Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Vad fick du höra, kan du utveckla med lite detaljer?
Schasa bort sökarna, det är ju ett uppseendeväckande beteende. Lägg därtill att bröderna absolut bör ha känt till att Lisa var försvunnen, senast när handsken hittades bör de ha haft kännedom. Att med den vetskapen schasa bort sökare som hittar intressanta fynd är misstänkt tycker jag. Inte så konstigt att polisen ville ta ett ordentligt snack med dem alla tre, och när så sker är de motsträviga, vilket också är anmärkningsvärt.
Alltså denne som jag pratat med gick med den gruppen som blev bortschasade och uppträdde hotfullt just då de hittade det sista fyndet, alltså "plagget", när de stod i telefonen med polisen för att informera om fyndet. Antar att detta var samma kväll som de greps och Lisas kropp hittades om jag minns rätt.
Jag vet vad fyndet/plagget är, det jag tycker är konstigt är varför media aldrig gick ut med det då det inte är mycket annorlunda fynd jämfört med de andra saker som hittats.
Jag kanske är helt blåst nu, men förstår inte varför det skulle hindra eller störa något i utredningen genom att dela med sig utav infon kring fyndet/plagget.