Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-09, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
En sak som det varit rätt så tyst om är att en av tjejerna som åker från jobbet i bil säger något om att det stod en silverfärgad bil lite konstigt parkerad !
Hon säger inte var den stod vill jag minnas .
MGM har en sådan bil , och lägger man till att dom känt obehag av att bröderna stått och glott på dom så kan det vara så att Polisen redan från dag 1 haft bra koll på bröderna .
Det som sedan händer på Fredagen när MP möter dom blir droppen för Polisen " Nä nu jävlar tar vi in dom "
Vad tror ni ?

Är inte gloendet en trådsanning? Jag har inte sett nåt i media om att så varit fallet. Och varför skulle två +30 glo på nån 17åring öht. kan ju köpas över disk för en tusing eller två, varför krångla till det? så j-vla miss universum var varken LH eller dottern till ägarinnan av cafeet.
2015-07-09, 20:22
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siamgaro
Nu vet inte jag exakt vad som ligger var, men MP rörde sig på en åker/ett gärde och närmade sig litauernas gård, alltså i riktning mot deras hus. Då går litauerna fram till MP-gruppen då de stannat upp vid fyndet för att ringa polisen och informera. Litauerna ville inte att MP skulle gå längre eller röra sig närmare deras går och därför började de agera hotfullt.
Så det jag undrade var om infon kring detta fyndet kommit ut, men jag uppfattar det som att de fortfarande inte släppt infon kring det sista fyndet innan de grep litauerna och fann Lisa.
Det var alltså vid litauernas bostad det hände, inte vid Martorp 1,6 km därifrån. Om båda bröderna var med och en släpptes kan inte det vara den direkta orsaken till att en man sitter kvar.
2015-07-09, 20:22
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezetrol
måste vara enormt fönedrande för mgm:s fru.

om mgm är skyldig.

uppenbarligen har hon inte varit tillräckligt attraktiv för mgm.

och mgm har inte haft förmågan att vara otrogen genom att förföra utan behövt göra den lägsta, mest vidriga handling som finns!

Hans bror kan inte må så bra heller.

Om NB är skyldig skulle det vara intressant att veta hur mycket hans fru och hans bror visste om honom. De borde ju ha reagerat på NB's beteende på något sätt också. Har man begått ett sånt brott och det dessutom blir ett enormt pådrag så borde man känna en jävla ångest. Saknar han dessutom ett alibi eller ifall han befann sig i närheten av LH vid försvinnandet så bör de ha kunnat lägga ihop 2 + 2 ganska snabbt.

Frågan är om de klämt ur honom ett erkännande, jag skulle nästan tro det. Sen hur mycket de gjort för att beskydda honom vet jag inte. Kan vara så att både frun och brodern i sina sista förhör klarlagt hur allt ligger till och pekar ut NB som skyldig.
2015-07-09, 20:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jag kan inte minnas att jag har sett någon uppgift om hur och när man har undersökt ladan. Men min tanke är att senast innan arbetarna börjar jobba på måndag morron så har man undersökt ladan ordentligt med hund. Man kan väl tippa på att de börjar arbeta vid 0800 eller nåt sånt så innan det måste ju ladan ha undersökts. Snuten kör ju knappast åttor runt arbetarna med hundarna.
Om hundarna kom redan på söndagkväll så var det troligen redan då ladan var genomsökt manuellt efter ett stort föremål, alltså en människa, och hundarna sattes att söka spår i terrängen. Det är fullt sannolikt att hundarna aldrig sökte spår i ladan innan handsken hittades.
2015-07-09, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det var alltså vid litauernas bostad det hände, inte vid Martorp 1,6 km därifrån. Om båda bröderna var med och en släpptes kan inte det vara den direkta orsaken till att en man sitter kvar.

Efter gripandet och det så känner jag ju inte till något mer än någon annan tyvärr, men jag antar att den äldre brodern är den enda som bevisen efteråt har pekat starkast på.
2015-07-09, 20:31
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Nu vet inte jag exakt vad som ligger var, men MP rörde sig på en åker/ett gärde och närmade sig litauernas gård, alltså i riktning mot deras hus. Då går litauerna fram till MP-gruppen då de stannat upp vid fyndet för att ringa polisen och informera. Litauerna ville inte att MP skulle gå längre eller röra sig närmare deras går och därför började de agera hotfullt.
Så det jag undrade var om infon kring detta fyndet kommit ut, men jag uppfattar det som att de fortfarande inte släppt infon kring det sista fyndet innan de grep litauerna och fann Lisa.

