2015-07-09, 19:51
Medlem
måste vara enormt fönedrande för mgm:s fru.

om mgm är skyldig.

uppenbarligen har hon inte varit tillräckligt attraktiv för mgm.

och mgm har inte haft förmågan att vara otrogen genom att förföra utan behövt göra den lägsta, mest vidriga handling som finns!
2015-07-09, 19:56
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Jag har frågat personen men inte sett nåt svar, men det här var det jag menade

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Det finns många som trollar i den här tråden. Antingen är den personen ett troll eller minns fel. Eftersom ingen annan minns den artikeln och personen inte svarar, får du själv dra en slutsats kring hur sann uppgiften är.
2015-07-09, 20:00
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Hade handsken funnits i ladan redan på söndagskvällen så hade någon hittat den då . Den låg ju helt öppet påstår ju AJ . Tror du verkligen att polisens hundar som säkert sniffade runt på söndagskvällen skulle ha missat att hitta handsken . Inte en chans även om den skulle ha legat inslängd bakom något inne i ladan som en del pratat om . Så om inte jultomten eller nån annan filur har hittat den på natten och lagt fram den hur skulle det då gå till att handsken plötsligt ligger där helt öppet och helt synlig på måndag morgon .

Inte alls säkert att de sökte igenom ladan särskilt noga redan på söndagskvällen.
2015-07-09, 20:00
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siamgaro
Jag har tänkt lite på en sak, vilket inte riktigt har att göra med de Saker ni diskuterar just nu.
Jag talade med en bekant till mig som har arbetat mycket med avlidna personer och denne berättade för mig att de inte låter anhöriga se den avlidne om kroppen legat längre än två dygn då kroppen sväller och inte längre är speciellt fager.
Om nu föräldrarna faktiskt fick identifiera henne så måste hon levt senast två dygn innan de hittade henne om hon inte legat oerhört kallt (då kroppen inte sväller).
Och en fråga, har inte gått bakåt nu i sidorna här på länge, men har det kommit ut något kring det sista fyndet som påstås vara ett plagg som tillhörde Lisa? Jag fick höra personligen från en som var med MP och hittade detta fyndet vad som hände då, det var ju i samband med det fyndet som litauerna kom och började schasa bort dem när de ringde polisen angående fyndet. Själv förstår jag inte varför fyndet inte kommit ut i media då det inte verkar vara något som kan störa utredningen mer än vad dendär handsken skulle göra egentligen.
Efter att kroppen hittades och litauerna frihetsberövades lade polisen locket på. Ingenting fick komma ut, inte ens vad för saker som hade hittats. #TigerKid har redogjort för orsaken. (FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Kan du utveckla vad som hände när litauerna kom och började schasa bort MPS? Var var det? När hände det? Var det båda bröderna som gjorde det? Vad angav de för själ? Hur mycket vet du om det?
2015-07-09, 20:01
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezetrol
har det överhuvudtaget läckt ut några som helst detaljer av den tekniska undersökningen?

missförstå mig inte nu men med mkt annat som händer och utan att man får nån som helst info svalnar intresset för fallet. iaf för mig.

mkt annat händer....

jag menar om sperma el dyl från mgm hittats på BO så är det ju solklart.

men det här noll ut till media, som jag visserligen kan förstå ur en aspekt, gör j bara attdet blir rundgång på spekulationerna.

jag var med i början av tråden och ganska aktiv för att sen ta en paus. när jag kom tillbax igen var det samma tugg som innan och inget riktigt genombrott.

känns som att man ska låta fallet ha sin gång och inte bry sig???

Nej, inget har läckt ut om den tekniska bevisningen. Jag tror däremot inte att DNA i form av sperma har knutits till MGM än. Varför? Har en känsla av att MGM skulle förstå att det är kört då och erkänna nåt litet till att börja med t ex "råkade bara slå till henne - hade inte tänkt döda".

Man behöver inte bry sig om man inte vill och kan lugnt invänta mer information när den kommer. Eller så pratar man och diskuterar här. Valet är fritt.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2015-07-09 kl. 20:05.
2015-07-09, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Ja det är väldigt konstigt att hon inte åker direkt , hon borde vara trött och har en jäkla lång mopperesa framför sig .
Det känns konstigt .

