem - inte för förvilla eller kasta skuld på någon annan.

Snubbar som begår oöverlagda våldsbrott (som jag tror att detta är) är inte smarta, men ibland kommer de undan för att de har tur.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in