Går det att avgöra om det var en av bröderna, bägge två, eller rent av alla tre som visade denna reaktion mot sökpatrullen?

Info om vad för slags fynd MP gjorde där har inte framgått, mer än att det är ett plagg.
Eftersom det inte framgått offentligt, så kanske det finns okända orsaker till det, även om det till ytan ser obetydligt ut. Just saying...
2015-07-09, 20:32
Medlem
Tamborinos avatar
Kan det vara så att fyndet som MP gör på Fredag kväll är något som dom ser genom ett fönster på den vita Boden , om det nu är ett klädplagg , moppehjälmen eller vad det nu är .
2015-07-09, 20:33
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Leta i början på tråden

Eftersom många empatilösa troll härjar i denna tråd och påstår både det ena och det andra (som visat sig vara lögner) så undrar jag om det är en källa från en artikel, från en vettig och välkänd användare, från en användare med få inlägg eller från en person känd för att söka uppmärksamhet? Om det är de två senare sätter jag inte så mycket tilltro till uppgiften. Jag minns då det stod om stirrandet första gångeni tråden, men jag fick aldrig då klarhet i hur personen visste det. Hoppades att du hade en säkrare källa än att nån bara påstått det i tråden.

Vissa med säkra källor har t ex påstått att Lisa är styckad i 5 delar, andra med säkra källor påstår att hon är styckad i 6 delar, ytterligare säkra källor hävdar att hon inte är styckad. Det finns också som enligt säkra källor påstår att hon hört av sig till en kompis i samband med överfallet. Polisen hävdar däremot att LH skickade ett sms till pappan 18.23 om att hon skulle åka hem och att det var sista gången den användes. Så du förstår att hitta-på-faktorn är hög i tråden. Har du nån möjlighet att leta fram ursprungsinlägget så vi kan ser om det kommer från en känd tidningskälla, från en användare som brukar skriva vettiga saker eller om det bara är en trådsanning?
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2015-07-09 kl. 20:36.
2015-07-09, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Går det att avgöra om det var en av bröderna, bägge två, eller rent av alla tre som visade denna reaktion mot sökpatrullen?

Info om vad för slags fynd MP gjorde där har inte framgått, mer än att det är ett plagg.
Eftersom det inte framgått offentligt, så kanske det finns okända orsaker till det, även om det till ytan ser obetydligt ut. Just saying...

Förmodligen ja..
Vad han jag pratade med sade så var det båda bröderna som var framme hos MP-gruppen. Var kvinnan var då känner jag tyvärr inte till. Men båda bröderna ska ha varit framme och påpekat på ett ganska aggressivt vis att de inte ville att de skulle närma sig deras gård.
2015-07-09, 20:36
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Förmodligen ja..
Vad han jag pratade med sade så var det båda bröderna som var framme hos MP-gruppen. Var kvinnan var då känner jag tyvärr inte till. Men båda bröderna ska ha varit framme och påpekat på ett ganska aggressivt vis att de inte ville att de skulle närma sig deras gård.
Deras gård, är det Martorp eller deras bostad?
2015-07-09, 20:38
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
När jag ser till fallet är det en lång kedja jag kopplar ihop och en viktig sak är motivet, det motiv som jag ser var att hämnas och skrämma inte mot Lisa men sannolikt mot hennes far, nu vet jag inte hans bakgrund och vad han sysslat med närmare, det påstås att han tillhört något specialkommando, men det är rykten.
När man ser till hur mordet utförts med tidsbegränsningar är det ett välorganiserat mord med flera inblandade, det bör ha funnits en skåpbil inblandad för att genomföra kidnappningen.
Om det är ett brutalt styckmord som mer eller mindre framkommit med flera inblandade, anser jag gärningsmännen har en icke svensk bakgrund.
Att genomföra ett sådant här mord kostar pengar och då måste man fråga sig vem har haft intresse att finansiera det.
Det är viktigt att de släpper obduktionsrapporten då kan man jämföra med andra mord och kanske därigenom få en uppfattning vilka som ligger bakom mordet.
Jag har en uppfattning vilka som ligger bakom mordet, men kan inte komma med ett sådant påstående.

Inte ens maffian i Italien mördar fiendens barn för då finns risken att de egna barnen tas av daga och det är man inte intresserad av!
2015-07-09, 20:38
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Förmodligen ja..

Okej, vet du hur länge det dröjde innan polisen kom?
Jag antar att du med deras gård, menar deras bostad? Det ser ju faktiskt ut lite som en gård, även det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in