Jag tycker snarare det är GM:s beteende som är konstigt. Varför stå och vänta i 10-15 minuter innan han slår till? Desto längre tid han väntar ju större risk att LH ger sig av med sin moped. En möjlighet kan vara att det är GM själv som uppehåller LH. En annan möjlighet är att GM dyker upp exakt efter LH har skickat sitt SMS till pappan 18:23. Isf har han tajmat det väldigt bra.
2015-07-09, 20:06
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Jag tror inte vi kommer längre i den här diskussionen tyvärr . Och det blir nog tjatigt för de andra som läser om vi håller på och ältar det här i all evighet . Jag vet inte som sagt vad det är för nåt som du tycker är konstigt i mitt resonemang . Att GM är så dum så att han har tagit i handsken innan utan att själv ha handskar är ju inte troligt .

Det jag reagerar över är att litauern ska ha placerat handsken medvetet, helt enkelt. Det förefaller väldigt osmart, av hänsyn till faktumen jag känner till, samt delvis den tvetydiga media-rapporteringen..
Vidare har du rätt i att det bara blir rabblande. Alla äger ju rätten till att gissa och spekulera.

J*vla yppandeförbud...
2015-07-09, 20:07
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Hade handsken funnits i ladan redan på söndagskvällen så hade någon hittat den då . Den låg ju helt öppet påstår ju AJ . Tror du verkligen att polisens hundar som säkert sniffade runt på söndagskvällen skulle ha missat att hitta handsken . Inte en chans även om den skulle ha legat inslängd bakom något inne i ladan som en del pratat om . Så om inte jultomten eller nån annan filur har hittat den på natten och lagt fram den hur skulle det då gå till att handsken plötsligt ligger där helt öppet och helt synlig på måndag morgon .
Ja polisen borde ha hittat handsken antingen på söndagkvällen eller senast på måndag morron. Även om det inte finns elljus i ladan så blir det ju ljust vid 03.00 och sen får man ju anta att polisen har ficklampor också. Hundarna går ju mest på lukt så för de kvittar det ju när man letar. Så för mig återstår då alltså två troliga förklaringar och det är antingen att handsken har legat gömd eller att den är planterad. Lutar starkt åt det senare.
2015-07-09, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad fick du höra, kan du utveckla med lite detaljer?

Schasa bort sökarna, det är ju ett uppseendeväckande beteende. Lägg därtill att bröderna absolut bör ha känt till att Lisa var försvunnen, senast när handsken hittades bör de ha haft kännedom. Att med den vetskapen schasa bort sökare som hittar intressanta fynd är misstänkt tycker jag. Inte så konstigt att polisen ville ta ett ordentligt snack med dem alla tre, och när så sker är de motsträviga, vilket också är anmärkningsvärt.

Alltså denne som jag pratat med gick med den gruppen som blev bortschasade och uppträdde hotfullt just då de hittade det sista fyndet, alltså "plagget", när de stod i telefonen med polisen för att informera om fyndet. Antar att detta var samma kväll som de greps och Lisas kropp hittades om jag minns rätt.
Jag vet vad fyndet/plagget är, det jag tycker är konstigt är varför media aldrig gick ut med det då det inte är mycket annorlunda fynd jämfört med de andra saker som hittats.
Jag kanske är helt blåst nu, men förstår inte varför det skulle hindra eller störa något i utredningen genom att dela med sig utav infon kring fyndet/plagget.
2015-07-09, 20:09
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja polisen borde ha hittat handsken antingen på söndagkvällen eller senast på måndag morron. Även om det inte finns elljus i ladan så blir det ju ljust vid 03.00 och sen får man ju anta att polisen har ficklampor också. Hundarna går ju mest på lukt så för de kvittar det ju när man letar. Så för mig återstår då alltså två troliga förklaringar och det är antingen att handsken har legat gömd eller att den är planterad. Lutar starkt åt det senare.
Fanns det hundar på plats på söndag kvällen?
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det verkar inte vara känt om hundar användes på söndagen.
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det finns många som trollar i den här tråden. Antingen är den personen ett troll eller minns fel. Eftersom ingen annan minns den artikeln och personen inte svarar, får du själv dra en slutsats kring hur sann uppgiften är.

Absolut, visst är det så och kan vara så som du säger! Eller så togs artikeln bort med en smäll på fingrarna och aja baja och kanske mycket väl stämde men var för känslig i sitt slag?
Äääh, det går ju bara rundgång i alla teorier nu, är ju väl medveten om det....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in